Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A KTM az Olasz Nagydíj szombatján, az időmérő és a sprint között bejelentette, hogy új többéves szerződést kötött Pedro Acostával, amelynek értelmében 2025-től „újra narancsba öltözik”, azaz a Red Bull által szponzorált gyári alakulatuknál húzza majd a gázt. A szerződés pontos időtartamát nem hozták nyilvánosságra.
A Gas Gas Tech3 motorosának előléptetése aligha lep meg bárkit, hiszen a 2021-ben a Moto3-ban, tavaly pedig a Moto2-ben világbajnokságot nyerő spanyol valósággal berobbant idén a MotoGP-be. Már a második versenyén, Portimaóban dobogóra állhatott, amelyet Austinban egy második helyezéssel fejelt meg, és a sprinteken azóta is gyűjtött top 3-as pozíciókat, összetettben pedig szatellit és újonc versenyzőként a legelőkelőbb helyen áll a KTM versenyzői közül.
„Fontos volt számomra, hogy tovább nyomjuk a KTM-mel, és látni az egész projektet és történetet eddig, ahogy együtt fejlődtünk. Úgyhogy jó közösen folytatni a jövőt: narancsba öltözni olyan, mintha hazatérnék. Ahogy hajtanak és fejlődnek az utóbbi években, engem is arra ösztönzött, hogy maradjak a következő néhány évre” – mondta el Acosta a bejelentés kapcsán.
„Már szinte generációs tehetségnek hívhatjuk az alapján, amit eddig elért” – ezek már Francesco Guidotti, a Red Bull KTM csapatmenedzserének szavai Acosta kapcsán. „Egyértelmű, hogy ő az egyik legforróbb név jelenleg a MotoGP-ben, és izgalmas lesz jövőre még szorosabban együtt dolgozni vele.”
Ha az élő szerződésekből indulunk ki, akkor egyértelműnek tűnhetne, hogy Acosta Brad Binder mellé érkezik a KTM gyári csapatához, ahonnan így Jack Millernek kell távoznia, hiszen a dél-afrikai tavaly 2026-ig hosszabbított. Ugyanakkor a KTM mai közleménye feltűnően nem említi egyikük nevét sem.
Egy hete Barcelonában furcsa ellentmondás is alakult ki, hiszen Pit Beirer, az osztrák márka motorsport-igazgatója nem jelentette ki határozottan, hogy Binder a gyári gárdánál marad, csupán arról beszélt, hogy négy helyük van a KTM programjában – amire aztán a versenyző menedzsere azzal reagált, hogy Bindernek nagyon is gyári szerződése van 2025-re.
Aki befolyásolhatja a KTM másik ülésének sorsát, az Marc Marquez. Ugyanis egyre szövevényesebb a Ducatin belüli helyzet vele kapcsolatban azok után, hogy a mugellói csütörtöki médianapon kijelentette, hogy a Pramac Racing nem opció számára.
Így a Ducatinál csak a gyári csapat és a jelenlegi alakulata, a Gresini jöhetne szóba – ám előbbi állítólag Jorge Martin mellett teheti le a voksát, utóbbinál viszont kérdéses, hogy kaphatna-e jövőre friss, 2025-ös Desmosedicit. A Pramac és a Ducati részéről is úgy nyilatkoznak ugyanis, hogy továbbra is övék lehet a két legfrissebb verziójú motor, sőt a bolognai márka részéről azt is jelezte Mauro Grassilli sportigazgató, hogy jelenleg nem terveznek ötödik gyári specifikációjú versenygépet 2025-ben.
Mindez pedig azt jelentheti, hogy Marquez akár más felé kacsingathat: említette csütörtökön, hogy három opciója van, sajtóértesülések szerint pedig a KTM lehet a másik út a nyolcszoros világbajnok számára, aki ugyan saját bevallása szerint nem szeretne ismét egy új motorhoz alkalmazkodni, de nem is zárta ki ennek lehetőségét.
formula.hu