„A cél a fiatalok bevonzása” – Marquezék a Libertyről

Múlt héten jelentették be, hogy a Formula-1-et is tulajdonló Liberty Media felvásárolta a MotoGP – és a Superbike-világbajnokság – kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sportsot, pontosabban annak 86 százalékát. A Liberty az első pillanattól fogva jelezte, hogy nem kívánják radikálisan átalakítani a sportot, s ezt Carmelo Ezpeleta, aki továbbra is megtartja a Dorna elnöki posztját, szintén megerősítette az Austinban tartott rendkívüli sajtótájékoztatón:

„A Liberty nem gondolja úgy, hogy bármit meg kellene javítani a sportunkban. Mi ezzel teljes mértékben egyetértünk. Úgy véljük, lenyűgöző a sportunk, amelyet a részvényeseinkkel együtt felépítettünk. Együtt fogunk dolgozni néhány dolgon, amelyeket már az utóbbi néhány idényben elkezdtünk. Már végrehajtottunk nagy változtatást a versenyhétvégék lebonyolításában.”

motogp-ezpeleta-dorna-day0-austin

„Minden arra irányul, hogy növeljük a sportunk láthatóságát és ismertségét világszerte, miközben továbbra is kielégítjük a tradicionális rajongóink és piacaink igényeit. Úgyhogy várjuk a megállapodás véglegesítését. Nem hiszem, hogy sok nagy változtatás jönne, amely érinti a jelenlegi szurkolóinkat” – idézi Ezpeletát a Crash.net portál.

Dan Rossomondo, aki az NBA-ből érkezett tavaly a Dorna kereskedelmi igazgatói pozíciójára, ugyancsak a rajongótábor szélesítését jelölte meg célként: „Tisztában vagyok a szurkolóink keménymagjával és azzal, mennyire különlegesnek tartják a sportunkat. És hajlamos vagyok mélyen beleásni magam fórumokba és Twitter-kommentekbe, ahol látom, hogy az emberek nem akarnak sok változtatást a sportunkban. De azt is gondolom, hogy ezek a rajongók sok más emberrel is megosztanák a sportunkat. Úgy gondolom, erre fogunk fókuszálni és erre fókuszáltunk mostanáig is.”

„Sok dolgot csináltunk ez ügyben tavaly és már előttem is, hogy miként tudnánk a motorsportokon kívülre vinni ezt a látványosságot és kulturálisan relevánsábbá tenni. Hisszük, hogy ez a világ legizgalmasabb sportja, úgyhogy minden ennek hirdetéséről és „szétkiabálásáról” szól.”

A téma természetesen a versenyzők sajtótájékoztatóján is előkerült, ahol a mezőny legsikeresebb versenyzője, Marc Marquez így nyilatkozott: „Természetesen örülök a hírnek, mert amit a Formula-1-gyel csináltak, az szupernagy volt és komoly különbséget jelentett.”

motogp-marquez-austin-day0

„Úgyhogy ennek a specialistái, a cél pedig, hogy bevonzzuk a fiatal generációkat, hogy nagy neveket építsünk fel a MotoGP-ben, mint például a múltban Valentinóval, Danival, Jorgével és Casey-vel [Rossi, Pedrosa, Lorenzo és Stoner] – ezek mind nagy nevek voltak, akik több embert vonzottak. Ez befektetés kérdése: befektetés a MotoGP-be és a show fejlesztésébe. Ezek mind jönni fognak a jövőben.”

A regnáló vb-győztes, Francesco Bagnaia a következőket mondta el: „Nehéz megmondani, pontosan min tudnak javítani. Már most is nagyszerű a show, de népszerűbbé kell válnia. Ami nagy különbséget jelent, hogy a Formula-1-ben autókkal versenyeznek, s az autógyártók nagyobbak, mint a motorgyártók. De úgy vélem, a Libertynek remek ötletei vannak, hogy javuljon a helyzetünk. Tudják, mit kell tenniük, az F1 is a maximumcsúcsra jutott, amit valaha láttunk. Nagyszerű lehetőség ez a MotoGP-nek.”

Aleix Espargaro elmondta, hogy Ezpeleta azt üzente a motorosoknak, hogy legyenek türelmesek. Az Aprilia spanyolja hozzátette: „Nem lehet mindent lemásolni, amit a Liberty csinált a Formula-1-gyel, ez egy másmilyen sport. De ígéretesnek tűnik.”

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

formula.hu