Átesett első F1-es tesztjén a Mercedes 17 éves tehetsége

Átesett első F1-es tesztjén a Mercedes 17 éves tehetsége

Andrea Kimi Antonellit sokan a generációja egyik legnagyobb ígéretének tartják, ami az eddigi eredménysorát látva nem meglepő: a Mercedes által felkarolt olasz 2022-ben a német és az olasz Formula-4-ben, tavaly pedig a Formula Regional közel-keleti és európai szériáiban lett bajnok. Idén így az F3-at átugorva egyből a Formula-2-ben debütált, ahol három forduló elteltével kilencedik helyen áll a tabellán. Viszont a tehetsége és a junioreredményei miatt az első pillanattól kezdve az egyik fő jelöltként emlegetik Antonellit arra, hogy elfoglalja 2025-ben a Ferrarihoz átigazoló Lewis Hamilton megüresedő ülését a Mercedesnél – sőt, hiába pletykálnak Carlos Sainz szerződtetéséről, Toto Wolff csapatfőnök nemrég konkrétan úgy fogalmazott, hogy a 17 éves olasz van „a legerősebb pozícióban”.

A Mercedes fel is pörgette Antonelli felkészítését: információink szerint eredetileg csak néhány hét múlva, Imolában került volna sor az első Formula-1-es tesztjére, elé azonban beiktattak még egy alkalmat a héten a Red Bull Ringen. Nos, kedden és szerdán sor is került Antonelli első F1-es tesztjére az Osztrák Nagydíjnak otthont adó spielbergi pályán, ahol a fotók tanúsága szerint Wolff némileg önironikus szavainak megfelelően valóban nem a már a jelenlegi szabályrendszer szerint épített 2022-es, hanem a Mercedes számára az utolsó konstruktőri vb-címet hozó 2021-es versenygépbe ülhetett be (a csapatfőnök szerint azért, hogy a fiatal pilóta először „egy jó autóval” gyűjtsön tapasztalatot). Íme, a Mercedes fotói a jeles alkalomról – több információt nem osztottak meg arról, pontosan hány kört is teljesített Antonelli:

A világ 100 legbefolyásosabb emberének egyike Max Verstappen

Az évről évre összeállított Time 100 listán az ikonikus magazin a világ legbefolyásosabb embereit gyűjti össze: a névsorban nincs sorrend felállítva, a szereplőket különböző kategóriákban csoportosítják, ezek a Művészek, az Ikonok, a Titánok, a Vezetők, az Innovátorok és az Úttörők.

Csak öt sportoló került fel a listára, Patrick Mahones (amerikai futball), Siya Kolisi (rögbi), Jenni Hermoso (női labdarúgás) és Sakshi Malik (női birkózás) mellett harmadik világbajnoki címét követően Max Verstappen. A Titánok között sorolt holland a mezőny egyik legfiatalabb tagja, méltatásában a világ rengeteg különböző pontján megszerzett győzelmei mellett kiemelték az őt világszerte követő narancssárga szurkolótábort.

Időről időre feltűnik Formula-1-es versenyző a Time 100 listán: Lewis Hamilton 2020-ban és 2016-ban is szerepelt – nem kizárólag sporteredményei miatt, rasszizmus elleni és környezettudatos tevékenysége kiemelt szerepet játszott.

A 2024-es százas listára olyan szereplők kerültek még fel, mint az énekes Dua Lipa, a színészlegenda Michael J. Fox vagy a tavaly kinevezett kínai miniszerelnök Li Csiang. A legbefolyásosabb száz személy több mint fele, 51 nő – a teljes névsor itt böngészhető át.

Fotó: Red Bull Content Pool

F1-es versenyző lett a lelátón szurkoló Ferrari-sapkás kisfiúból

A fotót Guanyu Zhou osztotta meg a Kínai Nagydíj előtt – mivel a Stake F1-es versenyzője látható a körülbelül húsz évvel ezelőtt készült képen.

„Húsz évvel később visszatértem a hazai futamra” – írta a poszt mellé a most 24 éves Zhou, aki harmadik szezonjában először versenyez otthon, hiszen a Kínai Nagydíj 2020 és 2023 között négyszer is elmaradt. Egyúttal már azt is tudjuk, hogy az ifjú Zhou a Schumacher-dominancia idején a Scuderia lelkes szurkolója volt, amiről sapka és zászló tanúskodik: húsz évvel később Ferrari-motor hajtja C44-esét a sanghaji lelátók túloldalán.

