Kreatívan szúrt oda egyet az olasz kormánynak a Fiat

Mitől lesz egy autó igazán ikonikus? – teszik fel a kérdést.

Az utóbbi hónapokban feszültség alakult ki Olaszország kormánya és a Stellantis között, mivel az autóipari óriás olasz márkái – mint az Alfa Romeo és a Fiat – olasz identitásukat hangsúlyozzák, annak ellenére, hogy több modelljük nem Olaszországban készül. A kormány kirtikája miatt az Alfa Romeo például átnevezte legújabb modelljét Milanóról Juniorra.

No Title

Cosa rende una macchina veramente iconica? Nel tempo, la 500 è diventata molto più di una macchina. Un simbolo della joie de vivre e di eccellenza italiana riconoscibile da lontano.​ –​ What makes a car truly iconic? Over time, the 500 has become much more than a car.

A Stellantis gyorsan reagált is egy kreatív reklámmal a jogtalannak vélt kritikákra, amit a Totalcar szúrt ki, és amely a Fiat 500e modellt mutatja be minden embléma és felirat nélkül. A reklám narrátora kiemeli, hogy az autó ikonikus dizájnja és az élet örömét kifejező stílusa alapján mindenki felismerné, hogy ez egy olasz Fiat, még logó nélkül is. Ez a válasz egyszerre szól az olasz kormánynak és a vásárlóknak, hangsúlyozva a Fiat egyediségét a mai, gyakran egyforma kinézetű autók között.

HVG