Hozzátették: akik az #éniskékvagyok hashtaggel, kék szív kitűzővel vagy egy tenyérbe rajzolt kék szívvel osszák meg fotóikat a közösségi médiában, az autizmussal élőkre hívják fel a figyelmet.
A kampányhoz csatlakozó hírességek, magánszemélyek így ki tudják mutatni, hogy elfogadó és megértő közösségben szeretnének élni – fűzték hozzá.
Gubcsó Balázs, az Együtt az Autistákért Alapítvány vezetőjét idézve a közleményben azt írták, „Magyarországon közel 160 ezer embert érint az autizmus spektrumállapot, vagyis szinte bizonyos, hogy mindennapjaink során mindannyian találkozunk autista emberekkel”.
Az alapítvány évek óta dolgozik azon, hogy az ikonikus fővárosi és vidéki épületek kék megvilágításával is felhívja a figyelmet az autizmussal élőkre és az elfogadás fontosságára. Szerte az országban találkozhatunk kékre színezett létesítményekkel: a Lánchíd, a Citadella, a Duna Aréna, a Puskás Aréna, a veszprémi Városháza, a MOL Campus és a Várkapitányság is csatlakozik a kezdeményezéshez a Budavári Palotanegyed kivilágított helyszíneivel: Főőrség, Lovarda és Mátyás kútja. Idén először a Fővárosi Állat- és Növénykert, a Biodóm és a Bálna Honvédelmi Központ is kékbe borul a világnap alkalmából.
Az autizmus hónapjában számos figyelemfelhívó aktivitással készül a szervezet. Az áprilisi kampányhoz Molnár Nini, a NINI márka alapítója különleges, kék Love Bag táskakollekciójával csatlakozott.
Az Együtt az Autistákért Alapítvány elsődleges céljai között szerepel a társadalom edukálása az autizmust érintő kérdésekről, a spektrumállapotot övező tabuk ledöntése és a fiatalok mihamarabbi érzékenyítése – olvasható a közleményben.
Írta a Magyar Hírlap