Napi hírösszefoglalónk legelején ajánljuk figyelmetekbe Pitwall Talk című műsorunk friss adását, amelyben azt jártuk körül, milyen tényezők döntenek az F1-es pilótapiacon. Vannak-e még fizetős pilóták, miért nem csak a teljesítmény számít, miért nem jönnek a fiatalok, a versenyző maga dönt-e a sorsáról? Ilyen kérdésekre kerestük a választ:
Pocsék formában van az utóbbi hetekben az Aston Martin és Fernando Alonso is: az autó eltűnt a középmezőnyben, a spanyol pedig mostanában Lance Strolltól is folyamatosan kikap. Arról, hogy miért szenvednek ennyire, itt írtunk bővebben.
Nem olyan mértékben, mint az Aston, de a Red Bull is küszködik, legalábbis Monacóban kifejezetten gyengén szerepelt a csapat. Max Verstappen szerint alapvető probléma van az RB20-assal, amely nem viselkedik jól a kerékvetőkön, és ezt egyfelől nem is értik teljesen, másfelől nem tudják heteken belül megoldani.
Mindenesetre a Red Bull haloványabb formája azt is eredményezte, hogy az elmúlt három versenyhétvégén már nem Verstappen, hanem Charles Leclerc szerezte a legtöbb pontot, miközben Sergio Perez eltűnt a süllyesztőben – részletek a friss versenyzői formákról ide kattintva.
A közeledő riválisok kapcsán amúgy a bikák F1-es sportszakmai tanácsadója így fogalmazott: „A harmadik évében járunk a jelenlegi szabályrendszer, az emberek pedig másolnak. Néhányan jobban másolnak, és láthatjuk is most az eredményt a McLarennél. A Ferrari szintén folyamatosan fejlődik.”
Fellépne az FIA a túl hasonló F1-es autók miatt. Hasonló színek, kevésbé felismerhető sisakok: a sportág vezérei megkülönböztethető autókat szeretnének – de nem szabályokkal kényszerítenék a csapatokat.
„Úgy döntöttünk, hogy idén nem versenyzek, így jobban felkészülhetek az F1-re. Dolgozom a szimulátorban, megvannak az éles tesztek, szóval természetes lesz, hogy folytatom az utat, és teljes munkaidős versenyző leszek az Alpine-nál jövőre” – ezek Jack Doohan szavai, aki kapcsán a Monacói Nagydíj óta felmerült az is, hogy akár már idén elfoglalhatja a balhés Esteban Ocon ülését.
Végezetül pedig egy kis MotoGP, ahol bejelentés nélkül is vannak fejlemények a Ducati jövő évi gyári ülését illetően. Az olasz Gazzetta dello Sport értesülései szerint ugyanis Jorge Martinra eshetett a bolognaiak a választása, ugyanakkor Marc Marquez a mugellói sajtónapján kijelentette: számára nem opció a Pramac Racing, ami ismét megkomplikálhatja a dolgokat – részletek itt, ha pedig még több MotoGP-s tartalomra vagy kíváncsi, csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!
formula.hu