Nagy lépést tett a karbonsemlegesség felé az F1

Jelentést tett közzé a Formula-1 annak kapcsán, hogyan állnak a 2030-ra célul kitűzött karbonsemlegesség felé vezető úton. A dokumentáció szerint jól: a 2018-as „alapértékhez” képest a 2022-es idényben 13 százalékos csökkenést produkáltak szén-dioxid-kibocsátás terén – bár az növekedés 2021-hez képest, ahol 17 százalék volt a mínusz, de fontos különbség, hogy abban az esztendőben a koronavírus-járvány miatt még sokkal kevesebb tengerentúli futamot rendeztek.

Az ennek kapcsán kiadott közleményből az is kiderül, hogy többek között a versenynaptár átcsoportosításával (a Japán Nagydíj is ennek keretében került át idén tavaszra), a szállításnál fenntartható üzemanyag használatával, valamint a nagydíjhétvégék során a megújuló energiák egyre szélesebb körű használatával érték el ezt a csökkenést – utóbbi tekintetében egyébként 2023-ban (amely évről még nincsenek teljes adatok) 50-ről 75 százalékra nőtt az érték. Az F1 hangsúlyozza: bár 2030-ig még további 37 százalékos csökkenést kell elérniük szén-dioxid-kibocsátás terén, hogy a célul kitűzött 50 százalékot teljesítsék – a tudományos definíció szerint ez felel meg a „nettó nulla” kibocsátásnak, azaz kvázi a karbonsemlegességnek, amikor megvalósul az egyensúly a kibocsátott és a légkörből kinyert szén-dioxid-mennyiség között –, úgy érzik, teljesíthető a vállalásuk.

f1-start-2024-2

„Reménykedjünk, de nem ez a prioritás” – Acosta a vb-esélyről

Valósággal berobbant a szezon első három nagydíján a MotoGP 2024-es újonca, Pedro Acosta aki már karrierje második királykategóriás futamán dobogóra állhatott, ezt pedig múlt vasárnap még egy helyezéssel megfejelte, amikor második lett az Amerikai Nagydíjon. A Gas Gas Tech3 19 éves spanyolja így jelenleg az összetett tabellán is a negyedik helyet foglalja el, 26 pontra a vb-éllovas Jorge Martintól, de csak ötre a második Enea Bastianinitől, így látva Acosta fejlődési ütemét, egyesek már a világbajnoki címre is esélyesnek tartják. A fiatal motoros azonban igyekezett hűteni a kedélyeket:

„Kezdjünk el a következő, jerezi fordulón gondolkodni, ne pedig a bajnokságon. Csak nyomást jelent, amiről az emberek beszélnek. Jó időszakot élünk meg a motorral, a csapattal, a Pierer Mobility csoporttal. Élvezzük ki ezt a pillanatot, és persze nyilván reménykedjünk abban, hogy harcolni tudunk a bajnokságért. Hosszú szezon vár ránk, de most nem ez a prioritás” – idézi a Motorsport.com Acostát. Aki az austini futam kapcsán hozzátette: a COTA-n képtelenség volt tartani a lépést a hétvégén a pole-t, a sprintet és a nagydíjat is behúzó Maverick Vinalesszel, egy másik ligát képviselt az apriliás spanyol.

motogp-acosta-cota

Versenyt fut az idővel, de bizakodik 2026-os F1-es motorprojektje kapcsán a Red Bull

Komoly új kihívással néz szembe a 2026-ban érkező új motorszabályok kapcsán a Red Bull, hiszen először fejlesztenek teljesen egyedül – a Ford némi támogatásával – egy új Formula-1-es hajtásláncot. A Red Bull Powertrains kapcsán sokszor merülnek fel kérdőjelek a sajtóban, egyes találgatások szerint a 2026-os projekttel kapcsolatos bizonytalanságok is közrejátszhatnak abban a csapaton belüli feszültség mellett, hogy Max Verstappen esetleg a 2028 végéig szóló szerződése ellenére idejekorán elhagyhatja az energiaitalosokat. Maga a regnáló világbajnok néhány hete egy erre irányuló kérdésre úgy válaszolt, hogy ennyi erővel azon is aggódhatna, hogy másnap felkel-e, de persze nem becsülik alá a kihívás mértékét.

