Pénteki hírösszefoglalónk élére kívánkozik, hogy módosították az úgynevezett Verstappen-szabályt, melynek értelmében az FIA különengedélyt adhat a 17 esztendős pilótáknak az F1-es bemutatkozásra, ha kellően felkészültnek találják – és természetesen megszerzik a szükséges 40 pontot a szuperlicenszhez –, azaz Andrea Kimi Antonelli elvi síkon már jövő héten debütálhat a királykategóriában.
Több versenyző is kritikus véleményt fogalmazott meg a sportágat illetően: Fernando Alonso arról beszélt, hogy manapság sokkal kevésbé tekintik hősöknek az F1-es pilótákat, mint korábban, Lando Norris pedig arra figyelmeztetett, hogy ha a 2026-ban érkező új szabályok szétszedik a mezőnyt, megint nem láthatunk majd olyan szoros hétvégéket, mint a kanadai volt. És ha már a jövő: a Pirelli jövő évi abroncsait tesztelte ma Mugellóban a Ferrari.
Norris csapattársa, Oscar Piastri optimizmustól duzzadó nyilatkozatot tett: szerinte egy erős szezonhajrával megszorongathatják a Red Bullt a konstruktőri pontversenyben – azt a Red Bullt, akik részéről Helmut Marko emelt szót Sergio Perez kanadai büntetése ellen. Mint mondta, Perez nem láthatta, milyen állapotban van a hátsó szárnya kicsúszását követően, és előjött az örök „bezzeg mások” érv is: Hamiltont 2020-ban nem büntették, amikor három keréken ért célba Silverstone-ban.
Más nyilatkozatokról is beszámolhattunk ma: Christian Horner elmondása szerint Daniel Ricciardónak keményen kell dolgoznia ülése megtartás érdekében, Max Verstappen szerint Fernando Alonso minden idők egyik legjobb versenyzője, Gerhard Berger pedig türelemre intette az Audit, akiknek szerinte sok évre lesz szükségük, mire megérkezhetnek az élmezőnybe.
FormulaPlusz rovatunkban még egyszer utoljára visszatekintettünk a Kanadai Nagydíjra – melynek jövő évi felvonását sajnos a Le Mans-nal azonos hétvégén rendezik –, méghozzá a montreali hétvége legérdekesebb statisztikai adatait mutattuk be szokásos számszaki összegzésünkben.
Nem ez volt a rovat egyetlen cikke ma, hiszen holnap rajtol a Le Mans-i 24 órás verseny, s arra vállalkoztunk, hogy felhívjuk a figyelmet 10 olyan egységre, akiket érdemes lehet különös figyelemmel kísérni a legendás egynapos során.
A versenyt a #6-os Porsche kezdheti meg az élről Kevin Estre fantasztikus körének köszönhetően, mellyel megelőzte a túl korán ünneplő Cadillacet – a medve bőrére történő előre ivásról a pole-ról lecsúszó Sebastien Bourdais is megmondta a magáét.
A Le Mans-i 24 órás verseny szombaton 16 órakor rajtol, méghozzá az ide kattintva elérhető rajtsorrenddel. A futam eseményeit szokásainknak megfelelően élő szöveges tudósításban követjük majd, ráadásul egy kollégánk a helyszínről küldi majd a legfrissebb információkat, így például neki köszönhetően számolhattunk be ma arról, miben bíznak a Ferrari harmadik számú egysége, avagy a sárga Ferrari versenyzői.
formula.hu