A Formula-1-es Spanyol Nagydíj időmérőjének egyik csalódása az Aston Martin volt, hiszen mindkét autójukkal kiestek a Q2-ben. Igaz, Fernando Alonso Sergio Perez büntetésével előrelép majd a tizedik rajthelyre – de nem is csak emiatt volt meglepően elégedett a hazai versenyző, hiszen elmondása szerint abban sem voltak biztosak, hogy a Q1-ből továbbjutnak:
„Elégedett vagyok az eredménnyel, még ha fájdalmas is ezt mondani a hazai lelátók előtt” – nyilatkozta a sajtónak Alonso a szombati nap végén. „Az időmérő előtti jóslataink kicsit pesszimistábbak voltak, az egyik autóval három szettet is használtunk a Q1-ben, ami a jele annak, hogy nem vagy túl magabiztos.”
„Összességében úgy gondolom, hogy Checo büntetésével a tizedik helyről rajtolni egy jó eredmény, és reménykedjünk a holnapban, hiszen egyetlen pozícióra vagyunk a pontoktól” – fogalmazott a kétszeres F1-es világbajnok.
Az Aston a váratlanul erős Alpine révén csak a hatodik erőnek tűnik eddig Barcelonában, Alonsót azonban nem lepte meg volt csapata remeklése: „Tudtuk ezt. Az Alpine előttünk volt Monacóban is, nagyon közel hozzánk Kanadában, itt pedig fél másodperccel gyorsabbak. Ők egyre jobbak, mi valószínűleg egyre rosszabbak, ennek a kettőnek a kombinációja nem túl jó.”
Alonso ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy néhány futam múlva készülnek fejlesztésekkel az AMR24-eshez, amelyek révén remélhetőleg újra gyorsabbak lesznek: „Mint azt többször elmondtam már, több dolgunk van készülőben, amelyeknek újra a megfelelő irányba kell állítaniuk minket.”
„Fájdalmas lesz itt, Ausztriában és Silverstone-ban, de tovább kell gyűjtenünk a pontokat, legyen szó hetedik, nyolcadik vagy kilencedik helyekről, nem adhatjuk fel. Pozitívnak kell maradni ezekben a nehéz időkben.”
Arra a kérdésre, hogy mikor érhet véget az említett fájdalmas időszak, így felelt a spanyol: „Remélhetőleg még a nyári szünet előtt. Szerintem sok mindent értünk a csapatban annak kapcsán, mi sikerült jól, mi ment félre, és nem is csak idén, hanem a tavalyi év második felében.”
„Úgy vélem, egyre extrémebbek vagyunk a fejlesztésekkel, az autókat pedig egyre kritikusabb vezetni. De most már van néhány ötletünk, ami teljesítményt hozhat, de addig a következő három-négy futamon át kell vészelnünk a fájdalmat” – fogalmazott Alonso, hozzátéve, hogy az eddigi fejlesztési csomagjaik megváltoztatták az autó viselkedését, de már egyre jobban értenek mindent, és mostanra már van tervük az előrelépéshez.
formula.hu