2023: Állítólag három-négy új csapat is jelentkezik az F1-be, ennyien legalább szeretnének csatlakozni a száguldó cirkuszhoz. George Russell arról beszél, hogy Lewis Hamilton mentette meg a karrierjét, mert ha a hétszeres világbajnok visszavonul 2021 végén, akkor most őt hibáztatná mindenki a Mercedes visszaeséséért. Günther Steiner pedig azt fogalmazza meg, hogy szerinte a szezon második felében felzárkóznak majd a riválisok a Red Bull közelébe.
2022: Kiváló formában kezdte az idényt a Ferrari csapata. Az olaszok igazán jól eltalálták az új aerodinamikai szabályokat, Carlos Sainz pedig úgy véli, erre volt szükségük ahhoz, hogy talpra álljanak.
2021: Bottas-Hamilton-Gasly sorrenddel zárul a pénteki nap Imolában – Max Verstappen alatt kétszer is megáll a Red Bull, a második edzésen nem is tud emiatt érdemi kört futni. A Red Bull napja elég nehéz: Sergio Perez érthetetlen ütközést mutat be Esteban Oconnal még délelőtt és délután sem találja a ritmust. Közben Charles Leclerc is a falba rakja a Ferrarit, sok csapatnál rejtélyes hibák kerülnek elő és maguk sem értik, hogy mire is számíthatnak szombat-vasárnap.
2020: Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke biztos benne, hogy a Formula-1 túl fogja élni a koronavírus-járvány jelentette gazdasági krízist, arról viszont már egyáltalán nincs meggyőződve, hogy ez az összes istállóról is elmondható lesz.
2019: Sebastian Vettel úgy véli, a Ferrari az F1-es újságírás minőségének áldozata a Kínai Nagydíjon látott csapatutasítások körül kialakult helyzet kapcsán. Sanghajban a Scuderia többször is rádión utasította a versenyzőit.
2018: Max Verstappen folyamatos hibái és túlvállalt manőverei vannak a hírek középpontjában. Az FIA is figyelmezeti a Red Bull hollandját, sőt, még saját édesapja, Jos Verstappen is úgy fogalmaz, hogy fiának többet kell gondolkodnia a jövőben, mert az nem kifizetődő, amit most csinál – talán rá hallgat a pilóta, ha másra nem is…
2017: Jó taktikájának és a biztonsági autónak is köszönhetően Sebastian Vettel nyeri a hétvégi Bahreini Nagydíjat. A Ferrari németje idei második győzelmét húzta be, méghozzá 6,6 másodperccel Lewis Hamilton előtt úgy, hogy a Mercedes versenyzője kapott egy ötmásodperces büntetést. A harmadik Valtteri Bottas már húsz másodperces hátrányt szedett össze.
2016: Nico Rosberg szájíze szerint alakul a kínai időmérő edzés: a német félmásodperces előnnyel megnyeri a kvalifikációt, a Ferrarikat még Daniel Ricciardo is megelőzi, Lewis Hamilton alatt pedig megáll a Mercedes, így a világbajnok a mezőny végéről rajtolhat majd vasárnap. Érdekesség, hogy a Ferrarinál csapaton belül Kimi Raikkönen három tizedmásodperccel legyőzi Sebastian Vettelt.
2015: Nico Rosberg „borítja a bilit” a Mercedesnél, mert nem tetszik neki, hogy a csapat milyen stratégiát alkalmazott nála és Lewis Hamiltonnál, amellyel a brit került előnybe. A csapat megbeszélést tart, ahol elvileg tisztázzák a dolgokat, de Rosberg nem tűnik nyugodtnak utána sem, kijelenti, hogy ha hasonló történik, ugyanígy nyilvánosan fogja kérdőre vonni a Mercedest.
2014: Borzalmas ötletnek tartja az egykori Formula-1-es pilóta, Juan Pablo Montoya Gene Haas azon elképzelését, hogy a tengerentúlon lesz F1-es istállójának a székhelye: „Ez teljes őrültség. Sőt, még annak sem nevezhetem, ennek semmi értelme. Nem fogja tudni az angliai szakembereket rávenni, hogy átköltözzenek Charlotte-ba.”
2013: Legutóbbi győzelmük után nagyon magabiztosak a Ferrarinál: Stefano Domenicali szerint az idei autó sokkal jobb, mint a tavalyi, amellyel kis híján világbajnok lett Fernando Alonso és idén nem lell felzárkózniuk szezon közben, vagy Alonso zsenialitására támaszkodniuk, ha eredményeket akarnak elérni. Mert most az autó is nagyon jó.
2012: Nico Rosberg szerint a gumikezelésének köszönheti, hogy Kínában megszerezte pályafutása első F1-es futamgyőzelmét. A Mercedes németje azt mondja, hogy ezekkel a gumikkal egyetlen olyan köre sem volt, amikor igazán nyomhatta volna, a futam második fele élete leghosszabb időszakának tűnt számára.
