Hiába a biztató első néhány futam és a múlt heti szerződéshosszabbítás, Sergio Perez az utóbbi versenyhétvégéken ismét gyengébb formát mutatott. A mélypontot a Formula-1-es Kanadai Nagydíjon érte el, ahol az időmérőn már a Q1-ben búcsúzott, majd a futamon végig a top 10-en kívül autózott és végül össze is törte az autóját – miközben a csapattárs Max Verstappen idei hatodik győzelmét aratta.
Perez kiesésének – és a Ferrari dupla nullázásának – köszönhetően a McLaren szerezte a legtöbb pontot Montreal, hiszen ők egy második és egy ötödik helyet gyűjtöttek. A dobogó második fokára felálló Lando Norris rá is mutatott, hogy ez a wokingiak fő erőssége, amikor rákérdeztek nála, hogy milyen esélyeket lát a konstruktőri versenyfutásban a szezon további részében:
„Hogy őszinte legyek, szerintem jelen pillanatban a Ferrari és köztünk van csata. Úgyhogy tovább fogjuk nyomni, és úgy vélem, jelenleg ez az egyik legnagyobb erősségünk. A McLarennél két versenyzőnk van, akik ott vannak az elejében és nem hibáznak, és gyakorlatilag mindent kihoznak az autóból hétvégéről hétvégére. Igen, ritkaságnak számít, hogy nincs sok ilyen csapat a mezőnyben.”
„Számunkra ez inkább arról szól, mit tudunk tenni a Ferrari ellen. Ennek a hétvégének is mi vágtunk neki a kiegyensúlyozottabb csapatként. Elkövettek néhány hibát és kicsit jobban küszködtek valamilyen okból” – fogalmazott a brit a futam utáni sajtótájékoztatón.
„De végső soron úgy gondolom, a kettő jobb lesz az egynél, mint Max esetében” – szúrt oda Norris némileg a Red Bullnak. „Úgyhogy jó munkát végzünk, de tovább kell nyomnunk és megpróbálnunk további fejlesztéseket hozni. Mivel a Mercedes is csatlakozni látszik, így még nehezebb lesz olyan sok pontot szerezni, mint azt mi tettük ma.”
A kérdést megkapta a győztes Verstappen is, aki ugyan hangsúlyozta, hogy jobb lenne, ha Perez is konstansan az élbolyban szerepelne, de azt is megjegyezte, hogy amíg ő bezsákolja a 25 pontokat, addig a többiek úgysem tudnak sokat hozni a Red Bullon:
„Úgy gondolom, a károkat már előző nap szenvedtünk el nyilván Checóval. Hátulról rajtolni rendkívül nehéz ilyen körülmények között. Aztán láttam, hogy ki is állt az autója sérülése miatt. Úgyhogy tudtam, hogy sok pontot kell szereznem, hogy a többi csapat ne zárkózzon fel.”
„De úgy vélem, amíg nyersz, azaz 25 pontot szerzel, addig szerezhetnek akár második és harmadik helyet is a többiek, akkor sem veszítesz túl sokat. És akkor olykor beleférnek az ilyen kisiklások.”
„De persze természetesen szeretnénk, ha mindkét autónk mindig elöl lenne. És nincs is kétségem felőle, hogy ez rövidesen változni fog. Úgyhogy csak dolgoznunk kell az autón, hogy kicsit könnyebben vezethető és komfortosabb is legyen, és akkor biztos vagyok benne, hogy mindkét autónkkal ott leszünk az elejében, mint a szezon elején.”
formula.hu