A hazai autópark átlagéletkora 15,6 év.
A tavalyi évi magas infláció és a reálbércsökkenése arra késztette a vevőket, hogy elhalasszák vásárlásaikat, és új autó helyett a használtat keresik a magyarok, mondta a Népszavának Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke.
A hazai használtautó-piac ennek megfelelően élénkült is az év első négy hónapjában, havi bontásban 73–80 ezerre tehető a tulajdonosváltások száma, szemben az egy évvel korábbi 60–72 ezer közöttivel. Tavaly összesen 824 ezer használt autó cserélt gazdát itthon, importból 105 ezer autó érkezett, ami jelentős csökkenés a 2022-es 126 ezres számhoz képest.
A használt autók ára minimális mértékben, 3-5 százalékkal csökkent, aminek hátterében ott található az infláció csökkenése, a forint erősödése, a forint-euró árfolyamának stabilizálódása. A legnagyobb kereslet a másfél millió forint alatti autók piacán tapasztalható, az eladási árak itt alig mérséklődtek az elmúlt évhez képest.
Az autópark átlagéletkora 15,6 év, ami nagyon magas, és ez nem csökkenthető, ha évente csak 107 ezer új autót adnak el itthon, ahogyan tavaly történt. A velünk összemérhető nagyságú Ausztriában ez a szám 320 ezer volt. A 107 ezer újautó-eladásból 11–15 ezer reexport: ezek azok az autók, amelyeket itt vesznek meg, itt helyeznek forgalomba, de ezt követően azonnal külföldre kerülnek, mondta Fojt.
HVG