Sajtó: A Williams is bejelentkezett Newey-ért?

Amióta felmerült és főleg azóta, hogy szerdán hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében távozik a Red Bulltól, folyamatosak a találgatások arról, hogy mit hozhat a jövő a Formula-1 történetének legsikeresebb tervezője számára.

Az Eddie Jordan által említett pihenőidő mellett elsősorban három csapatról lehetett hallani eddig, amely szívesen megszerezné a 65 éves szakembert. A legtöbb értesülés szerint a Ferrari tűnik a befutónak – Lewis Hamilton pedig ki is nyilvánította, hogy Newey szerepelne a kívánságlistája élén –, de állítólag igen komoly ajánlatot tett le a mérnök elé az Aston Martin is (amely projekt viszont az Autosport értesülései szerint nem igazán érdekli a szakembert), valamint a Mercedes is próbálkozik.

Minderről utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is beszélt a Miami Nagydíjról készített csütörtöki videós bejelentkezésében – ezt IDE KATTINTVA tudjátok megnézni.

f1-newey-redbull-3

A Formula.hu partneroldala, a RacingNews365.com viszont most egy újabb csapatról szerzett tudomást, amely értesüléseik szerint bejelentkezett Newey szolgálataiért. Ez a csapat pedig nem más, mint a Williams: a lap úgy tudja, hogy James Vowles csapatvezető ugyancsak folytatott egyeztetéseket a tervezőlegendával.

Newey számára nem lenne ismeretlen közeg a Williams, hiszen a Marchtól való távozása után náluk érte el az első igazán komoly sikereit az F1-ben. A kilencvenes évek első felében dolgozott Frank Williams alakulatában, az általa tervezett autóban lett világbajnok Nigel Mansell (1992), negyedszerre Alain Prost (1993), valamint Damon Hill (1996) is, a konstruktőri címet pedig 1994-ben is elhódították a Michael Schumacher-féle Benetton elől – de még az 1997-es Jacques Villeneuve vezette világbajnok autóhoz is volt némi köze annak ellenére, hogy addigra már a „kertészkedési szabadságát” töltötte a McLarenhez való átszerződése okán.

A Ferrarival szemben annyi előnye mindenképp lenne a Williamsnek Newey számára, hogy Grove sokkal közelebb van az otthonához, mint Maranello és Olaszország, ráadásul a fent említettek miatt egyfajta keretes szerkezetet is adhatna a szakember karrierjének, ha az első vb-sikerei helyszínén zárhatná le a pályafutását.

A nagy kérdés persze, hogy a Williams képes-e felvenni anyagi szempontból a versenyt a Ferrari vagy az Aston Martin ajánlatával. Az RN365 információi szerint a csapattulajdonos Dorilton Capital mindenesetre áldását adta arra Vowlesnak, hogy megpróbálják magukhoz csábítani Newey-t.

f1-newey-williams

A Williams jelenleg az újjáépítkezési fázisában jár azok után, hogy Vowles saját bevallása szerint is jócskán idejétmúlt infrastruktúrával találkozott a gárdánál a tavalyi érkezésekor. Ennek ellenére sikerült 2023-ban a konstruktőri hetedik helyen végeznie az alakulatnak, tulajdonképpen megnyerve ezzel az alsóház küzdelmeit – jóllehet, idén viszont öt forduló után még pont nélkül áll a csapat.

A Miami Nagydíj csütörtöki médianapján sok más versenyzőhöz hasonlóan a Williamst erősítő Alexander Albont is megkérdezték Newey-ról. A thait-brit pilóta, aki annak idején dolgozott együtt a tervezővel a Red Bull-os évei során, így nyilatkozott:

„Érdekes lesz látni a következő lépését. Biztos vagyok benne, hogy minden csapat igyekszik megszerezni őt. Bármit is választ, legyen szó visszavonulásról és versenyzésről, a legjobbakat kívánom neki. És nyilvánvalóan a mi ajtónk is mindig nyitva áll.”

formula.hu