A versenyről szóló 24 órás élő szöveges közvetítésünk ide kattintva található.
Az éjfél előtti-körüli órákat is meghatározta az eső a 92. Le Mans-i 24 óráson, méghozzá két részletben is. Először épp 22 óra környékén tért vissza a csapadék, ám hiába láttunk ismét eltérő taktikákat, nem igazán kavarta meg a sorrendet az, hogy az #50-es Ferrari maradt a slickeken, ugyanis hamar újra szárazzá vált az aszfalt.
Az igazán nagy fordulatot aztán az hozta el, hogy fél 11 után nem sokkal az élen álló Robert Kubica egy GT-autó lekörözése közben ütközött a #15-ös BMW-vel. Utóbbi autó a szalagkorlátnak csapódott, ami szintén megsérült, így be kellett küldeni a biztonsági autó(ka)t – és mivel a szerelés és az újraindítási procedúra bő másfél órát vett igénybe, csak éjfél után érkezett a zöld jelzés.
MORE drama on track as #15 BMW Motorsport collides into the barrier.
First safety car of the race is deployed.
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/B4B9GVxk59
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 15, 2024
Ekkor éppen újra esett az eső, és a #6-os Porsche és a #311-es Whelen Cadillac kivételével mindenki esőgumikra is váltott. Így ideiglenesen az említett két egység vezetett, de hamar visszaestek a mezőnyben, így újra Kubicáék álltak az élre – de ők sem sokáig, az említett BMW-incidensért ugyanis 30 másodperces stop&go büntetést kapott a #83-as AF Corse Ferrari.
Ennek letöltése után a #8-as Toyota keveredett az első helyre Ryo Hirakawával, ráadásul a #7-es testvérautó is feljött harmadiknak a verseny eleji lassú kezdés után. Kettejük között pedig a pole-ból induló, de a korábbi esőn rajtavesztő, mostanra viszont visszazárkózó #6-os Porsche halad. A #2-es Cadillac is előre egerészte magát, míg a Ferrarik közül az #50-es áll a legjobban kilenc óra elteltével.
A Hypercar-mezőnyben az Alpine-nál teljessé vált a K.O.: azok után, hogy Habsburg Ferdinánd alatt a pályán halt le a #35-ös, nem sokkal később a #36-ost szintén műszaki gondok miatt a garázsba kellett tolni – a franciák mindkét egysége kiesett a futam első harmadában. De a BMW sem járt jobban: a #15-ös az említett balesetben hullott el, a #20-as pedig már több mint egy órája a bokszban, így ő is már csak hivatalosan van versenyben, ténylegesen aligha.
Az LMP2-ben jelenleg a #37-es Cool Racing vezeti a kategóriát, de a safety carnak is köszönhetően itt is nagyon szoros a harc a #24-es Nielsen Racinggel és a #183-as AF Corséval. A #30-as Duqueine ellenben csúnyán elfüstölt a pálya szélén, emiatt lassú zóna is érvényben volt egy ideig.
Drama in the LMGT3 class as Ahmad Al Harthy lost the BMW M4 LMGT3 No.46 after the Dunlop bridge. He is being rescued by the marshals and will be able to get back in the race.#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/FqxHM8mrdu
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 15, 2024
Az LMGT3-asoknál nem sokkal az újraindítást követően jött a dráma: a korábban élen is álló #46-os, azaz a Valentino Rossi-féle Team WRT BMW forgott meg és ment falnak Ahmad Al Harthy kezei között, így a korábban Maxime Martin révén is incidensbe keveredő egység számára idejekorán véget ért a Le Mans.
Az élen a világbajnokságot vezető #92-es Porschét találjuk, de itt is szoros a küzdelem a #88-as Forddal és a #91-es testvérautóval. Említést érdemel még az Iron Dames is, ami a korábbi Porsche-ütközés miatti visszaesést követően visszazárkózott az élbolyba, a kiállásoktól is függően harcban vannak a dobogóért is. A pole-ból indult #70-es Inception McLaren motorgondok miatt vesztegelt sokat a garázsban, de azóta visszatértek a pályára.
formula.hu