2023: Max Verstappen úgy nyilatkozott, reméli Fernando Alonso képes lesz futamot nyerni a 2023-as szezon során, hiszen a holland véleménye szerint Alonso egy igazi versenyző, aki soha nem adja fel.
2022: Új hosszú távú szerződést írt alá Melbourne-nel az F1, amely egészen 2035-ig garantálja az Ausztrál Nagydíj helyét a versenynaptárban és azt, hogy az Albert Park ad otthont a futamnak.
2021: 2026-ra világbajnok lenne az Aston Martin: ez Lawrence Stroll célja, Otmar Szafnauer csapatfőnök annyit finomít ezen, hogy szerinte h vb-esélyesek lesznek 2026-ra, akkor az már sikernek számítana. Szafnauer itt még arról beszél, hogy gyarapodik az istálló és egyre több embert igazolnak le, hogy igazi nagycsapattá válhassanak…
2020: Távozik a Mercedes motorrészlegének éléről Andy Cowell: a szakember 16 éve dolgozott a gyártónál, ahol 2014 óta töltötte be a motorrészleg ügyvezető igazgatói pozícióját.
2019: Nem jogos a kritika, hogy a Formula-1-es autók nem veszik igénybe a versenyzőket eléggé fizikailag, vélekedik Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke: hogy a pilóták a verseny után nem kimerültek, csak azt bizonyítja, milyen remek fizikai formában vannak. „20-30 éve összeestek a verseny után. Sosem láttak edzőtermet belülről és páran még dohányoztak is. Váltóhibára fogták, pedig nem bírták végig a versenyt” – mondta Tost, odaszúrva a régi korszakokat dicsőítőknek.
2018: Lewis Hamilton összevetése a Formula-1 és más sportágak között nem épp hízelgő eredményt mutat: „A Formula-1 a kőkorszakban jár az NFL-hez, focihoz és más nagy sportokhoz képest. Próbálunk felzárkózni, de még hosszú az út.”
2017: A Renault-nak semmilyen kétsége nincs Robert Kubica F1-es tempója felől, nyilatkozta Alan Permane, a csapat pálya menti műveletekért felelős igazgatója. A lengyel előző héten első Formula-1-es-es tesztjét teljesítette 2011-es ralibalesete óta, Permane pedig kiemelte, a valenciai pályán nem derült ki, hogy bármiféle testi korlátai lennének Kubicának, akinek keze az említett balesetben súlyosan megsérült.
2016: A Formula-1 partnere, a Heineken nem csupán magával a bajnoksággal, hanem két csapattal is együtt kíván működni, melyek egyike minden bizonnyal a Red Bull lesz. A sörmárka nem hagyományos szponzorációban, hanem rajongói élményben gondolkodik: szerencsések juthatnának be a partnercsapatok garázsába.
2015: Az F1 eljutott arra a szintre, hogy bármely új csapatnak „gyakorlatilag lehetetlen” túlélnie a szériában, állapította meg a Sauber-csapatfőnök Monisha Kaltenborn. Az egyetlen járható út egy harmadik fél, mint egy nagy autógyártó vagy óriási tőkével rendelkező vállalkozás anyagi támogatása.
2013: Elhunyt José Froilan Gonzalez, a Ferrari első F1-es futamgyőztese, aki az 1951-es Brit Nagydíjon vezette győzelemre az ágaskodó paripát. Az argentin 90 éves kort ért meg.
2012: Nincs már messze a futamgyőzelem, vélekedett Romain Grosjean, aki a Lotus pilótájaként első teljes szezonját tapossa, de már kétszer állt dobogón, legutóbb, Kanadában másodikként végzett. A francia szerint az időmérőn kell javítani, majd jól startolni – úgy véli, már a soron következő Európai Nagydíjon jöhet az átütő siker.
2011: Nem lesz Bahreini Nagydíj az idei szezonban, döntött a Motorsport Világtanács. A verseny márciusban az országban zajló zavargások miatt elmaradt, de felmerült, hogy december 11-én bepótolják. A Formula-1-es csapatok nem értettek egyet a késői szezonzáróval, a nagydíjat legközelebb 2012-ben tartják meg.
2010: Miután a US F1 projekt meghiúsult, új amerikai Formula-1-es vállalkozás van készülőben, melynek vezetője, Parris Mullins a csapatokkal és Bernie Ecclestone-nal találkozott. A terv nem egy önálló istálló létrehozása, hanem amerikai befektetők társulása egy létező csapattal. A spekuláció a Sauber és Toro Rosso nevét emlegette.
