2023: Max Verstappen nyeri a Spanyol Nagydíjat, és némi meglepetésre a két Mercedes ér oda a dobogóra: Lewis Hamilton és George Russell hozza a második-harmadik helyet, Sergio Perez csak negyedik, az Aston Martin pedig ezúttal csalódást keltő eredményt produkál. A futam utáni sajtótájékoztatón Hamilton elejt egy mondatot, mely szerint hétfőn találkozik Toto Wolff-fal, és remélhetőleg megállapodnak a szerződése meghosszabbításáról.
2022: Megdicsérte a Williamsnél az ő helyét átvevő Alexander Albon munkáját George Russell: az immár a Mercedest erősítő versenyző szerint kivételes munkát végez a brit-thai pilóta a volt csapatánál.
2021: A Red Bullok hozták el az első helyeket a pénteki szabadedzéseken Bakuban, miközben az F1 bejelentette, hogy törlik az őszre tervezett Szingapúri Nagydíjat a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korlátozások miatt.
2020: A Mercedes nem zárja ki Sebastian Vettel leigazolását. A német világbajnok szolgálataira 2021-től nem tart igényt a Ferrari, amire Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök úgy reagált: egy szabad prédává váló négyszeres világbajnok mellett sosem lehet csak úgy elmenni.
2019: A Mercedes elárulta sikerei titkát. Toto Wolff elmondása szerint az eredményeikhez nagyban hozzájárult az, hogy mára eltértek a hibrid éra elején alkalmazott alacsony légellenállású, ezáltal a végsebességet előnybe helyező filozófiától, és nagyobb hangsúlyt helyeztek a kanyarsebességre.
2018: Nagyobb kerékfelnik bevezetését tervezi az F1. Ross Brawn mérnökcsapata már papírra vetette a 18 hüvelykes alternatíva terveit, amely közelebb áll az utcai autókon használt kerékméretekhez, ezáltal nagyobb marketingértéket képvisel.
2017: Lance Stroll megbukott? A sokat kritizált újonc még nem szerzett pontot a szezon első hat futamán, négyszer ki is esett, miközben csapattársa, Felipe Massa már húsz egységnél jár. A közvélemény szerint ki kellene tenni egy időre a csapatból, de Claire Williams megvédte a fiatal kanadait – úgy véli, hogy az emberek elfekedkeznek Stroll koráról.
2016: Kissé elmaradt a várakozásoktól a Ferrari idénykezdete, emiatt Sebastian Vettelnek magyarázkodnia kell – a német szerint nem sportszerű 2016-ot 2015-höz mérni, mert más helyzetben van az istálló. „Tavaly a senki földjén voltunk, idén viszont csökkent a különbség az előttünk lévőkhöz képest, egyszerűen nem jöttek még úgy össze a dolgok, ahogy a taavlyi szezon elején. Ennyi” – reagált a négyszeres világbajnok.
2015: Sebastian Vettelt nem érdekli Bernie Ecclestone nyilatkozata, mely szerint a német nem elég jó promótere az F1-nek, ellenben Lewis Hamiltonnal, aki „szuper promóter”. Vettel úgy fogalmazott, hogy Ecclestone már elég öreg ahhoz, hogy azt mondjon, amit akar, őt ez nem igazán érdekli. „Én magammal és a csapatommal törődök, ezért vagyok itt” – mondta az újságírói kérdésre.
2014: Fernando Alonso arról beszél a Kanadai Nagydíj előtt, hogy a Ferrari fejlesztései nagyon hullámzóak – rendkívül messze vannak a futamgyőzelemtől és hiába hoznak újításokat minden versenyre, ezek közül sok nem is működik. „Nincsenek kétségeim afelől, hogy egyre versenyképesebbek leszünk, de hogy mennyivel…” – mondta a spanyol.
2013: Felipe Massa új karosszériát kap a Ferraritól, miután az előző túlságosan összetört Monacóban. A balesetért eleinte a brazilt tették felelőssé, de később kiderült, hogy műszaki hiba okozta az incidenst.
2011: Elhárultak a Lotus Renault GP és a Kanadai Nagydíj szervezői közti problémák, melyek abból fakadtak, hogy az ország szigorú dohányreklámot tiltó törvényeinek megsértését látták egyesek abban, hogy a csapat festése a JPS által meghatározott 1970-es, illetve 1980-as évekbeli festésre emlékeztet.
