A főpolgármester-jelöltek közül a visszalépő Szentkirályi Alexandra költötte a legtöbbet reklámra

Január óta a kampány végéig 3,39 milliárd forintot költöttek Magyarországon politikai hirdetésekre a Meta rendszerében a különböző hirdetők – írja a Népszava. Ebből a kormányoldal mintegy 2,8 milliárd forint, az ellenzék 513 millió forintot költött – mondta a Népszavának Lévai Richárd marketing specialista, a Közösségi kalandozások nevű blog tulajdonosa, szerzője.

A főpolgármesteri kampányban toronymagasan vezet Szentkirályi Alexandra, aki január óta 112,5 milliót költött. Vitézi Dávid ehhez képest 55,6 milliót, Karácsony Gergely pedig mindössze 21 milliót. A legtöbbet szinte mindenki az utolsó héten költötte, Vitézy például a teljes költésének 8 százalékát, 4,5 millió forintot azon a napon hirdetett el, mikor Szentkirályi visszalépett.

Lévai és csapata szerint a kampányutolsó hónapjában (május 11. és június 9 között) 1,92 milliárd forint lett az összpolitikai költés a Metán, míg a második helyen szereplő – sokkal több lakosú – Németországban ez az összeg megállt 1,76 milliárdnál. A harmadik helyen Belgium áll, ahol szintén két választást tartottak, mégis 1,6 milliárd volt költésük az utolsó hónapban.

Lakosságarányosan is Magyarországé az első hely: fejenként 200 forintnyit hirdettünkel. Belgiumban ez 140 forintra jön ki, Németorszgában pedig mindössze 20 forint, amivel a 18. helyre csúsznak. De első helyen végez Magyarország akkor is, ha az összeget a Meta felhasználók számára vetítjük.

Google felületein ezen túl további 405 millió forintot fordítottak hazánkban hirdetésekre. Ebből 309 milliót a kormányoldal és 95 milliót az ellenzék.

Érdekes ugyanakkor, hogy bár az utolsó hét teljes költése 735 millió forint volt, de arányaiban mégis itt költött a legkevesebbet a kormányoldal. A Népszavának nyilatkozó szakértő ugyanakkor hozzátette az utolsó hetes költések még így is elmaradtak a 2022-es kampánytól.

A hvg360-on itt foglalkoztunk bővebben a kampányidőszakban „elhirdetett” pénzekkel:

HVG