2009: Fokozódik a feszültség a Formula-1 felső köreiben. Az FIA sajtóközleményben ment neki a FOTA-nak, az F1-es csapatok szövetségének, amiért annak egyes tagjai keresztbe tettek a 2010-re és távolabbi jövőre vonatkozó egyezkedésnek, felrúgva egy korábbi megállapodás. A FOTA nem volt hajlandó kommentálni a közleményt. Az FIA eközben az ACEA-nak (Európai Autógyártók Szövetsége) is válaszolt: meglepi őket, hogy nemet mondtak a költségcsökkentésre, miközben az FIA támogatja az ACEA törekvéseit a gazdasági krízisben.
2007: Nincs súrlódás a McLarenen belül, hangsúlyozta Norbert Haug, a Mercedes motorsport-igazgatója. Fernando Alonso néhány napja úgy nyilatkozott, hogy nem érzi magát kellemesen a csapatnál, amely Lewis Hamiltont nagyobb támogatásban részesíti – az újonc nem értett egyet a kétszeres világbajnok szavaival. „A múltban azért kritizáltak minket, mert igyekeztünk a versenyzőinket irányítani, mit mondjanak a külvilágnak. Most olyan helyzet áll elő, hogy kimondhatják, amit gondolnak. Ennek ellenére nagy egyensúly mutatkozik, semmiféle súrlódásnak nem látom nyomát” – bizonygatta Haug.
2006: Egy évvel, 2007-re meghosszabbította Giancarlo Fisichella szerződését a Renault. Az olasz elmondta, nincsenek igényei azzal kapcsolatban, ki legyen a csapattársa. Két finnt tartanak esélyesnek, a tesztpilóta Heikki Kovalainent, valamint a McLarentől távozó Kimi Raikkönent.
2005: Michael Schumacher hamarosan befejezheti, jelentette ki a hétszeres világbajnok öccse, Ralf, aki a győzelmek hiányát hozza fel magyarázatként. A Toyota pilótája hangsúlyozta, nem bátyja szándékát továbbítja, ez csupán saját meglátása.
2004: Megkapta az orvosi engedélyt Felipe Massa, rajthoz állhat az indianapolisi USA Nagydíjon. A brazil az előző hétvégén, Kanadában csapódott a Sauberrel nagy tempóval frontálisan a gumifalba.
2003: Ralf Schumacher a célba kísérte bátyját? Annak ellenére, hogy a Williams pole-ból induló és első etapot vezető pilótája a verseny későbbi részében Michael Schumacher nyomában haladt, és csupán 0,784 másodperc különbséggel ért célba, láthatóan nem kísérelte meg megelőzni fékhibával szenvedő bátyját. „Nem voltam elég közel ahhoz, hogy megpróbáljam, ezért nem próbáltam. Talán megint azt hiszi valaki, hogy félvállról vettem, de ha nincs meg a lehetőség, nem fogok próbálkozni” – magyarázta a verseny után Ralf.
2002: David Coulthard elsőségével fejeződött be a jerezi négynapos tesztelés utolsó felvonása. Péntek nagy balesete már a leintés pillanata után történt: a gyorskörön levő Toyota-tesztpilóta, Ryan Briscoe falnak csapta autóját.
2001: Jacques Villeneuve és Juan Pablo Montoya ügye már a múlté, ideje lezárni, szólította fel a nyilvánosságot Craig Pollock, a BAR főnöke. A világbajnok és kolumbiai újonc a kanadai szabadedzésen történt baleset miatt szólalkoztak össze a versenyzői eligazításon, a vita hevében pedig Montoya száját az a kijelentés is elhagyta, hogy Villeneuve abban az évben már megölt egy embert (utalva az Ausztráliában elhunyt pályabíróra tragédiájára), ezt követően pedig a kanadai megszorította a Williams-pilótát. Pollock elismerte, valóban az történt, amiről a sajtó beszámolt, ám mindez befejezett ügy.
2000: Jenson Button, a Williams 20 éves újonc pilótája tagadja a sajtóbeszámolókat, melyek szerint sorsa már júniusban eldőlt, és 2001-ben a CART-bajnok Juan Pablo Montoya érkezik helyére.
1999: A Ferrari dühös, miután versenyzője, Eddie Irvine kikotyogta, milyen szerződéses feltételek kötelezik az első számú pilóta, Michael Schumacher segítésére. Ha a német mögötte van, kötelező elengednie, de Irvine még akkor sem versenyezhet szabadon, ha a két Ferrari közt egy ellenfél található: ilyenkor le kell lassítania, és segíteni, hogy Schumacher megelőzhesse a középső autót.
formula.hu