A Red Bull F1-es csapatvezetője, Christian Horner a Motorsport.com portálnak arról beszélt, hogy az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkálatok – de hogy ez mit jelent a versenytársakhoz képest, azt persze jelenleg nem tudni: „A motort illetően egy agresszív úton haladunk, hiszen új motorgyártó vagyunk. De a csapat igazán felnő ehhez a kihíváshoz. A létesítményeink elkészültek, tesztelési és fejlesztési szempontból egyaránt a próbapaddal, a gyártási kapacitással. De két év rendkívül rövid időszak az erőforrások világában. Meredek tanulási görbén haladunk, de haladunk az úton és azon a pontján tartunk, ahol arra ebben a pillanatban számítottunk is. Teljesítjük azokat a célokat, amelyeket magunk elé kitűztünk. Azt mindig nehéz tudni, hogy ezek a célok hogyan állnak a riválisokhoz képest. De óriási erőfeszítések zajlanak a háttérben, mert ez szó szerint egy versenyfutás az idővel 2026 elejére.”

f1-redbull-powertrains

A Pirelli sem tudja, hogy mit várjon a hétvégi F1-es Kínai Nagydíjtól

Még maga a Pirelli sem tudja, hogy hogyan fognak viselkedni a gumik az F1-es Kínai Nagydíjon: utoljára 2019-ben, egy teljesen másik érában versenyzett itt a mezőny, ráadásul most újraaszfaltozták a pályát, amit az elmúlt öt évben szinte alig használtak bármilyen célra.

A gumigyártó így végül a biztonságra szavazott és a középső három (C2, C3, C4) gumikeveréket jelölte ki erre a hétvégére – viszont nehezen tud tanácsot adni előzetesen, mert úgy számol, hogy akár tíz Celsius-fokos hőmérséklet-ingadozást is tapasztalhatunk majd.

Azt azért hozzátette a Pirelli, hogy Sanghajban a pálya vonalvezetése miatt könnyű előzni, a friss gumikat lehet érvényesíteni, így a kétkiállásos stratégia lehet a legvalószínűbb a nagydíjra – de kiemelték az olaszok azt is, hogy az elévágás is hagyományosan hatékony taktikai fegyver ezen a helyszínen.

f1-pirelli

Jelentősen visszaesett a Mercedes F1-es csapatának profitja

Hatmillió fonttal esett vissza a Mercedes F1-es csapatának profitja 2023-ban – erről számolt be a blackbookmotorsport.com.

A közzétett pénzügyi beszámolókból kiderül, hogy az istálló profitja 2022-ben még 89,7 millió font volt, 2023-ban viszont már csak 83,8 millió – de tegyük hozzá, hogy még ezzel is meglehetősen jól keresett az alakulat. Összehasonlításképp az Alpine F1-es alakulata 26,2 milliós profitot realizált 2022-ben.

A profitcsökkenés egyik okozója a kevesebb televíziós szereplés, ami a kevesebb dobogós helyezéssel függ össze.

m424443_resize

Legalább 2030-ig lesz Aston Martin az F1-ben

Legalább 2030-ig elköteleződött az F1 iránt az Aston Martin – számolt be saját forrásaira hivatkozva a Racingnews365.com.

Az istálló csütörtökön este jelentette be, hogy több évre szóló szerződést kötött Fernando Alonsóval, így a kétszeres világbajnok legalább 2026 végéig marad majd az istállónál, ő vezeti át a folyamatosan fejlesztő, bővülő silverstone-iakat az új érába, és ő „fogadja” majd a Hondát a gárda új partnereként.

A Racingnews365.com úgy tudja, hogy az Aston 2030-ig elnyújtotta a névadásról szóló megállapodását az F1-es csapattal, vagyis jelen állás szerint addig biztosan Aston Martinnak hívják majd Lawrence Stroll istállóját. 

Az Aston vezére nemrég egy eseményen ki is mondta, hogy az F1 jelentős marketingplatformnak bizonyult, rengetegen találkoznak a márka nevével, ráadásul egy fiatal generációval ismerteti meg a legendás zöld színt és az autógyártót, így kifizetődő ez a projekt.

f1-astonmartin

„Epikus lenne” – Hamilton az F1 és a MotoGP közös hétvégéjéről

Két hete jelentették be, hogy a Formula-1-et már birtokló Liberty Media felvásárolta a MotoGP (és a Superbike-vb) kereskedelmi jogait tulajdonló Dorna Sports 86 százalékát. Ennek kapcsán újra felröppentek találgatások arról, hogy esetleg egyszer egy közös szuperhétvégét rendezhetnek az F1 és a MotoGP számára, és bár ki nem zárták ennek lehetőségét az illetékesek, Carlos Ezpeleta, a motoros vb sportigazgatója szerint jelenleg nem dolgoznak ezen a projekten, amelyhez számos problémát – eltérő biztonsági pályaigények, szponzorok, stb. – meg kellene oldaniuk.

