Az év alighanem eddigi legjobb versenyét produkálta a Formula-1-es Kanadai Nagydíj, amely esőben rajtolt, de gyorsan felszáradó pályán ért véget. A két biztonsági autós fázissal is tarkított viadalt Max Verstappen nyerte, pedig a futam korai szakaszában vezetett George Russell és Lando Norris is. A Ferrarik dupla kiesést szenvedtek el, de a falba forgott Sergio Perez – a montreali viadal bővebb összefoglalója és végeredménye itt olvasható.
A győztes Max Verstappen elismerte, hogy az első SC-fázis időzítése jól jött neki, ezen kívül pedig élvezte a kalandos versenyt: „Egészen őrült futam volt, sok dolog történt, résen kellett lennünk a döntéseinkkel” – nyilatkozta a leintés után a világbajnoki előnyét növelő holland.
Norris eleinte szintén úgy érezte, Miami inverze történt a biztonsági autóval, a sajtótájékoztatón azonban már arról beszélt, hogy nagyon is lett volna idejük kiállni a bokszba, így csapatként rossz döntést hoztak és nem végeztek elég jó munkát – a brit szavai itt olvashatók.
Honfitársához hasonlóan elszalasztott lehetőségként tekint a futamra Russell is, aki ugyan a Mercedes hétvégi előrelépésének örült, de úgy érzi, a hibái – különösen az Oscar Piastri elleni csata során elkövetett sikánátvágása – nélkül akár a győzelem is elérhető lett volna számára Montrealban.
Abban a negyedikként befutó Lewis Hamilton is egyetértett, hogy a Mercedes képes lehetett volna győzni Kanadában, magával szemben azonban szokatlanul kritikus volt a hétszeres világbajnok: elmondása szerint rengeteget hibázott az egész hétvégén, így az egyik legrosszabb versenyének nevezte a mostanit.
Pedig korántsem volt olyan katasztrofális vasárnapja Hamiltonnak, mint Charles Leclerc-nek: motorgondok sújtották a két hete még hazai győzelmet ünneplő monacóit, amely miatt 10-15-ször kellett állítgatnia valamit körönként a pilótának – a frusztrált versenyző nyilatkozata ide kattintva olvasható.
A Ferrarik mellett Perez betlizett még Montrealban: a mexikói elismerte, hogy ő hibázott a 6-os kanyarban, de meggyőződése, hogy csak egy zökkenőmentes hétvégére lenne szüksége ahhoz, hogy visszataláljon néhány futammal ezelőtti formájához.
Az Alpine kifejezetten elégedett lehet, hiszen kettős pontszerzéssel távozhatnak Montrealból, Esteban Ocon azonban alaposan kifakadt amiatt, mert a verseny végét át kellett adnia a helyét Pierre Gaslynak: „Én elvégeztem a rám eső részt, csapatjátékos voltam, mert mindig is tiszteletben tartottam az utasításokat, sosem csináltam semmit másként pályafutásom során. Én ma megtettem, amit nekem kellett, de a csapat nem” – füstölgött a csapattól idény végén távozó francia.
Ami a pályán kívüli történéseket illeti, reagált az FIA a néhány napja publikált 2026-os szabályokkal kapcsolatos aggályokra: elmondásuk szerint a bemutatott koncepció csak a kezdet, nem lesznek lassabbak az F2-es autóknál, sem veszélyesebbek a mostaniaknál, a súlyt pedig tovább csökkentik – részletek itt.
Carlos Sainz ezzel egyidejűleg James Vowles Williams-csapatfőnök immár nyílt udvarlására reflektált: a spanyol örül a kedves szavaknak, de állítja, hogy továbbra sem döntött a jövőjéről.
A Ferraritól távozó spanyol honfitársa, Fernando Alonso eközben arról beszélt, hogy szerinte Lance Stroll lehet az Aston Martin következő vezére, miután majd ő visszavonul – bővebben itt.
A hétvégén Mid-Ohióban versenyzett a TCR Világsorozat, ahol Michelisz Norbert egy második és egy ötödik helyezést szerzett, ezzel pedig megduplázta előnyét az összetett tabellán – beszámolók és a versenyek felvételei itt nézhetők meg.
Egy másik Norbert, a kamionos Eb-n címvédő Kiss Norbert pedig valósággal tarolt a hétvégén, hiszen Misano után a Slovakia Ringen is mind a négy futamot megnyerte a Révész Racing színeiben.
formula.hu