A DK-s kötődésű lap idén összesen 78 darab facebookos hirdetést indított, mindegyik Varga Judit exférjéről szólt.
Várható-e politikai fordulat az Európai Parlamentben? Megerősödhet-e a szélsőjobboldal? Ki az úr a magyarországi ellenzéki térfélen? Van-e esélyük a kisebb pártoknak? Június 9-én 21 képviselőt juttathatunk be az uniós törvényhozásba újabb öt évre – a pártok és jelöltek esélyeit és az EP-választások eredményeit cikksorozatunkban követhetik.
Az elmúlt 30 napban 3 millió forintot költött el Magyar Péter elleni hirdetésekre a a DK-hoz köthető Nyugati Fény – írja a Meta Ad Library adatai alapján a Telex. A portál szerint idén összesen 78 darab facebookos hirdetést indított a DK-s lap, és ezek mindegyike csak és kizárólag Magyar Péterről szólt.
A DK-s propaganda célja, hogy „összefideszezzék” Magyar Pétert, ez a hirdetések szövegeiből is jól látszik:
- „Magyar Péter bevallotta: inkább a Fidesszel kötne koalíciót, mint az ellenzékkel.”
- „Magyar lényegében önmaga cáfolta, hogy ellenzéki lenne.”
- „Magyar Péter szerint az ellenzék tehet az Orbán-rendszerről. Nem Orbán, hanem Gyurcsány, a DK, a Momentum és a Jobbik a felelős. Nézd végig a videót, és utána mondd azt, hogy nem ő az új Márki-Zay Péter!”
- „Magyar Péter mintha célpontot tévesztett volna. Szerinte Gyurcsány Ferenc felelős az Orbán-rendszerért. Ennek a torz világképnek az eredménye, hogy összefogna kormányon a Fidesszel.”
- „Magyar Péter Gyurcsány Ferenc elszámoltatását hiányolja. Vajon mit mondana akkor, ha nem lenne »ellenzéki«?”
De nem csak a DK, hanem a kormányzati propaganda szócsöve, a Megafon is jelentős összeget, mintegy 143 millió forintot égetett el egy hónap alatt olyan hirdetésekre, amelyben Magyar Pétert gyalázzák. A felmérések szerint első sorban az ellenzéktől vesz el szavazatokat Magyar Péter, de a megafonos akció, valamint a CÖF kampányvideója is jól mutatja, hogy a Fidesz sem dőlhet hátra.
Arról, hogy Magyar Péter fellépése milyen hatással lesz az ellenzéki pártokra, itt írtunk részletesen:
HVG