Magyarországon a VW első elektromos kombija, ami 600 kilométert tud egy töltéssel

Megkezdődött a 286 lóerős teljesítményű Volkswagen ID.7 Tourer hazai forgalmazása.

A Volkswagen tavaly áprilisban mutatta be a Passat elektromos testvérmodelljének tekinthető ID.7-et, mely első körben szedánként debütált és már általunk is alaposan letesztelt újdonságból idén februárban mutatkozott be a nagyobb csomagterű, praktikusabb kivitel.

És most ennek az ID.7 Tourer néven értékesített modellnek a hazai árára is fény derült: a Volkswagen első elektromos kombijáért alaphangon 23,8 millió forintot kell fizetni Magyarországon.

VW ID.7 Tourer

Volkswagen

Viszonyításképp, a hasonló felszereltségű és teljesítményű szedán 23,5 millió forinton nyit, vagyis a kombi felára mindössze 300 ezer forint.

A 605-1714 literes csomagterű, 4,96 méter hosszú ID.7 Tourer 286 lóerős teljesítményű, WLTP-szabvány szerinti hatótávja pedig 600 kilométer magasságában mozog.

VW ID.7 Tourer

Volkswagen

VW ID.7 Tourer

Volkswagen

Viszonyításképp, a belső égésű motoros, illetve hibrid hajtásláncú, immár kizárólag kombiként készülő új Passat raktere 690-1920 literes, és egy teli tankkal akár 1400 kilométert is meg tud tenni. A Passat hazai indulóára 16,9 millió forint.

Az ID.7 Tourer nettó 77 kWh kapacitású akkumulátora maximum 175 kW-tal tölthető, egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés ideális esetben 28 perc alatt tudható le.

VW ID.7 Tourer

Volkswagen

A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a világ első elektromos kombijaként jegyzett MG5-öt, ezenkívül pedig a Peugeot is kínál elektromos kombi változatot a 308-asból, és hasonló kivitel az új Opel Astrából is létezik.

Nemrégiben szintén részletesen beszámoltunk a Nio villanykombijáról, az ET5 Touringról, illetve egy ideje már az új 5-ös BMW-ből is létezik lokálisan zéró emissziós puttyonyos verzió.

A 3,5 perc alatt cserélhető aksis Nio ET5 Touring

László Ferenc

HVG