A suzukai verseny vége felé jártunk, amikor a hetedik helyért csatázó George Russell és Oscar Piastri incidensbe keveredett: a Mercedes pilótája az utolsó sikánnál próbálkozott egy előzéssel a belső íven, a két autó viszont összeért, a McLaren pedig a bukóteret átvágva tért vissza elé a pályára. Később aztán Russell elhappolta a pozíciót az ausztráltól, így ő futott be előrébb.
A felügyelők pályáról való leszorítás miatt vizsgálták a történteket, de végül úgy döntöttek, hogy egyik felet sem büntették az incidens kapcsán a pilóták meghallgatása, valamint az adatok és a felvételek áttanulmányozása után.
A stewardok az indoklásukban kitértek a manőver körülményeire. Mint írták, Russell nem „bevetődött” a 16-os kanyarba, végig kontroll alatt tartotta az autót, és mivel az első tengelye Piastri tükrei előtt járt, helyet kellett hagyni neki.
Aztán viszont a rázókő megdobta, ennek volt köszönhető a kontakt. Piastri ezt érezvén egy komolyabb következményekkel járó újabb ütközés elkerülése érdekében hagyta el a pályát annak ellenére, hogy a felügyelők megítélése szerint Russell hagyott neki elég helyet ahhoz, hogy bevegye a kanyart.
Ezt követően a mclarenes biztonságos módon tért vissza a pályára Russell előtt, viszont ahogy a stewardok megjegyzik: a versenyzői standardok nem mondanak ennek kapcsán semmit, hogy mit kell tennie egy ilyen helyzetben a pilótának. Hozzátették: bár nem ez volt a lényeges szempont, de a két érintett és a csapataik képviselői is egyetértettek abban, hogy a manőversor nem érdemelt büntetést.
Maguk az érintett versenyzők sem fújták túl a történteket: „Egy késői manőver volt a részemről, ahogy bementem belülre, és összeértünk. Úgy vélem, volt elég hely ahhoz, hogy mindketten a pályán maradjunk, és egyértelműen folytatni tudta. Szerintem kicsit bosszúsabb lettem volna, ha mögötte fejezem be a futamot” – fogalmazott Russell, míg Piastri még rövidebben elintézte: „Úgy gondolom, talán versenyincidens volt. Végül amúgy is előttem végzett, szóval rendben van.”
Russell amúgy beszélt a Mercedes stratégiájáról is: szerinte jó döntés volt a kemény gumikon rajtolni a Daniel Ricciardo és Alexander Albon között történt baleset miatti piros zászlós megszakítást követően, mivel így nyitva maradtak a lehetőségeik, hogy egy vagy két kerékcserével teljesítsék a távot (végül utóbbit választották kemény-kemény-közepes felállásban).
Érdekes eleme volt a futam végi Piastri–Russell csatának, hogy az előttük haladó Fernando Alonso sokáig DRS-távolságon belül tartotta magához az ausztrált – hasonlóan, ahogy tavaly Carlos Sainz tette ezt Szingapúrban Lando Norrisszal:
„Észleltem, hogy Fernando ott tartott az alapján, ahogy az energiáját felhasználta” – mondta el Piastri. „Annak fényében, mennyire nehéz mostanság követni a másik autót, szerintem ez egy jó módszer a gyorsabb autó magunk mögött tartására. Volt néhány kemény pillanat George-dzsal, de végül hibáztam és elment mellettem. Csalódáskeltő így elbukni a végén egyet, de összességében is küszködtem ma.”
Russell elsőre némileg pikírten így reagált Alonso módszerére, vélhetően a két héttel ezelőtti ausztráliai incidensükre is utalva: „Fernando játszmázott? Ez új…” – jegyezte meg mosolyogva, majd a Sky F1-nek kifejtette, hogy ezúttal természetesen semmi baja nem volt a spanyol taktikázásával: „Okos húzás volt Fernandótól, nem is vártam mást. Ez része a versenyzésnek.”
formula.hu