FE: Káoszos-spórolós első futam Misanóban

Története során először látogatott Misanóba a Formula-E mezőnye. Az utcai versenyzéshez szokott elektromos széria mindig különleges kihívással néz szembe, amikor épített aszfaltcsíkra látogat. Ez most sem volt másképp a Misano World Circuit Marco Simoncelli versenypályán, ahol egyébként MotoGP-futamokat szoktak rendezni.

Az időmérő alapján nem igazán lehetett megítélni, melyik csapat találta el igazán a beállításokat az új helyszínen, a csapattársak között ugyanis nagyok voltak a különbségek. Az első tíz rajtkockát nyolc különböző istálló pilótája foglalta el. Mitch Evans bizonyult a leggyorsabbnak a Jaguarral, ő indulhatott pole-pozícióból az első Misano ePrix-n. Őt a DS-es Jean-Éric Vergne és a listavezető porschés Pascal Wehrlein követte. Jake Dennis, a regnáló világbajnok hatalmas meglepetésre mindössze a 19. leggyorsabb volt.

Nagyjából egyszerre kapta el a rajtot a mezőny, Evans simán tartotta a vezetést, a következő kanyarokban azonban elkezdődött a szokásos kaotikus helyezkedés. Az első pár körben öt különböző versenyző állt az élen. A zseniálisan rajtoló Jaguar-pilóta, Nick Cassidy és a maseratis Maximilian Günther vették fel először a támadó módot a mezőny elejéből, majd hamarosan Vergne is követte a példájukat. Egy időre a Porsche párosa vezette a sort, de a pozíciók szinte folyamatosan változtak. Cassidy nem sokáig élvezhette a csatát a mezőny elején, egy összeérés után összeszedett első szárny sérülés miatt ugyanis ki kellett hajtania a bokszba. Ugyanígy járt a bajnoki éllovas Wehrlein is, mindketten visszacsúsztak a sor végére.

A futam őrült menetét mutatja, hogy a 18. helyről induló Stoffel Vandoorne egy ideig az élen autózott, miután a mezőny nagy része aktiválta első támadó módját. A verseny egyébként úgy alakult, ahogy a csapatfőnökök és a pilóták megjósolták: senki sem akart igazán sokáig a sor elején menni, a takarékoskodás az energiával fontosabb volt a versenyzőknek. Így aztán tényleg egyik pillanatról a másikra változott a helyzet a pályán, az egész mezőny egy nagy csoportban haladt. A futam feléhez közeledve – a bokszba egyszer kihajtó Wehrleint és Cassidyt, valamint a kieső Edoardo Mortarát leszámítva – bő öt másodperc választotta el az elsőt és az utolsót.

Az utolsó öt körre kanyarodva Oliver Rowland állt az élen a Nissannal, őt a porschés Antonio Felix da Costa és a Cassidyvel való összeérésért megbüntetett Vergne követte. Az utolsó körökben Rowland és Da Costa meccselték le egymás között a győzelmet, végül az utóbbi diadalmaskodott.

A portugál így gyenge szezonkezdete után először állhatott fel a dobogó legfelső fokára idén. Rowland második helyével átvette a vezetést a világbajnokságban, Jake Dennis pedig a szörnyű időmérőt követően a harmadik helyen kötött ki a végén. A Formula-E mezőnye holnap délután újra rajthoz áll Misanóban a forduló második futamára.

formula.hu