F1-Archív: Kubica nem kap lehetőséget a Renault-tól

2023: Bármennyire meglepőnek hathat, James Allison, a Mercedes F1-es technikai igazgatója állítja: hiába élvezték a domináns éveiket, számukra az is üdítő hatású, hogy most a Red Bullt kell üldözniük.

2022: Pierre Gasly 2023-ra is az AlphaTaurinál marad – jelentette be hivatalosan is a csapat annak ellenére, hogy egyébként is 2023 végéig kötötte a szerződése. Mint aztán később kiderült, ennek ellenére is átigazolt az Alpine-hoz…

2021: Valtteri Bottas kifakadása szolgáltatja a központi témát: a finn a Francia Nagydíjon hevesen kifakadt a Mercedesre a csapatrádióban, mert szerinte nem hallgattak rá és ezzel elrontották a stratégiáját. Bottas maga ezen a napon kijelenti, hogy ennek ellenére remek a kapcsolata a csapattal, Lewis Hamilton úgy fogalmaz, hogy semmi okot nem lát arra, hogy a finn helyett más üljön az autóba 2022-re, de több elemző is felveti, hogy mielőbb rendezni kell a pilóta jövőjét, mert elmehet rajta a vb-cím.

2020: Egy tripla olaszországi hétvége részeként térne vissza az F1 körforgásába Imola. Az olaszországi helyszín utoljára 2006-ban látta vendégül a száguldó cirkuszt, de a pálya főnökeként Selvatico Estense annyira szeretne újra F1-es autókat látni a legendás vonalvezetésen, hogy a Liberty Mediának azt vetette fel, Monza és Mugello mellett ők is szívesen rendeznének újabb nagydíjat.

2019: Lewis Hamilton szerint még nagyon sokat kell dolgoznia az F1-nek a 2021-re tervezett nagy szabályváltozási csomagon: a brit azok után vélekedett így, hogy részt vett egy erről szóló megbeszélésen.

2018: Domináns győzelmet aratott Hamilton a naptárba tíz év után visszatérő Francia Nagydíjon, és összetettben is visszavette a vezetést Sebastian Vetteltől, aki még a rajtnál ütközött Valtteri Bottasszal.

2017: A Renault tagadja, hogy Robert Kubica lehetőséget kapna valamelyik szabadedzésen az év későbbi részében, miután a visszatérni készülő lengyel korábbi F1-es tesztje lenyűgözte a csapat vezetését – ellentétben Jolyon Palmer teljesítményével, akinek igencsak inog az ülése az enstone-i gárdánál.

archív-1-kubica

2016: Jacques Villeneuve „nevetségesnek” az F1 új rádiós szabályait, amellyel azt igyekeztek elérni, hogy a pilóták teljesen egyedül vezessék az autókat – mindez azonban kódolt üzeneteket eredményezett a csapatok részéről.

2014: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az egyetlen módja, hogy hatékony költségkímélő szabályok szülessenek az F1-ben, ha az alakulatok nem szólhatnak bele a döntés meghozatalába: „Az FIA-nak kellene írnia a szabályokat, aztán a csapatok eldöntik, be akarnak-e így szállni vagy sem”.

2013: McLarentől való távozása óta először látogat ki Formula-1-es futamra Paddy Lowe, aki a Mercedes ajánlatáért hagyta el Wokingot. Ross Brawn csapatfőnök örömmel fogadta a hírt, miszerint új kollégája ott lesz a Brit Nagydíjon.

2012: Megszakadt a nagy sorozat, miszerint minden futamot más pilóta nyer, hiszen Fernando Alonso Valenciában behúzta idei második sikerét. Előbb a biztos győzelem felé tartó Vettel, majd a karrierje első sikerében reménykedő Grosjean autója állt meg, így került az élre Alonso, aki Raikkönen és a dobogóra hat év után visszatérő Michael Schumacher előtt nyerte meg a futamot. A hétszeres bajnok pódiumához az is kellett, hogy a hajrában a harmadik helyért harcoló Hamilton és Maldonado összeütközzön egymással.

archív-2-schumi-dobogó

2011: Az FIA úgy tervezi, hogy további kísérleteket folytat a kettős DRS-zóna elképzelésével kapcsolatban, mely Kanadában nem működött tökéletesen…

2010: A nemzetközi szövetség megbüntette az US F1-et, és eltiltotta minden sorozatából, miután az amerikai csapat elfogadott nevezése ellenére nem vállalta a szereplést az idei szezonban.

2009: Hivatalosan is közölték a 2010-es nevezési listát, melyen 13 istálló szerepel, a tíz jelenlegi, és három újonc: Ferrari, McLaren-Mercedes, BMW Sauber, Renault, Toyota, Toro Rosso, Red Bull, Williams-Toyota, Force India-Mercedes, Brawn, Campos-Cosworth, Manor-Cosworth, USF1-Cosworth (a felsorolt csapatok közül végül csak tizenegy volt ott a rajtrácson, s mindössze hét úgy, ahogy a nevezési listán szerepelt).

2007: Jean Todt leszögezte, hogy a Ferrari sem Kimi Raikkönentől, sem Felipe Massától nem kíván megválni a szezon végén.

2006: Kisajátította az első rajtsort a Renault csapata Kanadában, miután Fernando Alonso csapattársát, Giancarlo Fisichellát megelőzve szerezte meg egymás utáni ötödik pole-ját. Schumacher csak ötödik lett, mivel a Renault-k mellett Raikkönen és Trulli is megelőzte őt.

archív-3-alonso

2004: A csapatvezetőként korábban a tengerentúlon tevékenykedő egykori F1-es pilóta, Stefan Johansson kijelentette, hogy 2006-tól saját F1-es istállót szeretne indítani.

2003: Hibridautóval kezdi meg a következő szezont a BAR. (Persze ez bő másfél évtizede nem azt jelentette, amit ma, csupán azt, hogy a 2003-as autó átépített változatával kezdik meg a következő évet)

2001: Michael Schumacher nyerte az Európa Nagydíjat a Nürburgringen, miután testvére, a vele a győzelemért harcoló Ralf büntetést kapott a bokszutcai fehér vonal átlépése miatt. Így aztán Montoya lett a második, a bajnoki címért reménytelen harcot folytató Coulthard pedig harmadikként zárt. A Williams kolumbiai versenyén egyébként mindössze másodszor tudott célba érni, ugyanúgy az ezüstérmes pozícióban, mint Barcelonában.

archív-4-rajt

1999: Nem kizárt, hogy egy fiatal sportautós tehetséget, esetleg egy Japánban vagy Amerikában szereplő pilótát igazol a búcsúzó Damon Hill helyére a Jordan – a csapatfőnök szavainak tanúsága szerint. (Végül nem így lett, Jarno Trulli érkezett a csapathoz Frentzen mellé)

1998: Az orvosok engedélyezték a pár napja balesetet szenvedő Frentzen indulását a Francia Nagydíjon. A Williams a pilótára bízta a döntést, hogy vállalja a szereplést vagy nem – utóbbi esetben Juan Pablo Montoya helyettesítheti Frentzent.

1996: A Ferrari és a Minardi megegyeztek, hogy az olasz kiscsapat a maranellóiak 1995-ös évjáratú V12-eseit használhatja a jövőben.

formula.hu