F1-Archív: Hamilton nézzen magába

2023: A McLaren tovább folytatja a technikai személyzet „nagy átalakítását”: leszerződtették a Red Bullt több mint másfél évtizede szolgáló vezető mérnökét, Rob Marshallt. Közben a Ferrarinál is munkába állhatott két fontos korábbi Red Bull-mérnök: az egyikük David George aerodinamikai szakember, aki korábban a NASCAR-ban és az IndyCarban is dolgozott az F1-es pályafutása mellett: állítólag ő volt az egyik fő felelőse annak, hogy a Hondával való együttműködés ilyen jól sikerült Milton Keynesben, jól ért a motorok integrálásához is. A másik szakember nevét egyelőre homály fedi, de az információk szerint szintén aerodinamikai mérnökről van szó.

2022: „Nem tervezek csapatot váltani, elégedett vagyok itt és ők is elégedettek velem. De azt még nem találtam ki, mit fogok 2028 után csinálni. Lehet, hogy befejezem” – mondta a jelenlegi szerződést követő időszakot firtató kérdésre Max Verstappen.

2021: A Red Bull főtanácsadója, Dr. Helmut Marko elmondta, hogy nyárig nem hoznak döntést arról, maradhat-e Sergio Perez 2022-ben is Max Verstappen csapattársa, vagy esetleg egy fiatal versenyzőt ültetnek be a holland mellé.

2020: Lewis Hamilton felkerült a Forbes listájára. A legelőkelőbb helyet nem meglepő módon Lewis Hamilton birtokolja az F1-esek közül, viszont az első tízbe még ő sem fért be: az 54 millió dolláros összbevételével – ebből 42 millió a fizetése, 12 millió az egyéb – mindössze a 13. helyen zárt a Mercedes brit pilótája.

2019: Egy bokszutcai hiba váltotta ki Valtteri Bottas és Max Verstappen monacói koccanását, a pilótáival az SC-fázis alatt dupla kerékcserét alkalmazó Mercedes egyik kerékpisztolya elgurult Lewis Hamilton kiállásánál, ez pedig időveszteséget jelentett a finn cseréje előtt, akire így megérkezett a Red Bull-os holland.

2018: A Mercedesnél úgy értékelik, hogy bajban vannak a hiperlágy gumikeveréken, úgyhogy most az a fő feladatuk, hogy Kanadára megoldást találjanak, mert Monacóban esélyük sem volt ezeken az abroncsokon – Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is csak szenvedett, így pedig a folytatásban nem tudják majd tartani a lépést a Ferrarival.

hamilton-2018-monaco-dppi

2017: Jenson Button miatt dühöng a Sauber: Monisha Kaltenborn csapatfőnök nem érti, „hogyan mérheti fel valaki ilyen rosszul a helyzetet”, mint Monacóban a brit, aki Pascal Wehrlein autóját ütötte ki a versenyből. Az oldalára álló Saubert a gumifal állította meg. Button, aki egyetlen nagydíjra tért vissza az F1-be, háromhelyes rajtbüntetést kapott.

2016: Általános letargia a Monacói Nagydíj utáni hétfőn: a győzelemről csapat bokszhibája miatt megfosztott Daniel Ricciardo nem tudja, hogyan lépjen tovább, Sebastian Vettel magára vállalja a felelősséget, hogy nem rúgott labdába az első helyért, Nico Rosberg szerint fájdalmas volt mercedeses csapattársa, Lewis Hamilton elengedése, Max Verstappen pedig bocsánatot kér a Red Bulltól két balesetéért.

2015: Dörzsöli a tenyerét a Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn, hogy pénz áll a házhoz: hat verseny után a csapat ötödik a konstruktőri bajnokságban 21 pontjával. Év végén ezért a pozícióért szép summa járna. (Végül a Sauber a nyolcadik pozícióig csúszott vissza.)

 

2014: Lewis Hamilton a Twitteren tudatta követőivel, hogy a Monacói Nagydíj időmérő edzésén történtek által kiváltott konfliktust utólag tisztázták csapattársával, Nico Rosberggel, és továbbra is barátok. Hamilton szerint a Q3-ban a német szándékosan hibázott, hogy keresztbe tegyen neki. 

2013: Pastor Maldonado nyilatkozatában elismeri, hogy még mindig fájdalmat érez testében a Monacói Nagydíjon elszenvedett hatalmas bukását követően, de megerősíti, hogy ettől függetlenül ott lesz a soron következő Kanadai Nagydíj mezőnyében.

2012: A Sauber egy videó kedvéért félbevágta F1-es autóját, mint ha az csak egy alma lenne! Igazi technikai ínyencség volt ez a rajongóknak, elevenítsük csak fel!

2011: Jackie Stewart éles kritikát fogalmaz meg Lewis Hamiltonnal szemben, aki szerinte jobban tenné, ha inkább magába nézne, és nem mindig másokat okolna hibáiért. A korábbi legendás világbajnok azután érezte ezt fontosnak a nyilvánosság előtt elmondani, hogy Hamilton nyíltan kritizálta a versenyigazgatóság döntéseit, és „viccnek” nevezte, hogy a Pastor Maldonadóval és Felipe Massával történt koccanásáért is őt büntették a Monacói Nagydíjon.

