Furcsa magyarkodás és még furcsább árgarancia – a GVH vizsgálja, megtéveszti-e a fogyasztókat a City Taxi

A City Taxi többlettartalom nélkül hirdette magáról, hogy ők „a magyar” társaság, és megtévesztően állíthatta, hogy az árgaranciája egyedülálló.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a City Taxival szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően több ponton is megtévesztette a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával – írja közleményében a hivatal.

A GVH szerint a taxis cég január 10. óta olyan állításokkal népszerűsíti magát, amelyek:

  • „a magyar” jelző – többlettartalom nélküli használatával – valószínűsíthetően megtévesztik a fogyasztókat a vállalkozás lényeges jellemzője kapcsán;
  • valószínűsíthetően azt a benyomást keltik a fogyasztókban, hogy a vállalkozás által alkalmazott „árgarancia” egyedülálló, és azt önkéntes alapon nyújtja, holott azt jogszabályi előírás alapján kell biztosítania.

Súlyosbító körülmény, hogy a fenti kereskedelmi gyakorlatokat a vállalkozás többek között országos rádióadón keresztül tette.

Ahogy az ilyen eljárások esetében megszokott, a GVH hangsúlyozza, hogy egyelőre csak vizsgálatról van szó, amely alapesetben 3 hónapig tarthat, de kétszer két hónappal meghosszabbítható.

HVG