„Előnyünk lesz a Honda gyári partnereként” – Alonso

Egy héttel ezelőtt jelentette be az Aston Martin, hogy legalább 2026-ig meghosszabbították Fernando Alonso szerződését, így nem meglepő módon a spanyol maradása a hétvégi Formula-1-es Kínai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján is kiemelt témának bizonyult:

„Sosem egyszerű időszak, amikor döntést kell hoznod, főleg most, amikor valószínűleg ez az utolsó szerződésem” – hintette el a 42 éves pilóta. „Úgyhogy biztosra akartam menni, hogy helyes döntést hozok azzal elsősorban, hogy folytatom a versenyzést a Formula-1-ben, hogy részemről megvan-e még az erőm és a motivációm ahhoz, hogy még néhány évig folytassam a versenyzést.”

f1-alonso-suzuka-aston-honda-2

„Aztán utána biztosra akartam menni, hogy a csapatnak megvannak a céljai a következő évekre, hogy ambiciózus legyen és megpróbáljon folyamatosan jobbá válni. Nagyon boldogan hoztam meg a döntést, nyilvánvalóan rendkívül büszke vagyok rá, hogy az Aston Martint képviselhetem a következő néhány évben. Jól kezdtük tavaly a kalandunkat, és azóta is keményen dolgozunk.”

Alonso ismét beszélt arról is, miért döntött az Aston projektje mellett: „A 2026-ban érkező új szabályok mindenkinek lehetőséget kínálhatnak, hogy kicsit megkavarodjanak az autók. Mi Hondával fogunk versenyezni, ráadásul mi leszünk az egyetlen csapat, amely a Honda erőforrását fogja használni, ami nyilván más helyzet, mint most a Mercedes ügyfélmotorját használni, szóval remélhetőleg kicsit tudunk fejlődni ilyen tekintetben.”

„Emellett úgy gondolom, hogy az Aramcóval és azzal, hogy jönnek a bio- és fenntartható üzemanyagok, szintén adódhat lehetőségünk 2026-ban. A csapat pedig egyre csak jobb lesz: új létesítmények, új kampusz, érkezik az új szélcsatorna nyáron. Úgyhogy rengeteg dolog a helyén van, hogy egy roppant erős alakulattá váljunk a jövőben, én pedig a részese akarok lenni ennek.”

A Honda kapcsán persze felmerülhet a két fél feszült közös múltja, hiszen szűk tíz éve Alonso „GP2-es motornak” titulálta Suzukában a japánok erőforrását. Ez azonban már a múlté, s a spanyol szerint előnyt jelent, hogy gyári csapattá válnak általuk – így reflektált arra a kérdésre, milyen bizosíték van rá, hogy a Honda ezúttal jó motorokat fog gyártani:

f1-alonso-suzuka-aston-honda

„Nos, ők nyerik mostanában a világbajnokságokat… Szerintem megmutatták, hogy megvan náluk a fegyelem és a munka, ami ahhoz szükséges, hogy sikeresek legyenek a Formula-1-ben. Nyilván az új szabályokkal senki sem tudja, mi fog történni 2026-ban, de rendkívül boldogok vagyunk, hogy a Hondával dolgozhatunk, és ahogy mondtam, óriási különbséget jelent, hogy gyári partnerek leszünk ahhoz képest, amivel most rendelkezünk.”

„Úgyhogy ez egy plusz, és ez az egyik oka, hogy maradok az új szabályrendszerre is, és a lehetőség, hogy újra együtt dolgozhatunk a Hondával. Mint mondtam, úgy érzem, előnyünk lesz.”

A spanyol azt is elárulta, hogy nem volt sietős számára a döntés, egyszerűen a Japán Nagydíj után leültek és egy-két nap alatt tisztáztak is mindent. „Minden kicsit egyszerűbb, mint kívülről tűnik” – fogalmazott a pilóta, hozzátéve, hogy mindenki tartotta a szavát, és amint megállapodták, be is jelentették a hosszabbítást.

Persze azt megelőzően voltak pletykák bőséggel Alonso kapcsán, akit a Red Bull-lal és a Mercedesszel is szóba hoztak. Ám amikor arról kérdezték, hogy voltak-e bármilyen szintű egyeztetések vagy tapogatózások az említett két gárdával, Alonso kvázi kitérő választ adott:

„Mint azt a múlt héten is elmondtam, nincs értelme sokat beszélni erről, hiszen most lezárult a dolog, maradok az Aston, és csak az Astonról akarok beszélni. Volt néhány beszélgetés mindenkivel. Ez teljesen normális mindenki számára ilyenkor, de ezek csak könnyed beszélgetések voltak.”

formula.hu