2010: Sebastian Vettel és Mark Webber házon belüli rivalizálása ezen a napon, a Török Nagydíjon ért a csúcspontjához, amikor a Red Bull kettőse az élen haladva összeütközött, ez által Lewis Hamiltonnak ajándékozva a győzelmet.

2009: A Ferrari elnöke, Stefano Domenicali nyilatkozatában kifejti, a FOTA-t alkotó kilenc F1-es csapat ahhoz a feltételhez köti jövő évi F1-es indulását és nevezését, hogy előbb írják alá az új Concorde-egyezményt, és az FIA módosítson a 2010-ben bevezetni tervezett szabályokon, a csapatok igényeit figyelembe véve. Az istállók a leginkább a radikális költségsapka miatt tiltakoztak, és fenyegettek a sportágból való kiszállással.

2008: „Vesztesekként távozni? Soha! Így vagy úgy, de még hosszú-hosszú évekig az F1-ben fogunk maradni” – nyilatkozta a Renault igazgatója, Carlos Ghosn, elhessegetve azokat a pletykákat, miszerint a francia gyártó utóbbi időben tapasztalt formahanyatlása miatt a sportágból való kiszállást fontolgatja.

2007: Az FIA lezárta nyomozását a Monacói Nagydíjat követően, és úgy találta, a McLaren semmilyen szabálysértést nem követett el, amikor a verseny hajrájában arra kérte a csapatrádióban Lewis Hamiltont, ne támadja élen haladó csapattársát, Fernando Alonsót. A brit újonc kikérte magának a csapatutasítást, ami lényegében küzdelem nélkül a spanyol kezébe adta a győzelmet, ám hiába helyezett Bernie Ecclestone is komoly szankciókat kilátásba, ezekre végül nem került sor.

2006: Jacques Villeneuve e naptól kezdve házas ember, miután egy szűk családi körben tartott svájci esküvőn feleségül vette Johanna Martinezt, aki nemsokára két fiúgyermekkel ajándékozta meg őt, 2009-ben viszont elváltak. Az 1997-es F1-es világbajnok egyébként esküvője napján jelentette be azt is, hogy az év későbbi részében önálló zenei albumot ad ki. 

2005: Cenzúra Bernie Ecclestone módra. A Formula-1 atyaúristene a nürburgringi versenyhétvégén utasította a Bridgestone-t arra, hogy standjáról távolítsa el saját, „The Challenge” című magazinját, amiért annak címlapján egy GP2-es autó szerepelt. A Bridgestone azon nyomban engedelmeskedett.

2004: Juan Pablo Montoya Oliver Panist okolja a nürburgringi Európa Nagydíj rajtjánál történt incidensért, amely során a kolumbiai kigolyózta a versenyből BMW Williamses csapattársát, Ralf Schumachert. Montoya szerint Panis szorította őt rá a németre, aminek ő már közvetlenül az eset után, az autóban ülve is jelét adta egy egyértelmű kézmozdulattal.

2003: Paul Stoddart, a Minardi csapatfőnöke komoly kritikával illeti mclarenes és williamses kollégáját, Ron Dennist és Sir Frank Williamst, amiért a korábbi ígéretükkel ellentétben végül nem támogatták a „küzdő alap” létrehozását, amely a kiscsapatok F1-es életben maradását segítette volna elő.

2002: Paul Stoddart nyilatkozatában kijelenti, csapata, a Minardi nem fogja tudni befejezni az idei szezont, és a drámaian megnövekedő költségek nyomán Alain Prost csapata után alighanem nekik is hamarosan csődöt kell jelenteniük az F1-ben.

2001: Hiába vásárolta meg mind a 360 aktfotó szerzői jogait, melyek menyasszonyáról, Cora Brinkmannról készültek, Ralf Schumacher nem tudta megakadályozni, hogy a képek nyilvánosságra kerüljenek Jens Bruggemann „Erotic Acts” címet viselő kiállításán. Cora idén keretbe foglalta házasságukat azzal, hogy válásuk után megint ledobta a textilt, és a Playboyban mindent megmutatott magáról.

 

2000: Juan Pablo Montoya múlt vasárnapi győzelme a legendás Indy500-as versenyen még inkább felerősítette azokat a pletykákat, miszerint Sir Frank Williams a kolumbiait igazolná le jövőre Ralf Schumacher mellé F1-es csapatába, miután az újonc Jenson Button teljesítményével nem igazán elégedett. 

1999: Michael Schumacher a bokszba lassan kifelé „piszmogó” Arrowst okolja második helyezése elvesztéséért a Spanyol Nagydíjat követően, szerinte ugyanis a lekörözésre váró pilóta úgy csoszogott ki a bokszba, mintha épp egy kávéra állna meg a benzinkúton! A Ferrari németje szerint egyértelműen ezen dőlt el, hogy végül David Coulthard lett Mika Hakkinen mögött a második, nem ő.

formula.hu