F1-Archív: Bianchi balesetének előszele?

2023: „Amíg segíteni tudom a csapatot, addig maradni akarok” – Lewis Hamilton hűségesküt tett a Mercedes mellett. A hétszeres világbajnok F1-es karrierjét követően is a Mercedes kötelékében maradna, valamint elárulta, mikor fogja átadni a helyét egy ifjabb pilótának.

2022: Hiába ért el három futam alatt 38 pontos előnyt Carlos Sainzcal szemben Charles Leclerc, a Ferrarit irányító Mattia Binotto szerint korai lenne még csapatutasítást alkalmazni az eddig két győzelmet és egy második helyet szerző monacói javára.

2021: Lewis Hamilton zsebelte be a pole-pozíciót az Emilia-Romagna-i Nagydíjra: a Mercedes hétszeres világbajnoka a két Red Bullt előzte meg ehhez, akik közül némi meglepetésre Sergio Perez végzett előrébb, megelőzve Max Verstappent.

2020: Fizetéscsökkentésről tárgyal a Ferrari és Sebastian Vettel. A felek nem az elégedetlenségüknek adtak teret, a téma alapját a koronavírus okozta helyzet adta. A csapatok egy hónapja nem tudtak rajthoz állni, a szezonkezdet időpontja pedig egyelőre bizonytalan, ami minden istálló életét megnehezíti anyagilag. Vettel erre reagálva vetette fel az ötletet, hogy erre a szezonra csökkentett fizetést is elfogadna.

2019: Toto Wolffot meglepte, hogy a Mercedes a kanyarokban le tudja dolgozni azt a hátrányt, amit a Ferrari ellen az egyenesekben összeszed. A vörösök legnagyobb erőssége egész évben a végsebesség volt, ám ehhez gyenge aerodinamikai teljesítmény párosult, így csak egy maréknyi pályán tudtak kimagasló teljesítményt nyújtani.

ferrari-mercedes-action-teszt

2018: Daniel Ricciardo már erősen kifelé beszélt a Red Bulltól, bár itt talán még nem sokan hitték, hogy távozik. Főleg nem egy gyengébb csapathoz. Az ausztrál ezen a napon kijelentette, a Red Bullnak több győzelemre van szüksége ahhoz, hogy meg tudja őt tartani, mert ha nincs esélye folyamatosan nyerni, akkor nem marad velük.

2017: Toto Wolff, a Mercedes vezére azt mondta, hogy átgondolják a csapatutasításról alkotott véleményüket, mert Bahreinben Lewis Hamilton egyértelműen azért nem érte utol Sebastian Vettelt, mert Valtteri Bottas nem engedte el elég hamar. Wolff szerint gyorsabban kell döntést hozniuk és nem szabad finomkodniuk.

2016: A „torpedó napja”: április 17-én, a Kínai Nagydíjon akadt ki először Danyiil Kvjatra Sebastian Vettel, mert az orosz szerinte túlságosan agresszív manőverrel bújt be mellé. Végül mindketten odaértek a dobogóra, de Nico Rosberg 37 másodperces előnnyel nyert a futamot, míg Lewis Hamilton csak a hetedik helyig tudott felkapaszkodni a rajtrács végéről.

2015: Nico Rosberg húzta be a Bahreini Nagydíj második szabadedzését, egy tizeddel megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont. Az első edzésen kettős „győzelmet” jegyző Ferrari-pilóták itt már bő fél másodperces hátrányt szedtek össze, a további sorrend pedig elég változatatos, az 5-8. hely között négy különböző csapat versenyzője volt található.

2014: Pastor Maldonado (Lotus) szerint az FIA hibát követ el azzal, hogy túl szigorúan bünteti az F1-ben történő koccanásokat, mert ártani fog a show-nak, ha a pilóták többé nem mernek agresszívan harcolni egymás ellen a pályán. A venezuelai nem biztos, hogy a legjobbkor mondta ezt, hiszen a 2014-es Bahreini Nagydíjon konkrétan felborította Esteban Gutierrez Sauberjét, ezért kapott öthelyes rajtbüntetést a következő futamra.

2013: A Spanyol Nagydíjon bevezetendő fejlesztéscsomagtól várják a csodát a McLarennél a gyengén sikerült szezonrajt után. Martin Whitmarsh csapatfőnök kijelenti, hogy a gyors 2012-es autó után az idei teljesítményük óriási csalódás és „muszáj működnie” az érkező frissítésnek, különben elúszik a szezonjuk.

2012: Kimi Raikkönen úgy érzi, elérhető lesz számára a dobogó a Bahreini Nagydíjon, miután Kínában épphogy csak lemaradt a pódiumról. Az ekkor a Lotusnál versenyző finnek igaza lett: néhány nap múlva ő, és csapattársa, Romain Grosjean is a dobogóról integethetett a szurkolóknak, a futamgyőztes Sebastian Vettel (Red Bull) mellől. 

2011: Lewis Hamilton (McLaren) megszerezte az idei első győzelmét. A brit világbajnok a Red Bull párosát, Sebastian Vettelt és Mark Webbert megelőzve nyerte meg higgadt versenyzéssel a Kínai Nagydíjat. Érdekesség, hogy a Mercedesszel Nico Rosberg az ötödik helyre fut be, megelőzve a Massa-Alonso sorrendben érkező Ferrarikat és csapattársát, Michael Schumachert.