2011: Sebastian Vettel szerezte meg a Kínai Nagydíjon is a pole-pozíciót, ezzel idén 3-ből 3-nál tart szombatonként. Csapattársa, Mark Webber viszont pórul járt, miután műszaki nehézségei miatt csak a 18. helyet szerezte meg, egyedül a kiscsapatokat megelőzve. Vettel mögött a két McLaren, Button és Hamilton zárt.
2010: Hatalmas balesetet szenvedett Sebastien Buemi a kínai hétvége első szabadedzésén, miután műszaki hiba miatt a hosszú egyenes végén mindkét első kereke leszakadt. A probléma pontos oka egyelőre nem ismert, de a második gyakorláson természetesen nem ülhetet autóba – ott egyébként a Mercedes dominált, Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), Nico Rosberg (gyári Mercedes), Jenson Button (McLaren), Michael Schumacher (Mercedes) volt a sorrend.
2009: A Ferrari úgy döntött, hogy a soron következő kínai versenyhétvégén nem használja a KERS-rendszert az autójában – Stefano Domenicali csapatfőnök biztonsági és megbízhatósági okokra hivatkozott a döntés indoklásakor.
2008: A Super Aguri csapatvezetője, Aguri Suzuki beismerte, hogy hatalmas bajban van az istálló, s ha nem érkezik támogatás, az sem kizárt, hogy nem tudnak rajthoz állni a jövő heti Spanyol Nagydíjon. Suzuki a Honda vezetőségét is megkereste az ügyben, egyelőre nem tudni, hogy megmenkül-e az istálló.
2007: A McLarennél bevallják, hogy ők rontották el Lewis Hamilton hétvégi futamát, mivel rossz guminyomást állítottak be az első kerékcseréknél felrakott gumiknál, így a brit újonc jelentős hátrányt szedett össze. A futam elején és a második kiállás után is ő volt a leggyorsabb, de így nem tudta megelőzni Felipe Massát – a csapatnál egyébként sem elégedettek annak ellenére, hogy simán vezetik a konstruktőri pontversenyt, ők nagyobb különbséget akarnak.
2006: Több versenyző számára is komoly nyaki fájdalmat okoznak a megnövekedett kanyarsebességek, amit a tavalyinál gyorsabb lágy keverékű abroncsok bevezetése okozott. „Általában semmi bajom a nyakammal és a vállammal, most viszont érzem… És ha nem vagy eléggé edzett, akkor…” – mondta Jacques Villeneuve, talán a barcelonai teszten a nyakát fájlaló Barrichellóra és Raikkönenre utalva.
2005: A Spanyol Nagydíj rendezői három héttel a futam előtt bejelentik, hogy minden jegy elkelt, teljes teltház fogadja majd a mezőnyt Barcelonában. A 115.000 néző rekordnak számít majd az esemény történetében és valószínűleg jelentősen segítette a jegyeladásokat, hogy a világbajnokságot a spanyol Fernando Alonso vezeti.
2004: Ralf Schumacher szerint csoda lenne, ha ebben a szezonban ők (a Williams) meg tudnák verni az eddig minden futamot behúzó Ferrarit, márpedig a német pilóta úgy véli, hogy csodák nem léteznek. Rubens Barrichello annyit fűzött hozzá, hogy valóban, a Ferrari a következő futamra hoz egy komolyabb fejlesztési csomagot…
2003: Az imolai futam pénteki napján, egy különleges ceremónia keretében kapja meg győzelmi trófeáját Giancarlo Fisichella és Eddie Jordan, miután öt nappal a Brazil Nagydíjat követően az FIA úgy határozott, hogy mégis az olasz nyerte az interlagosi versenyt. „Hihetetlen, én vagyok az első versenyző az F1 történetében, aki pénteken szerzi meg karrierje első győzelmét, és egy héttel később kapja meg az ezért járó kupát” – nyilatkozta Fisichella.
2002: Közel nyolc évvel az imolai tragédiát követően a hatóságok kiadták Ayrton Senna sisakját, melyet balesetekor átszúrt a Williams felfüggesztésének egy darabja. A család kérésére a sisakot Bolognában, a brazil nagyság halálának helyszínén elhamvasztották.
2001: Spanyol sajtóértesülések szerint Marc Gene váltja Gaston Mazzacanét a Prost-istállónál. A tavaly még a Minardi színeiben versenyző argentin pilóta helye a szezon kezdete óta veszélyben forog, korábban Zontát és Sarrazint is szóba hozták a francia csapat ülésével.
2000: A korábbi F1-es pilóta, Toranosuke Takagi a Formula Nippon második versenyét is megnyerte, így magabiztosan vezeti Ázsia elsőszámú autós sorozatának pontversenyét.
formula.hu