A Formula-1-es Kanadai Nagydíj első két szabadedzése jelentette a legfontosabb történést pénteken. Az első tréning 21 perc késéssel rajtolhatott csak el az azt megelőző jégeső miatt, a hajrában viszont a slick gumik is előkerültek, amelyeken Lando Norris volt a leggyorsabb, megelőzve a Ferrarikat.
A második edzésre is kitartott a szeszélyes időjárás, itt a „második félidő” zajlott esőben és vizes aszfalton. A csapadék megérkezése előtt Fernando Alonso volt a leggyorsabb George Russell, Lance Stroll és Charles Leclerc előtt, miközben a vb-éllovas Max Verstappen az autójának ERS-problémái miatt szinte az egész gyakorlást a Red Bull garázsában töltötte: az FP2 összefoglalója és eredményei itt találhatók.
Összesen egyébként hét csapat vitt fejlesztéseket Montrealba: a Ferrari, a McLaren és az Alpine jelentette a kivételt, a Red Bull és a Mercedes ellenben egyaránt hozzányúlt az első fékcsatornához, míg a többség leginkább valamelyik szárnyelemen módosított – részletek itt olvashatók.
Kanadába érkezve a versenyzőknek volt lehetőségük reagálni a minap publikált 2026-os szabályokra – és bizony a pilóták több aggályt is megfogalmaztak. George Russell szerint például a kanyarokban extrém lassúak, az egyenesekben viszont akár veszélyesen gyorsak is lehetnek az autók a leszorítóerő, illetve a légellenállás drasztikus csökkenése miatt; Fernando Alonso a tömegcsökkentés hatékonyságát kérdőjelezte meg; Max Verstappen pedig túl bonyolultnak érzi a szabályokat és Mario Karthoz hasonlította az F1-et.
Úgy tűnik, hogy az aggodalmakat osztják az istállók vezetői is, ugyanis sajtóhírek szerint szombat délelőtt össze is ülnek a csapatfőnökök és az F1 vezérei, hogy megvitassák a főbb kérdésköröket a 2026-os szabályok kapcsán – bővebben itt írtunk minderről.
Téma volt még a montreali paddockban is a két héttel korábbi monacói Alpine-balhé. Esteban Ocon tagadta, hogy a csapata büntetéseként kellene értelmezni azt, hogy az első szabadedzésen Jack Doohannek adták át az autóját, míg Bruno Famin csapatfőnök azt cáfolta, hogy felmerült volna az a lehetőség, hogy a franciát teljesen kiültessék az F1-es Kanadai Nagydíjra.
Eközben a csapattárs Pierre Gasly viszont nem tagadta, hogy van történetük Oconnal és nem is volt mindig egyszerű vele, de azért próbált nagyon óvatosan fogalmazni kettejükkel kapcsolatban.
Ezen a téren a legérdekesebb sajtóhír nem versenyzőhöz kapcsolódott, hiszen lapértesülések szerint Adrian Newey hároméves szerződést köthetett a Ferrarival – méghozzá már nem is most, hanem még néhány nappal a Red Bulltól való távozásának hivatalos bejelentését megelőzően.
Ami a versenyzőpiacot illeti: Carlos Sainz amiatt fakadt ki, hogy büntetlenül maradnak a téves hírek, elmondása szerint nevetnie kell, amikor a róla szóló bejegyzéseket olvassa. A spanyolt azt is elárulta, hogy egy személyes beszélgetésnek derült ki számára, hogy a Red Bullnál becsukódott előtte az ajtó – részletek itt.
Sainzt elsősorban az Audival hozzák szóba, a most a Saubernél versenyző Valtteri Bottas pedig a jövőjét illetően elmondta: ő nem tud sokat várni, ezért szeretné felgyorsítani a folyamatokat.
Nemcsak Sainz, hanem Yuki Tsunoda és Daniel Ricciardo előtt is bezárult a Red Bull ajtaja. Tsunoda kapcsán érdekes ellentmondás alakult ki a japán és Helmut Marko között: utóbbi állítja, hogy 2025-ben az RB pilótája lesz a versenyző, előbbi szerint még nem is tárgyalnak.
Mindeközben Ricciardo Sergio Perez kétéves hosszabbítása ellenére is állítja: nem tett még le arról, hogy egyszer valamikor még a Red Bull Racing pilótája legyen az F1-ben.
A Formula-1-en kívüli híreket a legfontosabb bejelentés a Superbike-világbajnokság kapcsán érkezett, ugyanis hivatalossá vált, amit már hetek-hónapok óta sejteni lehetett: mivel a pályával kapcsolatos munkálatok nem készülnek el időre, törölték a Balaton Park Circuitre tervezett augusztus végi fordulót – a helyét októberi időponttal a portugál Estoril veszi át.
Eközben véget ért a Tereprali-vb argentin versenye, a Desafío Ruta 40, amely Yazeed Al-Rajhi és a Toyota idei első győzelmét hozta, ennek köszönhetően pedig az összetett állása is nyitott maradt a finálé előtt Nasser Al-Attiyah-val – részletes beszámoló az eseményekről itt.
A TCR World Tour amerikai hétvégéjén az időmérőt teljesítette a mezőny pénteken Mid-Ohióban, a bajnokságot vezető Michelisz Norbert pedig hyundaios csapattársa, Mikel Azcona mögött a második helyet kaparintotta meg a kvalifikáción.
Végezetül pedig egy rövid IndyCar-szösszenet: a Juncos Hollinger Racing bejelentette, hogy Agustin Canapino kihagyja a hétvégi futamot a személye körül kialakult botrány – az argentin rajongói halálos fenyegetésekkel zaklatták a vele néhány napja ütköző Theo Pourchaire-t – miatt, a helyére Nolan Siegel ülhet be a Road Americán.
formula.hu