“Hagyjuk békén a teheneket” – ezzel a szlogennel reklámozza állati eredetű összetevőktől mentes margarinját egy ismert gyártó, amivel alaposan felbosszantotta a magyarországi tejtermelőket. A Világgazdaság számolt be arról, a tej világnapja alkalmából tartott rendezvényről, ahol a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Tej Terméktanács felszólította a céget: függessze fel a “tejtermelés ellen hangoló” reklámkampányát.
A tejtermelők szerint botrányos hergelés zajlik, és velük ért egyet Nagy István agrárminiszter is, aki kijelentette, ha nem függesztik fel a reklámot, a minisztérium is beavatkozik. Nagy szerint
“meg kell védeni a hagyományos mezőgazdasági termelést és a fogyasztókat”.
Azért szakmáztak is a rendezvényen, Koller Attilától, a Tej Terméktanács feldolgozói társelnökétől elhangzott például, hogy óriási mennyiség az évi 300 millió liter nyers tej, amit itthon termelnek meg, de feldolgozatlan formában megy exportra, ahelyett, hogy itt keletkezne belőle magasabb hozzáadott értékű termék, itt adna munkát a feldolgozóknak, és itt keletkezne utána adóbevétel. Szerinte probléma az is, hogy sok terméknél 60 százalék, vagy, mint a joghurtnál, annál is magasabb az importtermékek aránya.
“A trappista például onnan jön, ahol ezt a kategóriát nem is ismerik, hanem edami és gouda sajtok átnevezésével foglalják el a piacot”
– mondta. Szerinte fejlesztésekkel kéne a magasabb hozzáadott értékű termékek előállításának feltételeit megteremteni.
HVG