Az ügy előélete ismert: Ocon a Monacói Nagydíj első körében az előzetes megállapodás ellenére vakmerő, túlságosan is optimista támadást intézett márkatársa, Pierre Gasly ellen, ami ütközéssel és a pilóta korai búcsújával zárult. A történtek miatt a csapat súlyos következményeket ígért, ám a jósolt egyfutamos kényszerpihenő, valamint az azonnali menesztés elmaradt.
A különítmény persze nem maradt adós, bejelentették ugyanis, hogy Ocon – aki egyébként is azt tervezte, hogy az évad végén távozik a csapattól – biztosan nem marad 2025-re, ezzel pedig nehéz helyzetbe hozták a következő állomáshelyét egyelőre csak kereső franciát.
Sejteni lehetett, hogy a sztori ezzel nem fejeződik be, s Oconnak tepernie kell, ha egyáltalán végig akarja csinálni a szezont a jelenlegi munkaadójánál. Meg is érkezett az újabb fricska, amellyel a különítmény ténylegesen is megmutatja, hogy a pilóta jobban jár, ha az év hátralevő részében nagyobb figyelmet szentel a csapatérdeknek.
A csapat által közreadott beharangozó megerősítette, hogy a hétvégi Kanadai Nagydíj nyitóedzésén autóba ültetik a teszt- és tartalékpilótát, Jack Doohant, aki a felszabaduló volán egyik esélyese 2025-re, s akiről az a hír járta, hogy a francia esetleges korai menesztése után beugróként átveheti a helyét.
Doohan 2022 óta az Alpine akadémiai programjának tagja és az elmúlt két évben átfogó tesztprogramot bonyolított a csapat kötelékében, sok időt tölt a szimulátorban és a Formula.hu tapasztalatai szerint megbecsülésnek örvend a francia alakulatnál. Az ausztrált nem véletlenül tartják a megüresedő volán egyik fő várományosának, a montreali bevetését pedig nagyon is lehet egyfajta hadüzenetként értelmezni Ocon irányába.
A kanadai helyszín a zúzós mívolta miatt nem mondható ideálisnak tesztpilóták bevetésére, tűzközeli forrásaink szerint pedig Doohan szerepeltetése nem is volt tervezve – arról csak a monacói balhé utórezgései közben született döntés. Mivel a fiatal pilóta Ocon autóját kapja meg, a francia ezzel lépéshátrányba is kerülhet csapat- és honfitársához, Pierre Gaslyhoz képest.
Doohan természetesen örül a lehetőségnek és mivel nem titkoltan dédelget olyan álmokat, hogy megszerzi a volánt, ezért mindent meg is tesz majd annak érdekében, hogy bizonyítson.
„Izgatott vagyok amiatt, hogy Montrealban részt vehetek az első szabadedzésen” – idézi a csapat beharangozója az ausztrált. „Most először vezetek majd a Gilles Villeneuve versenypályán és már nagyon várom. Hálás vagyok a csapatnak azért, hogy még több időt tölthetek a pályán és azért is, hogy a szezon korábbi részében már megismerkedhettem a 2024-es autóval. Ez segíteni fogja a szimulátorban végzett munkámat is, különösen az európai fordulókon. Arra fogok koncentrálni, hogy a csapat számára a legjobb munkát végezzem és minél jobban kihasználjam az edzést, amelynek során bizonyos elemeket tesztelek majd és igyekszem megérteni a pálya új burkolatát.”
Doohan nagy lépést tehet előre Montrealban célja megvalósítása felé, azonban a pletykák szerint pilóták egész garmadája szeretné megkaparintani az Ocon távozásával felszabaduló ülést. Az utóbbi időben olyan neveket hoztak összefüggésbe az alakulattal, mint például Carlos Sainz, Valtteri Bottas vagy épp Mick Schumacher.
formula.hu