Kevin Magnussen lehet az első versenyző a Formula-1-ben, akit azért tilthatnak el egy versenyről, mert összegyűjtött 12 büntetőpontot. A Miami Nagydíjon felhalmozott szankciói révén immár tíznél jár a dán, ráadásul ebből az összeset idén gyűjtötte, azaz ebben a szezonban egyik sem évül el – vagyis ha még két büntetőpontot kap bármikor az idény során, akkor egy futamot ki kell hagynia.
Az Emilia-romagnai Nagydíj sajtótájékoztatón meg is kapta a kérdést, hogy változtatni fog-e ennek tudatában a vezetésén: „Következő alkalommal egyversenyes eltiltástól kapok, szóval gondolom, kelleni fog. De nem tudom. Ezek a helyzetek, amikor segítő szerepet kellett betöltenem a csapattársam számára, kifizetődtek, értékesek voltak számunkra.”
„Nem szeretem a szabályok módját, hogy ezt meg lehet tenni, szeretném, ha egyáltalán nem lenne ez lehetséges. De a szabály olyan, amilyen. Nem én alkotom a szabályokat, de szerintem meg kell vizsgálni dolgokat. Ami engem illet, tíz büntetőpontnál járok, szóval igen, óvatosnak kell lennem, nehogy eltiltást kapjak.”
A Haas pilótája azért megjegyezte, hogy nem biztos, hogy jó irány az, hogy apró kihágásokért begyűjtött büntetőpontok után is eltilthatnak valakit az F1-ben:
„A tény, hogy az eltiltás veszélye fenyeget olyan miatt, hogy aszfaltra festett fehér vonalakon kívül vezettem… nem tudom, hogy ez helyes-e. De ilyenek a szabályok, elfogadom őket. De úgy érzem, lehetne ebben fejlődni, nem is csak a büntetőpontok tekintetében. Több versenyünk van most, mint amikor bevezették őket. Akár nagyon apró dolgokért is az eltiltás sorsára juthatsz. Én így érzem.”
Magnussen megoldási javaslattal is előállt, amellyel a néhány évvel ezelőtti rendszert hozná vissza, amikor a felügyelők előbb felkínálták a lehetőséget, hogy a csapatok visszaadassák a versenyzővel a pozíciót:
„A legjobb az lenne, ha az FIA megmondaná nekünk, hogy adjuk vissza a pozíciónkat, ha pedig ezt nem tesszük meg, akkor annak legyenek kemény, tényleg kemény következményei. Szerintem először is ez túl bonyolult és elsőre túl komoly következmény, hagyni kell egy kis teret, hogy átlépd a határt és visszajöjj onnan, most viszont egyből áthajtásos büntetést kapsz, ha előnyszerzésnek ítélik meg, és ez szerintem nem jó” – fogalmazott a dán, hozzátéve, hogy az IndyCarban például nagyon egyszerűek és világosak a szabályok, és élvezte az ottani versenyzést.
formula.hu