Magyarországon is tarolhat az erősebb és kevesebbet fogyasztó új Lexus

Hihetetlen, de már több, mint hat esztendő eltelt azóta, hogy a Lexus bemutatta akkori legkisebb modelljét, a kompakt divatterepjárók piacán versengő és általunk is alaposan letesztelt UX-et, melyből most Magyarországra is megérkezett a legújabb verzió.

A 250h-t váltó 300h szívó benzinmotorja változatlanul 2 literes és 4 hengeres, azonban a legújabb ötödik generációs hibrid technikának köszönhetően a teljesítménye 184-ről 199 lóerőre nőtt.

A hazánkban kiviteltől függően 13-19,4 millió forintos áron forgalmazott újdonság esetében 1,5 millió forintot kérnek az összkerék-hajtásért, 600 ezret a napfénytetőért, illetve 400 ezret a metálfényért.

Lexus UX 300h

Lexus

Lexus UX 300h

Lexus

Érdekesség, hogy miközben 8,5-8,7-ről 7,9-8,1 másodpercre olvadt a 0-100-as szintidő, addig 5,3-5,8 literről 4,7-5 literre csökkent a fogyasztás.

A 4WD változat hátul található villanymotorja jelentősen erősebb lett, az eddigi 7 helyett immár 41 lóerővel száll be a hajtásba, a NiMH akkumulátor helyét pedig egy modernebb és könnyebb lítium-ion példány vette át.

Lexus UX 300h

Lexus

Lexus UX 300h

Lexus

Az új fényezéssel, de változatlan külső designnal támadó új UX digitális műszeregysége a jobban felszerelt példányokban immár 12,3 colos képátlójú, és a shift-by-wire rendszernek köszönhetően a középkonzolon kisebb váltókarra lehetünk figyelmesek.

A kifutó 250h készletes példányait 13,7-17,3 millió forintos áron jegyzik, a kínálatban tavaly év végén felbukkant még kisebb Lexus, az 1,5 literes 3 hengeres LBX árcéduláján pedig 12,3-17,9 millió forintos összeg szerepel.

Lexus UX 300h

Lexus

Lexus UX 300h

Lexus

A parányi csomagtartó a Lexus UX 300h leggyengébb pontja

Lexus

Lexus UX 300h

Lexus

HVG