Újabb katasztrofális kerékcsere a Stake-nél

Azok után, hogy az évadnyitó Bahreini Nagydíjon Valtteri Bottas csaknem 50 másodpercet veszített a bokszkiállásánál – igaz, a finn viccelődött azzal, hogy ez csak a második legrosszabb kerékcseréje volt karrierje során, utalva a Mercedes néhány évvel ezelőtti monacói fiaskójára, amikor csak a gyárban tudták leszedni a kereket –, a Szaúd-arábiai Nagydíjon a csapattárs Guanyu Zhou rostokolt sokat a garázs előtt.

f1-stake-pit-dzsidda-2

Mint kiderült, mindkét esetben ugyanaz a hiba lépett fel a csavarmenettel, így a Stake F1 Team csapatképviselője, Alessandro Alunni Bravi is elismerte, hogy kritikus, hogy megoldják a problémáikat:

„Először is nagyon fontos elmondani, hogy ez nem a szerelőink vagy a csapattagok hibája volt, ők nagyon jó munkát végeznek. Tudjuk, hogy van egy problémánk, ugyanaz a gond jelentkezett Bahreinben Valtteri autóján, most pedig Zhou versenygépén. Úgyhogy kivizsgáltuk, és dolgozunk azon, hogy a lehető leghamarabb orvosoljuk a problémát. Az alkatrészeket pedig felülvizsgáljuk és módosíthatjuk, hogy ne fordulhasson elő ugyanez a hiba a következő versenyeken.”

„Új eszközkészletünk van, minden alkatrésznek új a dizájnja” – tette hozzá a Sauber F1-es főnöke a Motorsport.com szakoldal hasábjain. „Természetesen van valami, amin javítani kell. És minden területen dolgozunk azért, hogy konzisztens és gyors bokszkiállásokat produkáljunk, és hogy ne merüljön fel semmilyen probléma.”

f1-stake-pit-dzsidda-1

„Kulcsfontosságú ez számunkra, hiszen itt volt ez a gond az előző két versenyen, és ezt nem engedhetjük meg magunknak, mert az autóban ott a potenciál, hogy a pontokért harcoljunk vele. És ezt a lehetőséget kompromittáltuk Bahreinben és Dzsiddában.”

Xevi Pujolar, a Stake versenyigazgatója is elmondta, hogy a fennálló probléma miatt törékenynek érzik magukat, és egyetértett mindezzel maga Bottas is:„Úgy gondolom, ennek meg kell fújnia az ébresztőt. Természetesen még csak két verseny ment le a 24-ből, és érkeznek folyamatban lévő dolgok. De egyértelműen fejlődnünk kell, és nem is csak tempó tekintetében, hanem működésileg is, hiszen már mindkét versenyzőnél jelentkezett nagy probléma a kerékcserénél.”

„Azt hiszem, jön néhány újítás Ausztráliára. Most van két hetünk arra, hogy megpróbáljuk megoldani a bokszkiállás problémáját. Ugyanaz a hiba lépett fel Zhounál is a csavarmenettel. Úgyhogy ezt meg kell oldanunk, mert ha még gyorsabbá is tesszük az autót, ha megvan ez a probléma, az nem ideális.”

formula.hu