Megkezdődött a 4 hengeres motorral szerelt hátsókerék-hajtású Mercedes-AMG GT 43 hazai forgalmazása.
Nemrégiben volt szerencsénk zárt pályán alaposan meghajtani a kétajtós Mercedes-AMG GT kupé mindenféle hibrid technikát nélkülöző 585 lóerős és 81,9 millió forintos alapárú 63-as csúcsmodelljét, melynek 4 literes biturbó V8-as erőforrása 476 lóerőt ad le a 71,3 millió forintos 55-ös kivitelben.
És most ezek alá érkezett egy minden korábbinál olcsóbb új változat, a Magyarországon 50,2 millió forintos áron induló Mercedes-AMG GT 43.
A motorháztető alatt ezúttal egy mindössze 2 literes és 4 hengeres turbómotor található, melynek lágyhibrid technikával megspékelt 421+14 lóereje az erősebb testvérmodellektől eltérően nem mind a négy, hanem csak a hátsó kerekeket gyötri.
Ideális esetben akár 4,6 másodperc alatt is letudható egy 0-100-as sprint – a GT 55 ugyanezt 3,9, a GT 63 pedig 3,2 másodperc alatt abszolválja.
A típus nemrégiben érkezett abszolút csúcsmodellje, a 93,4 millió forintos indulóárú plugin hibrid GT 63 S E Performance 816 lóereje és 1420 Nm-es csúcsnyomatéka 2,8 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.
HVG