2010: Vitázik egymással a világbajnoki címért hajtó Red Bull és a motort szállító Renault a kövőt illetően – Christian Horner, a bikák csapatfőnöke szerint a motorszabályok és a vesenyképesség is döntő szerepet játszik majd abban, hogy meghosszabbítják-e a szerződésüket. Horner hozzátette: remekül dolgozak együtt az enstone-iakkal, de ha befagyasztják a motorfejlesztéseket, akkor ők hátrányban lesznek, hiába nyertek már három futamot a szezon addigi részben.
2009: A Lola és a March után újabb legendás név bukkant fel a jövő évi potenciális nevezők listáján: a Brabham névhasználati jogát birtokló német Franz Hilmer felélesztené a legendás istállót, legalábbis névleg.
2008: Módosítják a kanadai pálya egyik falát a soron következő futam előtt – méghozzá azt, amelybe belecsapódott egy évvel korábban Robert Kubica. A megoldás az let végül, hogy közelebb hozták a falat a pályához – Kubica maga egyébként azt mondta, hogy semmi különleges érzése nincs Kanadával akpcsolatban a hatalmas bukás ellenére, „nem volt semmilyen hatása egészen idáig”.
2007: A Ferrarinál bizakodóak a kanadai esélyeiket illetően annak ellenére, hogy Monacóban a McLaren lemosta a pályáról Kimi Raikkönent és Felipe Massát – ezzel együtt a maranellóiak nem feltartott kézzel érkeznek meg a következő helyszínre. Stefano Domenicali szerint az új első és hátsó szárnyakkal, valamint a megújított fékrendszerrel versenyképesek lesznek Fernando Alonso és Lewis Hamilton ellen.
2006: A megnövekedett kanyartempó miatt a bukóterek átalakítását szorgalmazza Silverstone-ban Juan Pablo Montoya és Mark Webber is, Mivel a Copse már-már padlógázzal bevehető kanyar lett és a gyors részeken egyébként is félelmetes tempóban mennek át a pilóták, felhívták rá a figyelmet, hogy ha bármi történik az autóval, óriási baleset lehet belőle a jelenlegi bukótereken – ráadásul az elöl lévő autót követni is borzasztó nehéz lesz ezeken a részeken.
2004: Ralf Schumacher szerint Kanadában végre észhez térhet a szezont gyengén kezdő Williams. A német pilóta úgy fogalmazott, hogy ezen a pályán jól mentek korábban, így ha valahol, hát itt ismét megmutathatják, hogy mire képesek. Az idény első hét futamából hatot Michael Schumacher nyert meg a Ferrarival és Kanadába is egyértelmű esélyesként utazik.
2003: Jenson Button kihagyni kényszerül a BAR monzai tesztjét, miután még nem épült fel teljesen hatalmas monacói balesetéből, mely miatt a versenyen sem tudott rajthoz állni. A teszttől való távolmaradást Sid Watkins javasolat annak érdekében, hogy Montrealra mindenképpen felépüljön a brit.
2002: Elhalasztották a Honda új, továbbfejlesztett V10-esének bevetését, melyet eredetileg a soron következő Kanadai Nagydíjra terveztek. Nagy szükség lenne pedig a fejlesztésre, hiszen a négy pilóta közül, akik autójában a japánok erőforrása dobog, egyedül a jordanes Fisichella szerzett pontot eddig idén.
2001: A Minardi határozottan tagadja, hogy lecserélnék az ifjú Fernando Alonso csapattársát, Tarso Marquest, akinek teljesítménye látványosan elmarad a spanyolétól. A sajtó Gianni Morbidellit hozta szóba a csapattal, akinek szerződtetéséről már a szezon előtt is szó esett.
2000: Miután a magabiztosan vezető Michael Schumachert autója cserbenhagyta, David Coulthard nyerte a Monacói Nagydíjat Rubens Barrichello és Giancarlo Fisichella előtt. A negyedik helyen a Jaguar első pontjait szerző Eddie Irvine ért célba.
1999: Visszatérhetett a BAR-csapathoz Ricardo Zonta, aki hazai versenye szabadedzésén szenvedett súlyos lábsérülést. A brazil versenyző tegnap egy teszttel kezdte meg a felkészülést a következő futamra.
1998: A Rolls-Royce eladta a Cosworth céget az Audinak, ami egyes vélemények szerint közelebb hozhatja a német gyártót a Formula-1-hez.
1997: A Tyrrell istálló határozottan tagadta azokat a híreszteléseket, hogy a jelenlegi tulajdonosok megválnának a csapattól. A hírek szerint többek közt a BAT dohánycég érdeklődik az istálló iránt.
formula.hu