Fordulat: mégis Marquezé a gyári Ducati?

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Úgy tűnik, még mindig nincs vége a Pedro Acosta által Mugellóban szappanoperának titulált ducatis helyosztónak. Azok után ugyanis, hogy a hétvégi Olasz GP előtt még arról szóltak az értesülések, hogy Jorge Martint léptetheti elő Francesco Bagnaia mellé a bolognai gyártó, most újabb fordulat történhetett: ugyancsak az Autosport arról ír, hogy mégis Marc Marquez lehet a címvédő új csapattársa 2025-ben.

A lap úgy tudja, hogy a saját korábbi információiknak megfelelően a Ducati valóban eldöntötte a Katalán Nagydíj után, hogy a világbajnokságot vezető Martinnak adja a második vörös gyári motort. Állítólag a mugellói versenyhétvége előestéjén a Ducati egyik felsővezetője kezet is rázott a spanyollal, akinek megköszönték a türelmét is, hogy kivárta a döntésüket.

motogp-marquez-1

Az olaszok azt tervezték, hogy eközben Marquezt a Gresini Racingtől a Pramachoz léptetik előre, ahol már gyári, adott évi – azaz a gyári versenyzőkével azonos – specifikációjú motort kaphatna. Jött azonban a fordulat, Marquez ugyanis csütörtökön a Gazetta dello Sportnak határozottan kijelentette, hogy a Pramac Racing nem opció számára.

Ez a reakció bevallottan váratlanul érte a Ducatit, erről Mauro Grassilli sportigazgató nyíltan beszélt is az Olasz GP hétvégéjén. Marquez állítólag közölte velük, hogy vagy mehet a gyári csapathoz, vagy otthagyja a Ducatit (a csütörtöki sajtótájékoztatón még a Gresininél maradást is opcióként említette, hangsúlyozva, hogy továbbra is prioritás számára a legfrissebb technika).

A Ducati ettől a Motorsport kifejezését használva „pánikba esett”, hogy elveszítheti a nyolcszoros világbajnokot egy rivális márkával szemben, ezért úgy határoztak, megadják a 31 éves motoros kérését, így az eredeti döntésükkel ellentétben mégis Marquez lehet Bagnaia csapattársa 2025-től a gyári alakulatnál.

Persze tegyük hozzá: ezek egyelőre ugyanúgy sajtóértesülések, mint voltak néhány napja azok a beszámolók, miszerint Martin lesz a befutó – de alighanem a hivatalos bejelentésre sem kell sokat várnunk majd.

pw-gp-4

Az egyértelmű, hogy ezzel a lépéssel viszont a Ducati Martint fogja elveszíteni, aki már hónapokkal ezelőtt nyilvánvalóvá tette: ha nem kapja meg 2025-re sem a gyári ülést, távozik az olaszoktól. A vb-éllovas spanyolnak elvileg több ajánlat is lehet az asztalán a KTM-től, az Apriliától és a Hondától – sőt, akár a Pramacnál is maradhat, ha esetleg a gárda elfogadná a Yamaha ajánlatát és jövőre már a hangvillások szatellit partnerei lennének a MotoGP-ben.

A második gyári Ducatit jelenleg birtokló Enea Bastianini számára már eddig is minimális esély mutatkozott a Ducatinál maradásra, és állítólag számára is ugyanazok a lehetőségek jöhetnek szóba, mint Martinnak: a Mugellóban második helyen végző olaszt eddig mindenekelőtt az Apriliával hozták szóba.

A Formula Motocast friss adásában még a legfrissebb fejlemények előtt beszéltünk hosszan a Ducati Martin–Marquez dilemmájáról:

formula.hu