F1-Archív: Hamilton jobb lehet Schumachernél?

2023: Hiába érezte úgy a Ferrari, hogy a telemetriai adatokkal, valamint Carlos Sainz és egyéb versenyzők nyilatkozataival elégséges új és releváns bizonyítékot gyűjtöttek össze, az FIA felügyelői elutasították a maranellóiak felülvizsgálati kérelmét a spanyol pilóta melbourne-i büntetése kapcsán, amelyet amiatt kapott, mert az újraindításnál koccant Fernando Alonsóval.

2022: A Scuderia egykori versenyzője, Gerhard Berger szerint jót tesz a teljes sportágnak, hogy a maranellóiak szemlátomást visszataláltak a sikerek útjára a 2022-es szezonban.

2021: Káoszfutamot produkál az Emilia Romagna-i Nagydíj. A félig esős, félig száraz versenyen már az első körben zajlik az élet, amikor Max Verstappen a rajt után összetalálkozik Lewis Hamiltonnal, aztán Bernd Mayländernek is bőven akad dolga: előbb Nicholas Latifi végzi a falban, majd Valtteri Bottas és George Russell egy óriási karambolt hoznak össze, mely után indulatosan szidják egymást. A verseny végül Verstappen diadalát hozza, Hamilton a második helyet zsebeli be, míg nevető harmadikként Lando Norris pezsgőzik a dobogón.

2020: Toto Wolff nagyjából 1 %-os részesedést vásárolt az Aston Martinból, de az osztrák hangsúlyozta, ez egy személyes befektetés, a jövője továbbra is a Mercedeshez köti.

2019: A korábbi F1-es Gerhard Berger szerint a Ferrari hibát követ el azzal, ha már az évad elején Sebastian Vettelt favorizálja Charles Leclerc-rel szemben. Mattia Binotto csapatvezető a szezon előtt úgy fogalmazott, hogy kérdéses esetekben a német élvez előnyöket, s ezt láthattuk Kínában is, ahol a monacóit társa elengedésére kérték.

2018: Sebastian Vettel hevesen kritizálja Charlie Whitingot, amiért az pont akkor küldte be a biztonsági autót a Kínai Nagydíjon, amikor ezzel ő és Valtteri Bottas már hátrányba került, ezzel izgalmasabbá tette a futamot. Vettel szerint egyértelműen rossz volt az időzítés és ezeket újra kellene gondolni – az F1-es közvélemény viszont abszolút nem érti, hogy Vettel miről beszél, hiszen itt a biztonságról van szó…

2018-china-dppi

2017: Vijay Mallyát, a Force India vezérét letartóztatják Londonban – a több milliárd forintnak megfelelő összeg „eltüntetésével” vádolt üzletember ellen már jó ideje körözés volt érvényben. Közben zajlik a bahreini F1-es teszt, ahol a Honda-motor két kör után megadja magát a McLarenben, továbbra is nagyon mélyen vannak a japánok…

2016: Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke meg van győződve arról, hogy simán nyertek volna Kínában, ha Danyiil Kvjat nem torpedózza meg Sebastian Vettelt. Szerinte nagyon sok balszerencse sújtja őket mostanában és csak ezért nem nyernek, míg a Mercedes arról beszél, hogy a Red Bull lehet idén komoly ellenfelük. A futamot egyébként Nico Rosberg közel negyven másodperces előnnyel zárta az élen.

2015: Folytatja nagy sorozatát és a bahreini pole-pozíciót is begyűjti Lewis Hamilton, aki tükörsimám, bő négy tizedmásodperces előnnyel zárja az élen a kvalifikációt. Csapattársa, Nico Rosberg hullámvölgyben van, ezúttal Sebastian Vettel és a Ferrari is megelőzi és közel hat tizedet kap Hamiltontól.

2014: A Kínai Nagydíj első szabadedzésen némi meglepetésre Fernando Alonso és a Ferrari volt a leggyorsabb, ám a délutáni második gyakorláson Lewis Hamilton helyreállította a világ rendjét, visszaröpítve a Mercedest az eredménytáblázat élére. A második helyen viszont még mindig a spanyol üldözte őt, aki két nappal később, a versenyen kevés az évi dobogós helyezéseinek egyikét ünnepelhette.

 

2013: Az Autosport olvasói Fernando Alonsót tartják a Bahreini Nagydíj fő esélyesének. Nem jól tippeltek, hiszen az akkor még a Ferrarinál versenyző spanyol a szahíri futamon csak a 8. lett, a versenyt Sebastian Vettel (Red Bull) nyerte a Lotus kettőse, Kimi Raikkönen és Romain Grosjean előtt.

