LM24, 9. óra: Kubica-büntetés, vezet a Toyota

A versenyről szóló 24 órás élő szöveges közvetítésünk ide kattintva található.

Az éjfél előtti-körüli órákat is meghatározta az eső a 92. Le Mans-i 24 óráson, méghozzá két részletben is. Először épp 22 óra környékén tért vissza a csapadék, ám hiába láttunk ismét eltérő taktikákat, nem igazán kavarta meg a sorrendet az, hogy az #50-es Ferrari maradt a slickeken, ugyanis hamar újra szárazzá vált az aszfalt.

Az igazán nagy fordulatot aztán az hozta el, hogy fél 11 után nem sokkal az élen álló Robert Kubica egy GT-autó lekörözése közben ütközött a #15-ös BMW-vel. Utóbbi autó a szalagkorlátnak csapódott, ami szintén megsérült, így be kellett küldeni a biztonsági autó(ka)t – és mivel a szerelés és az újraindítási procedúra bő másfél órát vett igénybe, csak éjfél után érkezett a zöld jelzés.

 

Ekkor éppen újra esett az eső, és a #6-os Porsche és a #311-es Whelen Cadillac kivételével mindenki esőgumikra is váltott. Így ideiglenesen az említett két egység vezetett, de hamar visszaestek a mezőnyben, így újra Kubicáék álltak az élre – de ők sem sokáig, az említett BMW-incidensért ugyanis 30 másodperces stop&go büntetést kapott a #83-as AF Corse Ferrari.

Ennek letöltése után a #8-as Toyota keveredett az első helyre Ryo Hirakawával, ráadásul a #7-es testvérautó is feljött harmadiknak a verseny eleji lassú kezdés után. Kettejük között pedig a pole-ból induló, de a korábbi esőn rajtavesztő, mostanra viszont visszazárkózó #6-os Porsche halad. A #2-es Cadillac is előre egerészte magát, míg a Ferrarik közül az #50-es áll a legjobban kilenc óra elteltével.

A Hypercar-mezőnyben az Alpine-nál teljessé vált a K.O.: azok után, hogy Habsburg Ferdinánd alatt a pályán halt le a #35-ös, nem sokkal később a #36-ost szintén műszaki gondok miatt a garázsba kellett tolni – a franciák mindkét egysége kiesett a futam első harmadában. De a BMW sem járt jobban: a #15-ös az említett balesetben hullott el, a #20-as pedig már több mint egy órája a bokszban, így ő is már csak hivatalosan van versenyben, ténylegesen aligha.

Az LMP2-ben jelenleg a #37-es Cool Racing vezeti a kategóriát, de a safety carnak is köszönhetően itt is nagyon szoros a harc a #24-es Nielsen Racinggel és a #183-as AF Corséval. A #30-as Duqueine ellenben csúnyán elfüstölt a pálya szélén, emiatt lassú zóna is érvényben volt egy ideig.

 

Az LMGT3-asoknál nem sokkal az újraindítást követően jött a dráma: a korábban élen is álló #46-os, azaz a Valentino Rossi-féle Team WRT BMW forgott meg és ment falnak Ahmad Al Harthy kezei között, így a korábban Maxime Martin révén is incidensbe keveredő egység számára idejekorán véget ért a Le Mans.

Az élen a világbajnokságot vezető #92-es Porschét találjuk, de itt is szoros a küzdelem a #88-as Forddal és a #91-es testvérautóval. Említést érdemel még az Iron Dames is, ami a korábbi Porsche-ütközés miatti visszaesést követően visszazárkózott az élbolyba, a kiállásoktól is függően harcban vannak a dobogóért is. A pole-ból indult #70-es Inception McLaren motorgondok miatt vesztegelt sokat a garázsban, de azóta visszatértek a pályára.

lemans-2024-elo

formula.hu