Ausztrália után a Formula-1-es Japán Nagydíj hétvégéje is ijesztően indult a Williams számára, hiszen az első szabadedzésen Logan Sargeant rakta falba az autót – amely egyébként az a karosszéria, amelyet Alexander Albon használt a melbourne-i balesetéig, s amelyet azt követően összeszereltek.
Sargeant a második tréningen nem is tudott részt venni, olyan mértékű kár keletkezett az autóban – viszont James Vowles csapatfőnök megerősítette, hogy ezúttal legalább a karosszéria megúszta a becsapódást:
„Elég jelentős a kár. Szerencsére a karosszéria rendben van, de azt mondanám, hogy minden más nem igazán. A futóműben, a váltóban is komoly kár keletkezett” – mondta el Vowles.
Maga Sargeant arról beszélt az incidens után, hogy ostoba hibát követett el, de szerinte az nem a túlerőltetésből adódott, egyszerűen rosszul mérte fel, hol van a pálya széle és hol kezdődik a füves rész:
„Olyan helyre tettem az autót, amiről nem észleltem, hogy ott vagyok. Kicsit ostoba hiba ez, hogy őszinte legyek, amit nem kellene elkövetnem, különösen az első szabadedzésen. De szerencsére nem olyan hiba volt ez, mint a tavalyiak, nem a túlerőltetésből adódott, bár így is komoly kárt okoztam a csapatnak. Szerencsére könnyebben megúsztuk, mint az történhetett volna.”
A második F1-es idényét teljesítő versenyző hangsúlyozta: nem arról van szó, hogy elveszítette volna az önbizalmát azt követően, hogy két hete Ausztráliában ő nem vezethetett Albon hibája után, miután átadták csapattársának az autóját. Sőt, az amerikai úgy érzi, a kihagyás némileg fel is frissítette.
Vowles is azt állította a Japán Nagydíj pénteki napjának végén, hogy a baleset nem az önbizalomvesztésből vagy a kihagyásból adódott, és nem is abból, hogy bizonyítani akart volna Sargeant, ez egy más jellegű hiba volt. „Egyszerűen nem tudta, hol van a pályán ahhoz képest, amire számított” – összegzett a csapatvezető.
Nagy megkönnyebbülés lehetett a Williamsnek, hogy ezúttal nem sérült a karosszéria, ugyanis sem Suzukában, sem a két hét múlva esedékes Kínai Nagydíjon nem lesz még tartalékjuk belőle. Vowles szerint egész egyszerűen a télen bevezetett új technológia miatt ennyi időbe telik nekik legyártani egy harmadikat:
„Nem lesz velünk harmadik karosszéria Miamiig. Ha a csapaton belül minden erőforrást arra fordítasz, akkor nagyjából 8-10 hét lehet, mire ténylegesen felépül egy karosszéria. És ez csak a harmadikra igaz, az elsőknél tovább tart, hogy megszokjuk a folyamatot. És nyilvánvaló, hogy nem dolgozhat az egész alakulat ezen, egyidejűleg dolgozunk tartalék alkatrészeken és fejlesztéseken” – magyarázta Vowles.
formula.hu