F1Stat: 1000 nap, a 11-es a 11. az 1111.-en

Max Verstappen karrierje 61. futamgyőzelmét szerezte, egyúttal sorozatban háromszor, összesen pedig négyszer győzött már a Spanyol Nagydíjon, előbbire csak Hakkinen, Schumacher és Hamilton, utóbbira csak Schumacher és Hamilton volt képes a verseny történetében.

verstappen-barcelona

Ez volt a holland 106. F1-es dobogója, amivel beérte Prostot és Alonsót az örökranglista negyedik helyén.

Az elmúlt hat versenyen Monacót kivéve mindig Verstappen és Norris osztoztak az első két helyen, ezzel a 18. olyan kettős lettek az F1 történetében, akik legalább tízszer végeztek együtt egy futam első két helyén.

Verstappen csak Hamiltonnal és Perezzel zárt többször az első két helyen egy versenyt, míg Norris a hollandon kívül csak Sainzcal és Ricciardóval állt együtt a pódium felső két fokán – egy-egy alkalommal.

Norris karrierje során először áll az első két hely valamelyikén a világbajnokságban, s dobogója azt is jelenti, hogy 2013 óta először került valaki a barcelonai pódiumra úgy, hogy nem a Red Bull, a Mercedes vagy a Ferrari versenyzője.

verstappen-norris-barcelona

Pontosan 1000 nappal azt követően, hogy karrierje során először indulhatott az első helyről, Lando Norris megszerezte karrierje második nagydíj-rajtelsőségét (sprinten azóta volt kettő), méghozzá mindössze két század előnnyel, ami így sem a legkisebb időmérős különbség a pálya történetében.

Ha az utólagos rajtbüntetésektől eltekintünk, 2009 óta nem fordult elő, hogy sorozatban négy különböző csapat versenyzője zárja az élen a Q3-at, akkor a Red Bull, a Renault, a McLaren és a Force India volt az „elkövető”.

Lewis Hamilton lett az első versenyző az F1 történetében, aki 18 különböző szezonban (ezzel együtt 18 egymás utáni szezonban) állhatott fel a dobogóra, valamint Graham Hill és Nigel Mansell után a harmadik legidősebb brit, aki az első három között végzett egy nagydíjon.

hamilton-barcelona

Hamilton a tavalyi interlagosi hétvége óta először kvalifikálta magát az első öt közé, és idén másodszor előzte meg csapattársát az időmérő edzésen.

Carlos Sainz tizedszer állt rajthoz hazai versenyén, s az összes alkalommal pontot szerzett, dobogóra viszont továbbra sem állhatott. Rajta kívül csak Schumacher, Prost és Ralph Firman szerzett pontot az összes itteni futamán, igaz utóbbiaknak csak 2, illetve 1 versenyt jelentett ez.

A spanyol már 23. alkalommal végzett egy nagydíj hatodik helyén, már csak Alonso (24) és Massa (27) szerezte meg nála többször ezt a pozíciót az F1 történetében.

sainz-barcelona

A nyolcadikként záró Perez pedig most érte be Sainzot az első helyen: mindketten 21-szer lettek nyolcadikak, senki nem érte el náluk többször ezt a helyezést.

Perez az időmérőn is nyolcadik lett, de rajtbüntetése miatt a 11. helyről indult, azaz a 11-es autó kezdte meg a 11. helyről az 1111. világbajnoki futamot.

Az Alpine-nak fekszik a barcelonai pálya: a csapat zsinórban harmadszor örvendhetett itt kettős pontszerzésnek, Ocon pedig sorozatban negyedszer zárt az első tíz között. A franciákon kívül csak a McLaren mondhatja el magáról, hogy tavaly és idén is mindkét autójukkal a Q3-ban voltak.

alpine-barcelona-1

Mostanában a Haas az alsóház legpechesebb csapata: Nico Hülkenberg 11. lett, ami azt jelenti, hogy az amerikai csapat az előző hét futamból ötször csúszott le egyetlen hellyel a pontszerzésről.

Kevin Magnussen rekordot döntött! Karrierje során 72. alkalommal esett ki a Q1-ben ezzel megelőzte Marcus Ericssont e kétes értékű örökranglista élén. Lance Stroll sem jár messze tőlük, ő 68 alkalommal búcsúzott az első szakaszban.

A Saubernek erős időmérője volt, hiszen mindkét autó bejutott a Q2-be, amire utoljára tavaly Mexikóban volt példa, Zhou pedig idén először nem esett ki a Q1-ben.

sauber-barcelona

Alexander Albon utoljára a 2022-es szezonzárón kvalifikált az utolsó sorba.

A tavalyihoz hasonlóan idén sem volt kieső a Spanyol Nagydíjon, sőt még a sárga zászlót se kellett belengetni.

Logan Sargeant a 20., azaz utolsó helyen ért célba egy nagydíjon – az F1 történetében senki nem ért célba nála többször az utolsó lehetséges pozícióban, azaz egy kiesések nélküli futam utolsó helyén. Tegyük hozzá, hogy 2011 előtt mindössze három olyan nagydíj volt, melyen minden rajthoz álló pilóta meglátta a kockás zászlót.

sargeant-barcelona

formula.hu