Természetesen a Formula-1-es Spanyol Nagydíj két szabadedzése határozta meg elsősorban a pénteket. A kora délutáni nyitó tréningen Lando Norris 24 ezredmásodperccel utasította maga mögé Max Verstappent, miközben a Ferrarik és a Mercedesek nem használták a lágy gumikat – beszámoló és végeredmény itt.
A második szabadedzésen aztán Lewis Hamilton tört az élre a Mercedesszel, de ezúttal is csak századok választották el az élmenőket: a britet Carlos Sainz és Norris követte. Max Verstappen elé viszont egy Alpine is befurakodott, így öt csapat versenyzői sajátították ki az első öt pozíciót – ennek a tréningnek az összefoglalója itt olvasható.
Verstappen az autó egyensúlyára is panaszkodott az FP2 során, de utólag nem tulajdonított ennek túl nagy jelentőséget, míg a másik Red Bullban ülő Sergio Perez szerint túl sokat változtattak a beállításokon, így irányt tévesztettek, ennek volt köszönhető a 13. helyezése.
A Mercedesnél eközben bizakodó a hangulat: Hamilton határozottan jobbnak érzi a W15-öst és szerinte ott vannak az élmezőny közvetlen közelében, George Russell pedig az egykörös és a versenytempót is dicsérte.
Ugyanez már nem mondható el a Ferrariról, ahol Sainz az időmérős szimulációval elégedett volt, a hosszabb etapokkal viszont már kevésbé, miközben Charles Leclerc-t több tényező is hátráltatta pénteken – az ő nyilatkozataik itt olvashatók.
Ha már Ferrari: a maranellóiak készültek az egyik legjelentősebb fejlesztési csomaggal Barcelonára, de sok újítást vetett be pénteken a Red Bull mindkét istállója is – a csapatonkénti részletes listáról itt írtunk hosszabban.
A pályán kívüli legfontosabb hír pénteken kétségkívül az volt, hogy mint azt már csütörtökön jeleztük, Flavio Briatore Luca de Meo Renault-vezér tanácsadójaként az Alpine-nál tér vissza az F1-be. A másfél évtizede botrányos körülmények között távozott egykori csapatfőnök múltja egyébként nem zavarja a franciák jelenlegi vezetőjét, Bruno Famin: az ő és néhány rivális istálló első emberének véleménye itt olvasható.
Toto Wolffot Briatore nem bosszantotta fel, az viszont már annál inkább, hogy anonim címről olyan leveleket továbbították F1-es és sajtóképviselőknek – köztük a Formula.hu utazó tudósítójának, Mészáros Sándornak is –, amelyben azzal vádolták őt és a Mercedest, hogy „szisztematikusan szabotálják” Hamiltont. Wolff cáfolta a levelek valódiságát és valóságtartalmát és jelezte, hogy a rendőrség is nyomoz az ügyben.
Az Aston Martin–Adrian Newey pletykákra reagálva Lance Stroll elmondta: mindenki a Red Bulltól jövő év elején távozó szakembert akarja megszerezni.
Jean Todt arról beszélt, hogy Mick Schumachernek kérdés nélkül helye van az F1-ben, neve pedig inkább hátrány, mintsem előny.
Döntött a bíróság: a Haas köteles visszafizetni a támogatást az Uralkalinak – bővebben ide kattintva.
A múlt hét egyik legnagyobb visszhangot kiváltó eseménye az „Antonelli-szabály” bevezetése volt, melynek értelmében az FIA indokolt esetben mentességet adhat az F1-es szuperlicensz kiadásának 18 éves korhatára alól. A Spanyol Nagydíj hétvégéjén az ifjú Andrea Kimi Antonelli több F2-es kollégáját is megkérdezték, hogy mit gondolnak a változtatásról.
Végezetül még egy kis visszatekintés a néhány nappal ezelőtti Le Mans-i 24 órásra, hiszen szándékos balesetokozással vádolják Robert Kubicát: háromszázas tempónál lökte a falba, majd elnézést se kért, és meg se kérdezte, hogy van – mondta el Dries Vanthoor.
formula.hu