Az előttünk álló hétvége hozza el számunkra a szezon csúcspontját, hiszen most rendezik az F1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen.
Íme a Formula.hu szerkesztőinek várakozásai az mogyoródi eseményekkel kapcsolatban.
Mészáros Sándor: Nincs fontosabb verseny számunkra a Formula-1-es szezonban, mint a Magyar Nagydíj. Csak reménykedünk benne, hogy valamiféle változatosság történik majd a mezőny élén, hiszen eddig totális Red Bull-dominanciát láthattunk. Kicsit mindannyian reménykedünk abban, hogy valamiféle színt hoz a szezon alakulásába a Hungaroring, de erre kevés az esély, úgyhogy én Verstappen- és Red Bull-sikerre számítok.
A legnagyobb kérdés az, hogyan alakul a küzdelem a kétszeres világbajnok holland mögött. Silverstone-ban fantasztikus McLarent láthattunk, számukra igazi mestervizsga lesz ez a verseny, hiszen egy teljesen más, kanyargós-technikás pálya a Hungaroring. Ha itt is jól megy a McLaren, érdemi esély van arra, hogy a szezon hátralévő részében ők kergethetik és üldözhetik a Red Bullt, és ők lehetnek azok, akik profitálhatnak abból, ha esetleg a Red Bull botlik. Ha pedig nem történik semmi váratlan és minden a papírforma szerint alakul, akkor Red Bull-siker születik és történelmi csúcsdöntést láthatunk majd a Magyar Nagydíjon.
Balogh Tamás: Azon gyorsan essünk túl, hogy ha nem történik semmi égbekiáltóan váratlanul szenzációsan nagy meglepetés – ami persze történetesen a Magyar Nagydíjon statisztikailag kimutatható módon is gyakrabban fordul elő, mint a versenyek többségén –, akkor természetesen a Red Bull és azon belül is Max Verstappen simán nyerni fog vasárnap, s a csapat ezzel megdönti a McLaren 1988-as rekordját a zsinórban aratott győzelmeket tekintve. Pipa, haladjunk, velük kár is idén bármilyen esélylatolgatás során foglalkozni.
Ellenben engem azért is bosszant kicsit Verstappen(ék) dominanciája (elismerve természetesen az érdemeiket és a teljesítményüket), mert elfedi azt a hihetetlenül izgalmas és változatos csatát, ami mögötte/mögöttük zajlik. A legutóbbi négy nagydíjon ugyanis négy különböző csapat pilótája végzett a második helyen, az erőviszonyok futamról futamra változnak, sokszor a tendenciákat is nehéz olvasni, s az átlagosnál nagyobb jelentősége van a fejlesztéseknek és annak, hogy egy pálya karakterisztikája mennyire passzol az egyes autókhoz. Ez utóbbi alapján én az Aston Martintól várok némi feltámadást az előző hetek hanyatló tendenciája után, elvégre Monacóban igazán ütőképesek voltak, s a Hungaroringet gyakran szokás „falak nélküli Monte-Carlóként” emlegetni.
Csakhogy május vége óta sok víz lefolyt a Dunán, azóta a Mercedes, mindenekelőtt a McLaren, de még némileg a Ferrari is előrelépett, szóval ember legyen a talpán, aki megjósolja, ki lesz az üldözők közül a legjobb Mogyoródon. Tulajdonképpen mind a három említett csapat számára komoly fokmérő lesz a hétvége, hiszen az előző helyszínektől teljesen eltérő karakterű pályán mutathatják meg, hogy tényleg működnek a fejlesztéseik. A Hungaroringen is nagy lehet a kavarodás közöttük – a versenynek pedig kifejezetten jót tehet az is, ha az előrejelzések igaznak bizonyulnak és pénteken tényleg eső szórja meg a pályát, hogy a csapatoknak kevesebb adat álljon a rendelkezésükre az időmérő és a futam előtt.
Gellérfi Gergő: A Hungaroring azon kevés helyszín egyike az idei szezonban, ahol el tudom képzelni, hogy megszakad a Red Bull nagy sorozata, és a tavalyi Brazil Nagydíj óta először nem az energiaitalosok valamely versenyzője ünnepel majd a dobogó tetején. Persze a papírforma így is Verstappen-győzelmet ígér, de a Hungaroring sajátos karakterisztikája, valamint az e helyszínen a szokottnál sűrűbben érkező meglepetések azt sugallják, hogy legalább az időmérőt, de akár a szombatot és a vasárnapot is elveszíthetik a Milton Keynes-iek.
