A Tesco az avokádók satírozását vagy “tetoválását” teszteli, hogy így csökkentse a címkézéshez használt több millió műanyag matrica használatát.
A kiskereskedő közölte, hogy egy gyümölcsszállítóval együttműködésben indított kísérlete keretében jelenleg az extra nagy avokádókon használt matricák helyettesítésén dolgozik, azokat lézeres gravírozásra cserélve – írja a The Guardian.
A Tesco – az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketje, amely évente közel 70 millió avokádót értékesít – azt állítja, hogy a programmal közel egymillió műanyag matrica használatát lehetne megtakarítani a gyümölcs nagyméretű változatán, ahol a technológiát először alkalmazzák.
A számítógép által irányított lézerek egy apró réteget távolítanak el az avokádó héjának tetejéről, amivel kevesebb mint egy másodperc alatt bevésik az információt. Az eljárás a vonalkód mellett a gyümölcs méretét és fajtáját közli a vásárlókkal.
Most 270 délkelet-angliai Tesco áruházat vontak be a tesztelésbe, ha pedig a vásárlók visszajelzései pozitívak, akkor az egész csoportra kiterjesztik.
A program keretében a Tesco azt is teszteli, hogy a műanyag tálcák helyett a könnyebben újrahasznosítható kartonra cserélik az avokádó ikercsomagolásait, amivel évente több mint 20 millió darab műanyag csomagolást takaríthatnak meg.
Az avokádó eladások 15 százalékkal nőttek a Tescónál az előző évhez képest, annak ellenére, hogy aggodalmak merültek fel az avokádó szénlábnyomával és a termelése etikai normáival kapcsolatban.
Nem a Tesco az első kiskereskedő, aki kipróbálja az avokádóra tetovált címkék ötletét. A Marks & Spencer 2017-ben egy hasonló ötletet próbált ki egy Kentben működő beszállítóval, a Mackkel, és narancsokon tesztelte. A spanyol Laser Food vállalat pedig számos gyümölcsön tesztelte a technológiát, a kókusztól az almáig.
Nyitóképünk illusztráció.
HVG