2010: Sebastian Vettel (Red Bull) szerezte meg a Kínai Nagydíj pole-pozícióját, a Q3-ban két és fél tizedet verve csapattársára, Mark Webberre. Fernando Alonso (Ferrari) egy századdal előzte meg a 3. helyen Nico Rosberget (Mercedes), de a McLaren kettőse, Jenson Button és Lewis Hamilton is egy tizeden belül sorakozott mögöttük. 

2009: A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore kifakadt, mondván, világbajnok pilótájának, Fernando Alonsónak ebben az évben esélye sem lesz a vb-címért harcolni, miután az FIA jóváhagyta a Brawn GP által alkalmazott dupla diffúzor használatát az F1-ben. Az olasz egyenesen odáig ment, hogy kijelentette, idén egy már majdnem visszavonult versenyző és egy olyan pilóta fog megvívni egymással a vb-címért, aki olyan lassú, mint az utak szélén elhelyezett kilométerkövek. Rubens Barrichellót és Jenson Buttont illette eme dicsérő jelzőkkel.

2008: Mark Webber (Red Bull) zárta az élen a barcelonai kollektív tesztet, amelynek utolsó napját elmosta az eső. A vizes aszfalton Webber mögött két finn pilóta, Heikki Kovalainen (McLaren) és Kimi Raikkönen (Ferrari) evickélt körbe a leggyorsabban, de az időknek ezúttal nem volt túl nagy jelentőségük.

 

2007: Nick Heidfeldnek kifelé lóg a lába az F1-ből, miután a BMW Sauber vezetősége hezitál a jövő évre is meghosszabbítani szerződését. Az ok Sebastian Vettel feltűnése, aki a sérült Robert Kubica helyére ugrott be egy futamra a csapathoz, és rögtön lenyűgözte a hinwilli vezetőséget. Heidfeld végül megnyugodhatott, Vettel már ez év közben a Toro Rossóra váltott, így a következő évben is mindketten ott lehettek a mezőnyben.

2006: Ross Brawn szerint a Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher nem fog visszavonulni az év végén az F1-ből, és 2007-ben is harcba száll a világbajnoki címért, függetlenül attól, hogy milyen eredménnyel zárul az aktuális versenyévad. A brit csapatfőnök ebben tévedett, abban viszont igaza volt, hogy Schumacher nem sokáig bírta F1 nélkül, és 2010-ben visszatért a világbajnoki sorozatba.

2005: A Ferrari F1-es csapatának akkori vezére, Jean Todt szerint a maranellói egylet fokozatosan dolgozza le kezdeti hátrányát a Renault-val szemben, és az év második felére Michael Schumacher komoly kihívójává fog válni Fernando Alonsónak a vb-címért folyó harcban. Tévedett, Alonso vb-címére ebben az idényben csak Kimi Raikkönen és a McLaren jelentett komoly fenyegetést.

2004: Iszonyatos szél és hatalmas eső teszi tönkre a Paul Ricardon tartott Formula-1-es teszt negyedik napját – ugyan minden pilóta megpróbált legalább valamit kezdeni a pályán, de egy-két kör után mindenki visszatért a bokszba, vezethetetlenek voltak az autók ilyen körülmények között. Újabb esély pedig nincs, ez volt a teszt utolsó napja.

2003: Az FIA elnöke Fernando Alonsónak (Renault) és Michael Schumachernek (Ferrari) is büntetést helyezett kilátásba a Brazil Nagydíjon elszenvedett balesetük miatt. Az esőtől áztatott interlagosi pályán Alonso nagy sebességgel rongyolt bele Mark Webber összetört Jaugarjába, ami miatt ő maga kórházba került, a versenyt pedig piros zászlóval leintették. Schumacher ettől teljesen függetlenül, a pálya egy másik pontján csúszott ki sárga zászlós jelzés alatt, és csupán méterekkel kerülte el egy másik F1-es autót mentő daruskocsival való ütközést. Mosley az eset miatt a pálya biztonsági követelményeit is megkérdőjelezte, de talán nem eléggé, mert később Jules Bianchi kísértetiesen hasonló körülmények között szenvedett súlyos balesetet Suzukában.

2002: Jarno Trulli nem éppen szívélyesen fogadta a Renault-nál új csapattársát, Jenson Buttont, az olasz ugyanis – részben talán taktikai megfontolásból – úgy nyilatkozott, előző, jordanes csapattársát, Heinz-Harald Frentzent jobb pilótának tartja a britnél. Button ennek örömére az élen zárja a kollektív tesztnapot Silverstone-ban…

2001: Ralf Schumacher menedzsere, Willi Weber szerint lélektani szempontból a legjobb pillanatban érkezett kliense első Formula-1-es nagydíjgyőzelme (Imolában tudott nyerni a fiatalabbik Schumi), ami önbizalmat adhat neki a Juan Pablo Montoya ellen megvívandó házon belüli csatára a Williamsnél. 

1998: Az Audi az F1-ben? Nem újkeletűek az erről szóló találgatások, hiszen már jó 17 évvel ezelőtt is olvashattunk hasonló pletykákról. Az Autosport számolt be róla, hogy a Volkswagen az Audi részlegével tervezi az F1-ben való debütálást, hogy ezen a téren is konkuráljanak a másik két nagy német autógyárral, a Mercedesszel és aBMW-vel.

formula.hu