Mindenesetre a motorversenyzésért is köztudottan rajongó, néhány éve a Monster révén Valentino Rossi Yamaháját kipróbáló Lewis Hamilton támogatná az elképzelést: „Nem igazán gondolkodtam rajta, de nyilván olvastam a szalagcímeket. Úgy vélem, a Liberty bámulatos munkát végzett a Formula-1-gyel, az értéke nyilvánvalóan növekszik. Úgyhogy szerintem a MotoGP-vel is nagyszerű munkát végezhetnek. Izgalmas, mert imádom a MotoGP-t. Epikus lenne, ha egy hétvégén mehetnénk velük” – felelte a Motorsport.com kérdésére a hétszeres F1-es világbajnok. Viccelődve hozzátette, hogy akár egy hétvégén belül így indulhatna az F1-ben és a MotoGP-ben, de Hamilton gyorsan megjegyezte, hogy ez természetesen lehetetlen lenne.

f1-motogp-monster

Csupán négyen voltak képesek arra, amire most Vinales

Maverick Vinales győzelmével zárult a vasárnapi Amerikai Nagydíj, ezzel a spanyol lett az első versenyző a MotoGP-érában, aki három különböző gyártó – Suzuki, Yamaha, Aprilia – motorjaival is futamot tudott nyerni, azaz olyat ért el, ami többek között Valentino Rossinak vagy Jorge Lorenzónak sem sikerült. A mondatban azonban hangsúlyos az, hogy a MotoGP-érában, ugyanis ez a rekord csak a 2002 óta indult modern korszakra igaz, a gyorsaságimotoros-világbajnokság 1949-es indulása óta még négy motorosnak sikerült három különböző márkával nagydíjat nyernie a mindenkori királykategóriában (2001-ig 500 köbcentis géposztály, 2002-től MotoGP).

Elsőként a kilencszeres világbajnok Mike Hailwood mondhatta ezt el magáról, aki a Nortonnal, az MV Agustával és a Hondával is győzött versenyen. Randy Mamolát ugyan mindössze 13-szor intették le elsőként, viszont nyert Suzukival, Hondával és Yamahával is. Eddie Lawson a yamahás és a hondás diadalai mellett egyszer győzött Cagivával is – épp a máig utolsó, 1992-es Magyar Nagydíjon. Végül pedig Loris Capirossi az, aki Yamahán, Hondán és Ducatin is diadalmaskodott, utóbbival már a GP-érában.

motogp-vinales-aprilia-cota-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Lelátóról F1-es autóba – Zhou első hazai versenyére készül

Guanyu Zhou, Kína első F1-es versenyzője már gőzerővel készül hazai versenyére, a Stake 24 éves pilótája nemrég a hazai futamán használatos különleges sisakfestését is bemutatta.

Horváth Dániel kollégánk még 2022-ben készített exkluzív interjút Zhouval a Paddock Magazine számára, amikor úgy tűnt, hogy 2023-ban ismét ott lesz Kína a versenynaptárban.

Zhou így válaszolt a hazai versenyét firtató kérdésre: „Hihetetlen érzés lesz hazai közönség előtt versenyezni. Az első Kínai Nagydíjon még nézőként vettem részt, jövőre pedig remélhetőleg már egy F1-es autó volánja mögött fogok körözni. Fantasztikus élmény lesz, a közönség pedig imádni fogja. Alig várom!”

Nos, Zhounak további egy évet még várnia kellett hazai nagydíjának visszatérésével, ezen a hétvégén azonban már valóban bizonyíthat hazai közönsége előtt.

Hill: Az Audi nem félkészen érkezik az F1-be

Damon Hill, 1996 F1-es világbajnoka úgy véli, hogy az Audi felkészülten fog megérkezni az F1-be 2026-ban, emiatt pedig megfontolandó lehet Carlos Sainz számára, hogy a német gyártóhoz igazoljon.