Ahhoz viszont óriási bátorság kell a 2023-as évben, hogy megpróbáljuk megjósolni, ki lehet az üldözőboly legjobbja, aki akár ki is hívhatja a győzelemért a világbajnokot – én a magam részéről a McLaren minden pesszimizmusa ellenére bemondom azt, hogy Hill, Alonso, Button, Kovalainen és Ocon után egy újabb versenyző fogja karrierje első sikerét a mogyoródi aszfaltcsíkon megszerezni. Hogy őt Landónak vagy Oscarnak hívják majd…?
Strommer Benjamin: A Hungaroringen bármi megtörténhet – persze ezt a „bölcsességet” bármelyik pálya nevével el lehetne mondani, de itt nálunk tényleg meg is szokott. Az elmúlt évekből kiindulva történhet bowlingozás a startnál, törhet autó a felvezető körön, közbeszólhat az eső (a hét rapszodikus előrejelzései alapján ezen nem lepődnék meg), bokszba mehet az éllovas mögött a komplett mezőny: nem mondom, hogy ezek valamelyike vagy bármelyike fog történni, de legalább egy váratlan fordulatot várok.
Sőt, megkockáztatom, hogy minimum meglepetésdobogós, de talán meglepetésgyőztes születik a futamon – utóbbi kategóriába sorolok Verstappenen kívül mindenkit. Olyan sorozat, amit a holland mutat Bahrein óta, még egy domináns évben sem húzódhat végtelenségig, a múltbeli tendenciák alapján pedig épp a teltházas Ringen történhet valami az éllovassal, ami esélyt ad másnak a győzelemre.
Elsősorban Hamiltonban érzem az erőt, hogy a fő kihívó legyen, a Mercedes nagyon optimistán beszélt arról, hogy a kevés silverstone-i lassú kanyar alapján versenyképesek lesznek ezen a hétvégén. De gyengébb futamok után feltámadhat az Aston és Alonso is, mivel papíron kedvez nekik a pálya. A McLarennel épp ellenkező a helyzet, a jelek szerint a fejlesztés dacára az autó még instabil a hosszabb lassú kanyarokban, ezért tőlük nem várok a silverstone-ihoz hasonló csodát.
Gobodics Tamás: A legnagyobb sztori előzetesen valószínűleg Daniel Ricciardo visszatérése lesz, de azért érdemes arra számítani, hogy ez a hétvége végére elhalkul: az AlphaTauri talán a mezőny legnehezebben vezethető, leggyengébb autója, a semmiből beugorva, fél év kihagyás után, elsőre azért én nem várok nagy csodákat az ausztráltól.
Nagyon várom viszont a jó teljesítményt az Aston Martintól: a lassú kanyarokban egészen remek hátsó tapadással bír az AMR23, márpedig itt nagyon sok ilyen kanyar van, Fernando Alonso pedig többször is bizonyította már ezen a pályán is, hogy képes az extrára. Nagyon kellene is nekik egy újabb jó hétvége, mert az előző kettőn hátrányba kerültek a riválisokkal szemben, de a nyilvánosság felé ezt a számukra kedvezőtlen pályákra fogták: most viszont ezt nem tehetik meg, vagy újra versenyképesek lesznek, vagy ha itt sem, akkor ideje megkongatni a vészharangot.
Nagy kérdés még számomra Sergio Perez formája: a katasztrofális formában lévő mexikóinak kérdés nélkül muszáj most már összeraknia egy jó időmérőt. Itt kevés a tempós kanyar, ahol igazán meggyűlik a baja a Red Bull-lal, a lassabb részeken talán meg tudja majd ülni az RB19-et annyira, hogy egy jó rajtpozícióból indulva behozza azt másodiknak vasárnap, ő most alighanem aláírná ezt a forgatókönyvet.
Nagy hőség nem lesz, de mivel kevés az egyenes, sok a kanyar, sokat kell „kapaszkodni”, így a gumikopás most is sorsdöntő lehet, emiatt ezúttal sem látok túl sokat a Ferrariban…
formula.hu