Újfajta megoldással népszerűsíteni a különböző alkalmazásokat az androidos felhasználóknak a Google, és ennek újabb útját most az Engage nevű funkcióban/felületben találták meg. A vállalat már több mint 35 partnerrel kötött megállapodást a fejlesztés tesztelésére. Köztük van a Spotify, a TikTok, a Pinterest és a Shopify is.
A beszámoló szerint az Engage SDK feladata, hogy a megfelelő felhasználókat a megfelelő időben a megfelelő tartalmakhoz irányítsa. (Az SDK a software development kit kifejezés rövidítése, szoftverfejlesztői készletet jelent. Ez egy olyan eszköz, amely segítségével a fejlesztők létrehozzák a programjukat.) Azok a fejlesztők, akik csatlakoznak a platformhoz, elérhetik, hogy az ott lévő tartalmakkal visszacsalogassák a felhasználókat a saját alkalmazásukba.
Mekka Okereke, a Google Play alkalmazásokért felelős vezetője szerint az új felület automatikusan rendszerezi a legjobb tartalmakat azokból az alkalmazásokból, amelyeket a felhasználók már telepítettek az androidos mobiljukra, valamint lehetővé teszi az alkalmazások közötti átjárást szinte minden alkalmazás számára. A kivételt valószínűleg a pénzügyi appok jelentik majd.
Ha valaki például egy cipő képére koppint valahol, akkor átkerülhet a Shopify felületére, ahol már meg is vásárolhatja azt. De a Reddit visszaterelheti magához a forgalmat a különböző bejegyzésekkel, a Spotify egy zenével, vagy épp az Uber azzal, hogy értékelje a felhasználó a legutóbbi utazását.
A Spotify egyelőre még csak vizsgálja, hogy miként tudná használni az SDK-t, de a cég azt állítja, hogy minden androidos eszközön szeretné majd kihasználni a Google nyújtotta lehetőséget.
Okereke szerint a szolgáltatásban egyedi ajánlatokat is nyújthatnak a cégek a felhasználóknak. Ugyanakkor az Engage olyan alkalmazások kínálatát is megjeleníti majd, amit még nem telepítettek a felhasználók.
Hogy maga a felület hogyan néz majd ki, arról egyelőre nem beszélt a Google.
A fejlesztők egyelőre csak meghívásos alapon férhetnek hozzá az SDK-hoz, ide kattintva lehet elküldeni a Google-nek a jelentkezést.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
HVG