„Az Audi egy nagy márka, akik nem fognak félkészen érkezni az F1-be. Invesztálhatnak Carlos Sainzba azzal, hogy már jövőre leigazolják a Sauberhez, ami 2026-ban Audi lesz” – mondta Damon Hill az F1Nation podcastben.

Ahogy az F1 hivatalos oldalának összeállításából is kiderül, jelen állás szerint 13 ülés kiadó még a 2024-es szezonra.

A korábbi F1-es versenyző szerint Sargeantnek valami mást kellene csinálni

Ralf Schumacher, a német Sky F1-es riportereként tevékenykedő korábbi versenyzőtől nem áll távol a szókimondó stílus, Ralf ezúttal Logan Sargeantről alkotott véleményt.

„Őszintének kell lennünk, Logan egyértelműen csökkentette a lemaradását Albonhoz képest, de továbbra is sok hibát vét. Túl sokat akar kihozni az autóból, ez pedig hibákat eredményez” – mondta Ralf Schumacher.

„Mindig ugyanazokat a malőröket követi el, egyszerűen nem tud túllépni ezen. Talán itt az ideje, hogy beismerje ezt saját magának és belekezdjen valami másba” – tette hozzá Ralf.

Massa szerint nagyszerű lesz Hamiltont vörös overálban látni

Felipe Massa, Lewis Hamilton korábbi riválisa és bajnoki kihívója is megszólalt a hétszeres világbajnok Ferrarihoz igazolásáról – a brazil versenyző szerint remek üzlet köttetett Maranellóban.

„Lewis Mercedestől való átszerződése egy igazán jelentős változás a Ferrari életében. Úgy gondolom, hogy ez egy jó, igazán érdekes dolog. Nézzük meg az átigazolás marketing oldalát, mindenki erről beszél” – mondta Massa.

„Nagyszerű lesz Lewist vörös overálban látni, szerintem a szurkolók is meg fognak őrülni. Remélhetőleg versenyképes autót épít a Ferrari, ami képes lesz felvenni a versenyt a Red Bullal. Meglátjuk majd, miként sülnek el a dolgok, illetve azt is érdekes lesz figyelni, hogy Lewis milyen teljesítményre lesz képes a Ferrarival. Érdekes lesz őt Leclerc mellett látni, nagy csatát várok kettejük között.”

„Én örülök Lewis Ferrarihoz igazolásának, ez jót tesz az F1-nek” – zárta gondolatait a brazil.

„Megtanultam, hogy ne nagyon figyeljek Totóra” – Horner

Hasonlóan domináns formában kezdte a Red Bull a 2024-es F1-es szezont, mint ahogy az előzőt teljesítette: az eddigi négy futamból hármon arattak kettős győzelmet, és az Ausztrál Nagydíjon is jó esélye lett volna Max Verstappennek az első helyre, ha nem esik ki fékproblémák miatt. Az energiaitalosok fölényét látva Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke már ki is jelentette a suzukai forduló után, hogy Verstappent senki nem éri utol idén, s a harc mögöttük zajlik a második helyért.

Ám amikor Christian Hornert, a Red Bull csapatvezetőjét szembesítették rivális kollégája szavaival, így reagált: „Nagyon korai még leírni az évet. Még 20 verseny hátra van, de megtanultam az évek során, hogy ne nagyon figyeljek arra, amit Toto mond” – idézi a Motorsport Hornert. Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója pedig abban ugyan egyetértett Wolff-fal, hogy Verstappen remekül vezet, az OE24-nek ő sem mert a szezon letarolásáról beszélni, mindenekelőtt a Ferrari miatt: „Kérlek, hagyjatok ezzel békén. Még csak négy versenyt teljesítettünk, még húsz következik. Melbourne-ben láthattuk, milyen gyorsan fordulhatnak a dolgok. A Ferrari erős és megbízható, nem írhatjuk még le őket.”

f1-horner-verstappen-redbull

„Én leszek az első, aki felteszem a kezem, ha nem leszek gyors 45 évesen” – Alonso

Fernando Alonso többéves szerződéshosszabbítást írt alá az Aston Martinnal, amelynek értelmében legalább 2026-ig biztosan náluk fog versenyezni az F1-ben. Ez azt is jelenti, hogy a kétszeres Formula-1-es világbajnok még a 45. születésnapján túl is a mezőny tagja lesz. Hogy ez mennyire ritka, főleg a modern korban, arról az alábbiakban nézhettek meg egy videót, viszont a téma természetesen előkerült Alonso bejelentés utáni sajtótájékoztatóján is, a spanyol azonban a kora ellenére sem érzi úgy, hogy rövid időn belül elveszíteni a sebességét:

