Miami után Monacóban sem tudott elsőséget szerezni Max Verstappen: a holland már a hétvége kezdetétől szenvedett, az időmérőn pedig utolsó gyorskörébe is belehibázott, így csak a hatodik helyet szerezte meg, majd ebben a pozícióban fejezte be a vasárnapi nagydíjat.
A futam egy izgalmasabb pontját Verstappen kerékcseréje okozta, melyet Hamilton bokszkiállása eredményezett: ám így sem történt változás a sorrendben. A leintést követően a Formula.hu jelenlétében így értékelt a holland:
„A piros zászló után tönkrement a stratégiánk, mivel a közepeset kellett a végére hagynunk. Ezután volt egy ingyen kerékcserénk, megpróbáltam George elé kerülni. Azonban nagyon nem volt tempónk a mai napon, próbáltam a gumikat menedzselni… Elég unalmas volt, az egyenesekben szinte csak félgázon tudunk menni, eggyel feljebb váltva, mint ahogy általában csinálja az ember. Négy másodperccel a normál tempónkon kívül voltunk, ez nem versenyzés.”
A pálya már nem a modern autókhoz passzol?
Christian Horner szerint 2026-ban sem lesznek kisebbek az autók, így a vonalvezetéssel kell kezdeni valamit Monacóban annak érdekében, hogy eseménydús futamokat lássunk. Erről így vélekedett Verstappen: „Mindannyian tudjuk Monacóról, hogy ez egy ilyen pálya. Talán az elmúlt néhány évben még nehezebb lett a korábbi szezonokhoz képest az autók súlya miatt, de ez már nem újdonság, tudjuk, hogy itt mindig ez történik.”
„Ettől függetlenül is pocsék hétvégénk volt – talán azt az egy pozitívumot vihetjük magunkkal, hogy legalább tudjuk, mi a gyengeségünk. Ha ezen egy kicsit is tudunk fejleszteni, sok időt nyerhetünk vele. Sokat kell még fejlődnünk, de ha sikerül ismét a jó irányt megtalálnunk, életre fog kelni az autónk.”
A Red Bull gyengeségei
Arra a kérdésre, hogy Kanadában már visszatér-e a világbajnok csapat a megszokott formájához, így felelt Verstappen: „Meglátjuk, hiszen új felületet is adtak a pályának, ez könnyen meg tudja lepni az embert. Szerintem az sem lesz a legerősebb hétvégénk, de talán egy kicsit jobb, mint a mostani.”
Az RB20-as pedig az ilyen karakterisztikájú aszfaltcsíkokon fog gyengébb teljesítményt mutatni: „Bármelyik olya pályán, ahol hepehupás az aszfalt, vagy sok a kerékvető. Még néhány utcai pálya trükkös lesz nekünk, de remélhetőleg addigra teljesen megfejtjük, mi nem működik az autónkon.”
Gyengébb bajnokság a tavalyihoz képest?
A 2023-as szezontól eltérően egyre több gyengélkedő hétvégét láthatunk az energiaitalos alakulattól. Verstappen szerint nem lepi meg őket: tudják, mikor lesz kevés a tempójuk: „Elég realisztikus érzés. Egész hétvégén szenvedtünk, így semmi meglepő nem volt benne: nem az első alkalom, hogy ebbe a pozícióba kerültem. Talán az elmúlt néhány évben egy kicsit kevesebbszer.”
„Tudtam, hogy ez a szezon nem lesz olyan, mint a tavalyi. Nagyon ritka egy olyan évet produkálni, így tisztában voltam azzal, hogy az idei bajnokság más lesz. Azonban nem szoktam a bajnokságban elfoglalt pozíciómra gondolni, vagy arra, hogy mennyi versenyhétvége van még hátra: van olyan futam, ahol erősek vagyunk, és van néhány olyan, ahol gyengébbek. A lényeg az, hogy keményen dolgozzunk.”
formula.hu