„Tényleg nincs önökben semmilyen emberi tartás, hogy megértessék kedves vezetőjükkel, hogy gyerekei hobbijának és hétvégi programjainak magyar adófizetői finanszírozása egészen visszataszító és kínos?” – ezt a kérdést tette fel Vadai Ágnes DK-s országgyűlési képviselő Nagy Mártonnak a májusi, budapesti influencertripet követően.
Nagy Márton nem válaszolt, államtitkára, Fónagy János viszont igen – szúrta ki a 444. Azt írta, hogy „a gazdasági több mint tíz százalékát adó, több százezer család megélhetését biztosító turizmus élénkítése nemzeti érdek, ezért a Magyar Turisztikai Ügynökség a tavaszi kampányának részeként szervezte meg a Budapest Influencer Trip eseményt”.
Magáról a hakniról Fónagy azt írta, hogy ez egy „új típusú marketingaktivitás, melynek során olyan célcsoportot szólítunk meg, akikben a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint még van növekedési potenciál. 14 ország ötven influencere érkezett Budapestre, a produkcióknak köszönhetően 150 országból közel 340 millió követőjük kapott képet Budapest megújult turisztikai és kulturális kínálatáról, különleges helyszíneiről és felejthetetlen programlehetőségeiről. A Budapest Influencer Triptől azt várjuk, hogy a nyári eredmények erősítését követően az őszi időszakra is kedvező hatással lesz”.
Az influencer-utaztatást a Magyar Turisztikai Ügynökség bonyolította, feltehetően több milliárd forintba került. Volt olyan influ is, aki személyesen Orbán Ráhelnek mondott köszönetet érte.
HVG