„Ez így igaz, 45 éves és még több is leszek, és folytatom a versenyzést. Ha egy nap úgy érzem, hogy nem vagyok motivált, nem vagyok jó formában vagy nem vagyok gyors… Szerintem elég őszinte a kapcsolatom az Astonnal. Én leszek az első, aki felteszi a kezét és azt mondja: ’itt vagy ott veszítettem’, és megoldást fogunk találni. De nem látom azt, hogy ez a következő néhány évben bekövetkezne. Mint mondtam Japánban, alig pár napja futottam életem egyik legjobb versenyét, szóval jól érzem magam, nem látok itt problémát. És Lewis is betölti a 40-et jövő januárban, szóval legalább nem én leszek az egyetlen 40 pluszos, akiről beszélni fogtok!” – tette hozzá nevetve.

„Megvolt az első visszalépés” – Ocon

A 2024-es F1-es idény eddigi talán legnagyobb csalódása az Alpine, amely a tavalyi konstruktőri hatodik hely és az egy-két dobogó után a sereghajtók közé zuhant vissza a mezőny végére. A múlt vasárnapi Japán Nagydíjon ráadásul rögtön a futam elején össze is ért Pierre Gasly és Esteban Ocon, amely után végigküszködték a versenyt – de utóbbi pilóta szerint amúgy sem volt tempójuk, függetlenül a kontakttól:

„Sajnos nem hiszem, hogy változtatott a verseny összképén. Nem segített, ez egyértelmű, de nem veszítettünk olyan sok teljesítményt egyik autón sem. Úgy gondolom, egyszerűen csak nem voltunk elég gyorsak. Szerintem szépet léptünk előre a hétvégén az időmérőn, a futamon viszont talán az első visszalépést produkáltuk Bahrein óta. És van néhány hasonlóság Bahreinnel, szóval ezt meg kell vizsgálnunk” – idézi a Motorsport.com Ocont, aki szerint lehet, hogy néhány változtatás, amellyel javult az egykörös tempójuk, nagyobb küszködést eredményezett számukra a futamon.

Mindenesetre a stratégiája sem működött az Alpine-nak: hiába vágtak elé több versenyzőnek is a kerékcserék során, később a gyenge tempó miatt képtelenek voltak maguk mögött tartani az ellenfeleket. „Úgy éreztem, nem tudok harcolni, a többiek más kategóriában voltak” – összegzett Ocon.

f1-ocon-alpine-suzuka

Kulcsfontosságú találkozó vár az Andrettire

Hiába utasította el néhány hónapja a Formula-1 a jelentkezésüket – legalábbis egyelőre –, az Andretti Global és a General Motors továbbra is gőzerővel dolgozik a projekten, aminek a legújabb megnyilvánulása az új silverstone-i központ megnyitása volt. A csapattulajdonos Michael Andretti ennek apropóján beszélt arról, hogyan zajlanak a munkálatok, és megjegyezte, hogy szerinte eljutnak majd egy pontra, amikor már nem lehet nemet mondani nekik. Édesapja, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti is hangsúlyozta a Sports Illustratednek, hogy előrehaladott állapotban van a projekt, és azt is elhintette, hogy rövidesen egy fontos megbeszélésre kerülhet sor fia csapata és az F1 kereskedelmi vezetői között:

„A kezdetektől fogva soha nem álltunk le a munkával. Már van egy autónk, szélcsatornánk, és így tovább. Jelenleg az a célunk, hogy 2026-ban ott legyünk a rajtrácson. Folyamatosan, minden nap dolgozunk ezen, függetlenül attól, hogy mit mutattunk be eddig a médiának. Úgy vélem, megfelelő hozzáállást mutattunk. Az FIA-nál átmentünk minden szemponton, ha úgy tetszik, és még egy áldásra van szükségünk a FOM részéről, de közeleg egy kulcsfontosságú találkozó, és remélhetőleg az pozitív eredménnyel zárulhat.”

