2023: Max Verstappen szerezte meg a pole-t a Spanyol Nagydíjra, megelőzve a helyiek ferraris kedvencét, Carlos Sainzt. Csapattársaik azonban már korábban elvéreztek: Sergio Perez a Q2-ből, Charles Leclerc pedig a Q1-ből nem jutott tovább. A Mercedesek pedig kis híján egy ütközéssel hívták fel magukra a figyelmet.
2022: Kiváló formában van Valtteri Bottas, aki úgy érzi jól döntött azzal, hogy az Alfa Romeo istállójához igazolt a Mercedestől. A finn pilótát nagyon motiválja a csapatnál lévő légkör.
2021: Formula-1-es képpel nyertek aranyérmet a World Sports Photography Awardson: Andrew Hone tavaly Bahreinben azt a pillanatot kapta el, mikor Romain Grosjean megjelent a Haas tomboló lángjai között.
2020: Bár a csapatok leszavazták a fordított rajtrácsos sprintfutam elképzelését, Chase Carey, az F1 első embere állítja: a továbbiakban is keresni fogják az új ötleteket a nagydíjhétvégék lebonyolításának néminemű átalakítására.
2019: Noha az előszezoni teszteken még a leggyorsabbnak tűntek, a Ferrari egyetlen versenyt sem tudott megnyerni az első hatból, és érzésük szerint belátható időn belül nem is tudnak jelentősen javítani az autójukon.
2017: Késnek a fejlesztések a Saubernél, emiatt estek vissza Barcelonához képest – vélekedik Marcus Ericsson. Míg mindenki meglepetésére rendkívül versenyképesnek bizonyultak a Spanyol Nagydíjon, formájukat végül nem tudták átmenteni Monacóra, ráadásul mindkét pilóta balesetbe keveredett, így nulláztak a hercegségben. Később pedig kiderült, Wehrlein a csapat szezonbeli legjobb eredményét érte el a barcelonai 8. helyezésével.
2016: Szerződése meghosszabbítását tervezi Felipe Massa. A brazil elmondása szerint remekül érzi magát a Williamsnél és a Formula-1-ben, ezért úgy véli, még nem jött el az idő a visszavonulásra. Az idény végén azonban mégis ezt jelentette be Massa, csakhogy Nico Rosberg év végi döntése mindent felülírt, így még egy utolsó szezonra visszatért a tizenegyszeres futamgyőztes brazil.
2015: Bernie Ecclestone legszívesebben megszüntetné a Stratégiai Csoportot a Formula-1-ben. A sportág első embere szerint nincs értelme a szerv működésének, mert szinte sosem születik érdemleges döntés a Csoport tárgyalásain. „A Mercedes nyilván semmit sem akar megváltoztatni. A legutóbbi gyűlésen pedig még arról sem született döntés, hogy mikor tartsák a következőt…” – összegezte Ecclestone.
2014: Indulási jogot kaphat a Forza Rossa Racing. A román csapat 2015-től kívánt belépni a Formula-1-be, a csapatfőnöke pedig a korábban a Force Indiánál is megforduló Colin Kolles lett volna. A hírek szerint Ferrari-motort és -támogatást kaphatott volna az istálló, ha létrejött volna a beszállás, de végül a 2016-ban debütáló Haas maradt az egyetlen F1-be érkező csapat.
2013: Csak idő kell Hamiltonnak, hogy visszanyerje a legjobb formáját – nyilatkozta Ross Brawn, miután a brit világbajnok az utóbbi három hétvégen jelentősen alulmaradt csapattársával, a Monacóban domináns győzelmet arató Nico Rosberggel szemben.
2012: Módosítania kell a Red Bull padlólemezét, miután a rivális csapatok panaszait követően az FIA –az energiaitalosok kárára– megváltoztatta az erre vonatkozó szabályokat. „Amúgy sem akartuk a kérdéses padlólemezt használni Montrealban, így semmit nem kell megváltoztatnunk a következő hétvégére” – nyugtázta a döntést Helmut Marko.
2011: Késnek az új motorszabályok. A 2013-ban bevezetendő 1.6 literes V6-os turbómotorok kifejlesztésére vélhetően nem lenne elég idejük a csapatoknak, ezért a Motorsport Világszövetség faxos szavazást hirdet, melyen az istállók a késleltetésről dönthetnek. Mint tudjuk, végül 2014-ben tért vissza a turbókorszak a Formula-1-be.
2010: Túlléptek a Török Nagydíjon történt ütközésen a Red Bullnál. Az eset után Webbernek és Vettelnek kötelező megbeszélésen kellett részt vennie Helmut Markóval, Adrian Newey-val és Christian Hornerrel Milton Keynes-ben, melyen lezárták a múltat, és már minden erejükkel a soron következő Kanadai Nagydíjra összpontosítanak.
