Kétmilliárd eurós fejlesztés után, elindult a Ford európai villanyautójának gyártása

A Ford megkezdte a teljesen elektromos Explorer sorozatgyártását Kölnben, Németországban. Még ebben az évben egy új elektromos crossover is legördül ugyanezekről a gyártósorokról és a hírek szerint ez akár a visszatérő Capri néven is történhet.

A Ford több mint 2 milliárd dollárt fektetett az 1930-ban indult kölni üzem és a gyártósorok korszerűsítésébe. Az elektromosjármű-központot öntanuló gépekkel és több mint 600 új robottal szerelték fel. Ezek összehangoltan végzik el az olyan feladatokat, mint a hegesztés, vágás, portalanítás, festés és a járműalkatrészek összeillesztése.

Ford Explorer

Ford

A Ford Explorer ugyanarra a platformra épül, mint a Volkswagen ID.4. mégsem minden paraméterükben azonosak. Bár ugyanazt az akkumulátorcsomagot használja a Ford is, mégis szélesebb, mint az ID.4, de 124 mm-rel rövidebb és 40 milliméterrel alacsonyabb a német testvérnél. Az Explorer csomagtartója 450 literes alaptérfogattal rendelkezik. Az alapmodell hátsókerék-hajtású és 168 lóerős, az 55 kWh-s akkumulátora 350 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Az Explorert már elkezdték értékesíteni nálunk is, az első kocsi augusztus végén érkeznek meg a szalonokba. Az alapmodell 15,9 millióról indul nálunk.

HVG