f1-mario-andretti

fotó: DPPI

Marko nem szeretne újabb kellemetlen meglepetést Kínában

A 2022-es interlagosi futam óta a Red Bull csak kétszer talált legyőzőre, tavaly Szingapúrban és idén Melbourne-ben, utóbbi alkalommal Max Verstappen műszaki hiba miatt kiesett, Sergio Perez pedig csak egy küzdelmes ötödik helyet tudott megszerezni – amiért Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója elsősorban a gumikat tette felelőssé.

perez-melbourne

„Remélem, nem érnek majd olyan meglepetések, mint Melbourne-ben. Az aszfalt nagyon agresszív volt, és teljesen félrementünk a gumikopással kapcsolatban, ami éppen az egyik erősségünk” – mondta a veterán osztrák szakember a Skynak, amikor a szezon első sprintes hétvégéjéről, a jövő héten esedékes Kínai Nagydíjról kérdezték.

„Láthattuk Checo esetében, hogy milyen nagy volt a gumikopás. Szóval most is érhet minket ilyen meglepetés, de ami Melbourne-ben történt, egy figyelmeztetés volt, és azt hiszem, most már jobban tudjuk, hogyan kell reagálni. De ez egy teljesen új helyzet a legtöbbünk számára” – utalt Marko arra a tényre, hogy az öt év után visszatérő versenypályán egyetlen szabadedzést rendeznek csak.

marko-2024

Martin pályacsúccsal kezdett Austinban, távozik a Yamaha MotoGP-s főnöke

Pénteken két edzéssel vette kezdetét a MotoGP Amerikai Nagydíjának programja Austinban. A tét nélküli korábbi szabadedzésen Maverick Vinales volt a leggyorsabb, de persze a lényeg a délutáni tréning volt, ahol eldőltek a Q2-es helyek. Az élen Jorge Martin zárt, a vb-éllovas spanyol 2:01,397-es idejével csaknem fél másodpercet javított a pályacsúcson. Így sem volt nagy előnye az ezúttal második Vinales előtt, míg az apriliást a COTA-n korábban hétszer nyerő Marc Marquez követte.

motogp-martin-austin-day1

A regnáló világbajnok Francesco Bagnaia negyedik lett, megelőzve az újonc Pedro Acostát. A top 10-be Aleix Espargaro, Franco Morbidelli, Enea Bastianini, Fabio di Giannantonio és Marco Bezzecchi fért még be – azaz hét Ducati, két Aprilia és egy KTM kvalifikálta magát a szombati időmérő második szakaszába. A gyári KTM-ek csak a 14. és 16. helyeken, míg a Yamahák és a Hondák az utolsó hat pozíciót foglalták el Fabio Quartararo vezérletével.

A pénteki nap fő pályán kívüli fejleménye egyébként épp a Yamahához kapcsolódott, hiszen Lin Jarvis a Motorsportnak nyilatkozva elárulta: a szezon végén távozik a csapatfőnöki posztról. Jarvis 26 évet töltött a hangvillásoknál, az ő vezetésével támadt fel a gyártó a 2000-es évek közepén, nemrég pedig neki sikerült nyélbe ütnie Fabio Quartararo hosszabbítását. További részletek minderről – és még több motorsportos hír és érdekesség – a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban.

A pénteki edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Jorge Martín Pramac Ducati 2’01.397  
2. Maverick Viñales Aprilia 2’01.473 0.076
3. Marc Márquez Gresini Ducati 2’01.806 0.409
4. Francesco Bagnaia Ducati 2’01.808 0.411
5. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 2’01.966 0.569
6. Aleix Espargaró Aprilia 2’02.024 0.627
7. Franco Morbidelli Pramac Ducati 2’02.103 0.706
8. Enea Bastianini Ducati 2’02.144 0.747
9. Fabio Di Giannantonio VR46 Ducati 2’02.244 0.847
10. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 2’02.358 0.961
11. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 2’02.466 1.069
12. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 2’02.476 1.079
13. Álex Márquez Gresini Ducati 2’02.493 1.096
14. Brad Binder KTM 2’02.551 1.154
15. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 2’02.553 1.156
16. Jack Miller KTM 2’02.802 1.405
17. Fabio Quartararo Yamaha 2’02.839 1.442
18. Alex Rins Yamaha 2’02.875 1.478
19. Johann Zarco LCR Honda 2’03.014 1.617
20. Joan Mir Repsol Honda 2’03.444 2.047
21. Luca Marini Repsol Honda 2’03.521 2.124
22. Takaaki Nakagami LCR Honda 2’03.984 2.587

formula.hu