2012: A Mercedes motorsport-igazgatója, Norbert Haug úgy nyilatkozik, fontos, hogy továbbra is két lábbal a földön járjanak azok után, hogy néhány nappal korábban Nico Rosberg megszerezte nekik első F1-es győzelmüket, a Kínai Nagydíjon. Akkor még vélhetően ők is csak legféltettebb álmaikban remélték, hogy 2-3 éven belül úgy fognak dominálni az F1-ben, mint most.

2010: Jenson Button saját elmondása szerint élete győzelmét aratta az esőtől áztatott, kaotikus Kínai Nagydíjon. Az előző évben a Brawn GP-vel vb-címet szerző, ám ebben az idényben már a McLarennél versenyző britnek ez volt a második győzelme az évben, és másfél másodperccel sikerült megelőznie a célban csapattársát, Lewis Hamiltont. A 3. helyre Nico Rosberg futott be a Mercedesszel, míg a 4. helyen Fernando Alonso hozta célba a Ferrarit.

2009: Sebastian Vettel a Red Bull történetének első F1-es pole-pozícióját szerezte, miután a Kínai Nagydíj időmérő edzésén két tizedmásodperccel gyorsabbnak bizonyult a Renault-val új erőre kapó és ismét régi fényében tündöklő Fernando Alonsónál. A Red Bull örömét a 3. helyre felérő Mark Webber tette teljessé.

 

2008: A Porsche és a Volkswagen vezetősége kijelenti, hogy két okból kifolyólag sem kívánnak csatlakozni a közeljövőben az F1-es világbajnoksághoz: a magas költségek, illetve Max Mosley FIA-elnök szexbotránya miatt. Szerintük sem az F1-et körülvelő közeg, sem az irdatlanul nagy mennyiségű, a sikerhez nélkülözhetetlen pénzösszeg nem teszi népszerűvé a sportágat.

2007: Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke szerint a Formula-1-ben ekkor debütáló Lewis Hamilton lehet a sorozat történetének valaha volt legjobb pilótája. Mindezt a brit fantasztikus bemutatkozására alapozta, hiszen Hamilton azonnal, már az első futamtól kezdve elkezdet szorongatni Fernando Alonsót.

2006: Jean Todt jót mulat a külföldi szaksajtóban felröppent legfrissebb pletykán, mely szerint Michael Schumacher a Ferraritól a nagy rivális Renault-hoz igazolhat. „Ez a legnagyobb nonszensz, amit valaha hallottam” – kommentálta a hírt a Ferrari akkori csapatfőnöke.

2005: Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke úgy nyilatkozik, hagyni fogja pilótáit szabadon harcolni a vb-címért, amennyiben úgy alakul, hogy sem Fernando Alonso, sem Giancarlo Fisichella nem fog tudni tetemes különbséggel elhúzni a másiktól a pontversenyben a szezon első szakaszában – úgy fest, hogy házon kívül csak a McLaren lehet veszélyes rájuk.

 

2003: Kimi Raikkönen egy ünnepélyes ceremónia keretében, az imolai célegyenesben átadta a Brazil Nagydíj első helyezettjének járó trófeát Giancarlo Fisichellának, miután az FIA utólag módosította a verseny végeredményét, amit végül a Fernando Alonso balesete által kiváltott piros zászló előtti utolsó befejezett kör alapján állapítottak meg.

2002: „Kimi legyőzte a Ferrarit” – hirdette az autosport.com aktuális címe, amin mai szemmel visszaolvasva jót mosolyoghatunk azon, hogy hogyan változnak az idők, hiszen a finn nagyon sokáig a maranellóiakat erősítette. Akkor azonban még a McLaren sikeréért harcolt és a mugellói teszt második napján legyőzte a Ferrarikat. 

2001: A brazil sajtó arról számol be, hogy az élcelődések kereszttüzébe került a Rubens Barrichellóról elnevezett versenyzőiskola, miután a brazil az utóbbi időben a vártnál gyengébb teljesítményt nyújtott a Ferrarival. „Megtanítasz, hogyan rohanjak bele hátulról egy másik autóba?” – efféle beszólásokkal boldogították egy időben a helyi versenyzőiskola oktatóit. Szegény Rubens pedig egyet s mást azért letett az asztalra pályafutása során.

formula.hu