„Lassú, bonyolult, lehetetlen, Mario Kart” – az F1-es pilóták véleménye az új szabályokról

Csütörtökön az FIA hivatalosan közzétette a 2026-os F1-es autókra vonatkozó technikai szabályrendszert, amelyekkel alapjaiban változik meg a sportág – erről ebben a cikkben írtunk részletesebben, illetve az alábbi videóban is összegeztük a legfontosabb tudnivalókat:

A Kanadai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján több versenyzőt is megkérdeztek arról, hogy mit szólnak a 2026-os F1-es autókhoz, de a többség egyelőre nem látja át pontosan, hogy mi hogyan fog működni.

Fernando Alonso például kijelentette: az elvárt 30 kilogrammos súlycsökkentés szerinte egy lehetetlen előírás.

„Szerintem a 30 kilóval könnyebb autók már nem teljesíthetők, mert ha a motorok 50%-a elektromos lesz és kellenek az akkumulátorok, akkor 20-30 kilóval nehezebbek lesznek rögtön. Innentől 60 kilogrammot kellene lefaragni ahhoz, hogy 30-cal könnyebbek legyenek a mostaniaknál, ez szerintem valószínűleg lehetetlen” – fogalmazott.

„Két év alatt kell ezt megtenni és persze az F1-ben ami 2024-ben lehetetlen, az valósággá válhat 2026-ra, mert nagyon okos emberek dolgoznak a csapatoknál, de mindennek van valami következménye valami másra nézve. 

Extrém lassú lesz?

Alexander Albon attól tart, hogy az új autók sokkal-sokkal lassabbak lesznek majd a mostaniaknál. A szimulátorban látottak alapján úgy véli, hogy a kanyarokban rengeteget veszítenek majd a jelenlegi állapothoz képest.

„Majd meglátjuk, nem akarok nagy dolgokat mondani, de nagyon, extrém módon lassúak lesznek az autók. Úgy sejtem, hogy rengeteg dolgot megtettek annak érdekében, hogy az egyenesben ne tűnjön el a tempó, de szerintem még sokat kell dolgozni, mert a szimulátorban bizonyos pályákon megnézve a sebességeket… nagyon lassú” – mondta.

2026 Car Render 5

„A könnyebb autók nem jönnek ingyen, a csapatok elkötelezettségén múlik. Az autók mérete viszont szerintem jó irány, bár az új motorokkal minden rendkívül bonyolulttá válik. Nekem jobban tetszenének az egyszerű motorok” – tette hozzá.

A lassúságban egyébként jó barátja, George Russell is megerősítette Albon szavait:

„Nagyon mások lesznek az autók, sokkal gyorsabbak lesznek az egyenesekben, és lassabbak a kanyarokban, lassabbak egy körön. Viszont őszintén szólva a MotoGP is nagyon gyorsnak tűnik kívülről, pedig bizonyos kanyarokban 100 km/h-val lassabban fordulnak el, és szerintem a tv-ben nem lehet érezni, vagy megmondani, hogy valahol 250-nel, vagy 200-zal fordult el az autó. Szerintem csak a húsz pilóta érzi ezt. Meglátjuk, hogy hogyan alakul” – mondta a Mercedes britje.

Túl bonyolult?

A világbajnok Max Verstappen számára egyelőre túl bonyolultak a szabályok és az autók, főleg az override mód használatával nem elégedett. Hogy ez micsoda, azt ebben a cikkben szedtük össze!

„Másképp kell használni majd az energiát az egyenesekben, és szerintem minél több szimulációt futtatunk majd le, annál jobban fogjuk érteni a működését. Az aktív aerodinamikával kapcsolatban az egyenesbeli visszaváltás problémáját kell megoldani, de ha ez ellenőrzött, akkor szerintem ez mindenki számára egyforma. Hogy az override mód mennyire lesz hatékony, azt még nem láttam. Talán majd banánok kellenek…” – utalt arra a címvédő, hogy olyan lesz az F1, mint a Mario Kart nevű videójáték.

f1-verstappen-redbull-kanada-2024

„Ha működnek a szabályok, akkor működnek, de jelen pillanatban ezt még nehéz lenne megmondani, mert azon is múlik, hogy mennyire lehet majd követni az elöl haladót, mennyire hatékony a pluszenergia, mennyire lassú a visszatöltés. Sok dolgot kell igazán megérteni és nemcsak nekem, hanem mindenkinek. Az egyértelmű, hogy bonyolultabb.”

formula.hu