Az első szabadedzésen rengeteg hibát, problémát láthattunk a mezőnytől, az volt a kérdés, hogy a második imolai gyakorlásra sikerült-e ezeket megoldaniuk a csapatoknak. Egynek biztosan nem: a Williams az első edzésen megállt Alexander Albon alatt, és a csapat az ő, valamint Logan Sargeant autóját is szerelte még az FP2 alatt is – jóval kevesebb kört tudtak megtenni a többiekhez képest, egyértelműen ők a nap vesztesei.
De hogy kik a nyertesei, az nem világos: ugyanis a McLaren és a Ferrari is kiváló tempót produkált pénteken, és egy körön mindketten pontosabbnak, kezelhetőbbnek tűntek, mint a Red Bull.
A lágygumis időmérős szimuláció végül Charles Leclerc-nek és Oscar Piastrinak adta ki leginkább, így a monacói zárta az élen a napot az ausztrál előtt, de Lando Norris köre is jó lehetett volna akár az első helyre is, ha az utolsó kanyarban nem csúszik ki a fehér vonalon kívülre – ez egyébként probléma lehet még holnap, nagyon könnyű kiszélesíteni az ívet, amiért köridőket törölhetnek majd.
Norris mellett Carlos Sainz egyik lágygumis próbálkozása sem sikerült hibátlanra, így ő lemaradt az említettektől (bár közepes gumikon 3 ezredmásodpercre volt Leclerc-től), a Red Bullok viszont szenvedtek: továbbra is a középső szektor az RB20 ellensége, az első részen tudott lila szektort futni Max Verstappen, de aztán jelentős hátrányt szedett össze a McLarenhez és a Ferrarihoz képest is, így végül a top ötbe sem fért be, ahogy Sergio Perez sem. Nehéz vezetni egyelőre a Red Bullt, a középső szektorban pedig nagyon nehezen akar befordulni az autó, amivel jelentős időt veszítenek.
A továbbfejlesztett Mercedes is váratlanul erős tempót produkált egy körön, de náluk láttunk már hasonlóan biztató péntek után teljes szétesést a folytatásban, így kezeljük fenntartásokkal a produkciót – ahogy egyébként Yuki Tsunoda és a VCARB parádéját is, hiszen a japán az elképesztő harmadik időt repesztette az FP2 során.
Összességében tehát a Ferrari kezdett legjobban, hiszen Leclerc mindkét edzést az élen zárta, de a McLaren tempója is elég lehet akármire, míg a Red Bull egyelőre nem olyan stabil, nem olyan nyugodt, mint ahogy megszokhattuk – a hétvége első napja alapján ezúttal is benne van a levegőben, hogy a két fő üldöző elkaphatja a világbajnokot.
A középmezőny helyzete nehezebben értelmezhető, az Aston Martin egyelőre meglehetősen csendesnek tűnik, a Haasnál Nico Hülkenberg jól betalált egy körön, és talán ismét ő, valamint az említett Tsunoda tűnik a legmagabiztosabbnak ebből a körből.
A sor végén a Stake és a Williams battyog, a grove-iak műszaki hibákkal teletűzdelt napot teljesítettek.
Az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:15,906 |
2. | Oscar Piastri | McLaren | +0,192 |
3. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | +0,380 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0,391 |
5. | George Russell | Mercedes | +0,405 |
6. | Carlos Sainz | Ferrari | +0,517 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | +0,541 |
8. | Sergio Perez | Red Bull | +0,645 |
9. | Nico Hülkenberg | Haas | +0,920 |
10. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0,932 |
11. | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB | +1,061 |
12. | Lando Norris | McLaren | +1,074 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | +1,085 |
14. | Esteban Ocon | Alpine | +1,102 |
15. | Pierre Gasly | Alpine | +1,158 |
16. | Valtteri Bottas | Stake | +1,182 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | +1,223 |
18. | Alexander Albon | Williams | +1,229 |
19. | Guanyu Zhou | Stake | +1,700 |
20. | Logan Sargeant | Williams | +1,942 |
formula.hu