Ahogy azt a Formula-1-es szezonok első európai állomásán megszokhattuk, több csapat is fejlesztésekkel szereli fel az autóit. A legjelentősebb csomagot alighanem a hazai futamára készülő Ferrari fogja villantani az Emilia-romagnai Nagydíjon: az imolai fordulót megelőző héten a saját fioranói tesztpályájukon már ki is próbálták az átalakított oldaldobozt, hűtőnyílásokat, motorborítást és padlólemezt felvonultató továbbfejlesztett versenygépet.
A Scuderia versenyzője, Charles Leclerc ugyanakkor óvatos a várakozásokkal kapcsolatban: „Teljesítettünk egy filmforgatási napot, de az főként filmezési célokat szolgált. Úgyhogy egyelőre nincsenek igazi adataink még” – mutatott rá a monacói pilóta csütörtökön a Formula.hu jelenlétében nyilatkozva.
„Tudom, hogy vizuálisan nagy a változás, de óvatos lennék azzal kapcsolatban, hogy emiatt elragadtassuk magunkat és hamis várakozásaink legyenek. Ez nem lenne jó magunk számára. Hisszük, hogy ez egy lépés a helyes irányba, de ezt még meg kell erősítenünk. Magabiztos vagyok annak kapcsán, hogy az lesz, de hogy pontosan mekkora lépés lesz, azt még meg kell látnunk.”
Leclerc azt is elmondta, hogy a fejlesztési ütemtervet már a szimulátoros tapasztalataik alapján felvázolták, mielőtt az idény elrajtolt volna: „A fejlesztéseket úgy készítettük el, hogy már régen elterveztük és átgondoltuk őket. Szóval nem arról van szó, hogy az autó első gyengeségeire reagáltunk vele. Ugyanakkor egyszerűen arra szolgálnak, hogy összességében jobbá tegyék az autót. Ez volt a fő cél.”
A monacói annak kapcsán is óvatosságra intett, hogy majd csak az Imolában látottak alapján döntsék el, hogy működnek-e az újítások vagy sem:
„Nem hiszem, hogy egyetlen hétvége alatt megítélhetjük őket. Alig néhány kör után már érteni fogjuk, hogy a csomag úgy működik-e, ahogy arra számítottunk. Aztán viszont meg kell néznünk, hogyan működik más helyszíneken, más karakterisztikájú pályákon. Ez fogja igazán megmutatni, hogyan fog kinézni az idényünk további része.”
A csapattárs Carlos Sainz az FIA hivatalos csütörtöki sajtótájékoztatóján is hasonlóról beszélt, amikor arról kérdezték, mekkora előrelépést jelenthet a Ferrari csomagja: „Még mindig úgy gondolom, hogy ez pályafüggő lesz. Úgy gondolom, Miami jobban passzolt az autónkhoz és jobb is volt a tempónk, még ha a Red Bull és a McLaren valószínűleg fél lépéssel előttünk is járt.”
„Az autónk újra a megszokottnak érződött, míg Kínában különösen nem érződött jónak. Úgyhogy szerintem ez nagyon pályafüggő lesz, és remélhetőleg Imola az egyik jó pálya lehet számunkra és jó show-t produkálhatunk a közönség előtt. Ez lenne az ideális forgatókönyv.”
„Ami a továbbiakat illeti, folytatnunk kell a fejlesztéseket az olyan pályákhoz, mint a kínai. Van egy bizonyos kanyartípus, amelyben különösen szenved az autónk jelenleg, és ebben a tekintetben előre kell lépnünk.”
formula.hu