Nagy változtatásokat eszközölhet F1-es autóján 2025-re a Ferrari. Az olaszok már idénre is alaposan újragondolták a technikát, ami hozza is az elvárásokat, hiszen idén már két futamot is nyert Fred Vasseur csapata, második a konstruktőri és Charles Leclerc révén az egyéni pontversenyben is, a tavalyi gondjaikat kijavították, és sokkal közelebb kerültek a Red Bullhoz.
Idén Imolában hoztak már egy nagyobb fejlesztési csomagot, és a hírek szerint Silverstone-ban jöhet a következő lépés – de állítólag ennek a koncepciónak is megvannak a határai, így 2025-re még egy újabb alapos újratervezést eszközölhetnek Maranellóban.
Ez pedig a futóművet érinti: a Motorsport forrásai szerint átállhatnak a vonórudas felfüggesztésre, mert az adatok azt mutatják, hogy azzal még jelentősebb köridőt találhatnak. Aerodinamikailag egyértelműen előnyösebb lehet a megoldás, amit a Red Bull és a McLaren is használ, de ahhoz az autó egészét át kell tervezni, új karosszériára lesz szükség, ami jelentős befektetés, főleg az aktuális szabályrendszer utolsó évében.
A Ferrarinál azonban úgy gondolkodhatnak, hogy 2026-ra mindenképpen átállnak erre a futóműmegoldásra, így akkor már átállhatnak 2025-ben is.
Ez a változtatás egyébként módosíthatná a pilóták üléspozícióját is, ami fontos lehet Lewis Hamilton érkezésével, aki a Mercedesnél tavaly nehezen birkózott meg a neki egyáltalán nem fekvő üléshelyzettel.
Enrico Cardile technikai igazgató még az év elején beszélt a futóműről, és akkor úgy fogalmazott, hogy nem mértek akkora előnyt az átállás kapcsán, mint amennyit veszítenének a súly, vagy a súlyelosztás kapcsán, ezért maradtak a maguk kialakításánál. Ez az év azonban elég lehet ahhoz, hogy mindezt megoldják és már megérje változtatni – Fred Vasseur csapatfőnök nemrég jelezte is, hogy az istálló egy része már gőzerővel dolgozik a 2025-ös autón, míg egy másik rész a 2024-es fejlesztésein.
formula.hu