2009: Bejelentette belépési szándékát az Epsilon csapat. A Joan Villadelprat által vezetett istálló a Formula Renault 3.5-ös szerepvállalásuk után szeretne szintet lépni. Érdekesség, hogy a korábban a Ferrarinál és a McLarennél is megforduló szakember csapatával szerezte Formula Renault 3.5-ös bajnoki címét 2005-ben Robert Kubica. Ezzel az istálló legnagyobb sikerét érte el a lengyel.
2008: Mégis bizalmat szavazott az FIA közgyűlése a szexbotrányba keveredett Max Mosley-nak. Ezen a napon akár el is dőlhetett volna az FIA-elnök sorsa, hiszen ha nemmel (55) szavaztak volna többen az igenekkel (103) szemben, Mosley-nak azonnali hatállyal le kellett volna mondania. Ecclestone, aki pár nappal ezelőtt lemondásra szólította fel barátját, reméli, hogy a közgyűlés döntése nem okoz további károkat a Formula-1-nek.
2006: Mark Webber kíváncsian várja Michael Schumacher magyarázatát a Monacói Nagydíj időmérőjén történtekről. Mint ismeretes, a hétszeres világbajnok az edzés utolsó perceiben parkolta le Ferrariját a Rascasse kanyarban, a vád szerint azért, hogy senkinek ne legyen esélye megjavítania a pole-pozíciót érő idejét. Webber az edzés után azt mondta, hatalmasat csalódott Schumiban, viszont a GPDA silverstone-i találkozóján szívesen meghallgatná az esetet a német szemszögéből is.
2005: Izgatottan várja a Török Nagydíjat Bernie Ecclestone. A brit üzletember szerint a futamot illetően minden a terv szerint halad, és arra is kitért, hogy a török futam kiváló lehetőség az ország Európához való közeledéséhez is. Az első Török Nagydíjat 2005. augusztus 21-én rendezték az Istambul Parkban, a pálya első Formula-1-es győztese Kimi Raikkönen lett.
2004: A Red Bull vásárolhatja fel a Formula-1-ben küszködő Jaguart. A Ford konszern mindenképp meg akar válni a 2000-ben debütáló csapattól, ami 2001-ben és 2002-ben is egy-egy dobogós helyezést szerzett, ám az utóbbi két szezonban a pontszerzésre is csak ritkán volt lehetőségük. Az osztrák energiaitalgyártó viszont szívesen belépne a száguldó cirkuszba, és a pletykák szerint a Red Bull-támogatott Christian Klien mellett Vitantonio Liuzzi válthatja Mark Webbert, ha létrejön az üzlet. Végül mindketten megállapodtak, a Jaguarból Red Bull, Webberből Red Bull-pilóta lett.
2003: Komolyan számol Kimi Raikkönen világbajnoki esélyeivel Jean Todt. A fiatal finn hét futam után négy ponttal vezeti a bajnokságot Michael Schumacher előtt. „Egyáltalán nem tapasztalatlan!” – utalt a csupán harmadik F1-es szezonját futó Raikkönenre a Ferrari csapatfőnöke. „Kicsit sem szabad lebecsülnünk a képességeit és a hatalmas tehetségét!”
2001: Hatalmas huzavona Adrian Newey kegyeiért. A McLarennél dolgozó mérnök szerződtetését napokkal ezelőtt jelentette be a Jaguar, ám ezután a McLaren hatalmas meglepetésre közleményt adott ki, melyben örömmel tudatta Newey szerződésének három évvel való meghosszabbítását. Az ügyet bíróságra vitték a felek, végül Newey évekkel később, 2006-ban, csak a Jaguar jogutódjához, a Red Bullhoz csatlakozhatott.
2000: Michael Schumacher szerezte meg a pole-pozíciót a Monacói Nagydíjon, az utóbbi évek legizgalmasabb időmérő edzésén. A Ferrari világbajnoka csak az utolsó másodpercekben tudta megelőzni a meglepetésembert, az akkoriban a Jordant erősítető Jarno Trullit. A harmadik rajtkockát David Coulthard szerezte meg, aki egy kaotikus verseny során aratott másnap győzelmet Barrichello és Fisichella előtt.
1999: Felfegyverzett rablók támadták meg Sir Frank Williams feleségét. A késsel fenyegetőző bűnözők több, mint százezer font értékű ékszert és egy BMW luxusautót tulajdonítottak el Lady Virginiától. A hölgyet sokkolta az eset, de az ijedtségen kívül nem esett nagyobb baja.
formula.hu