Alonso összezavarodott: azt hitte, pontot szerzett

Fernando Alonso versenyének nagy része abból állt Monacóban, hogy igyekezett csapattársa, Lance Stroll számára akkora előnyt kiépíteni a mögötte haladó bollyal szemben, hogy „ingyen” cserélhessen kereket a kanadai.

Mindezt abban a hittben tette az Aston Martin pilótája, hogy ez az egy pontot érő 10. helyről szól. Így amikor Stroll a szalagkorláttal való találkozása után defektet kapott, akkor pedig azt gondolta, ő autózik ebben a pozícióban – hogy aztán a legvégén értesüljön róla, hogy csupán 11. lett.

„Összezavarodtam, mert amikor kiépítettük az előnyt, és Lance elém jött vissza a bokszkiállása után, azt mondták, hogy ’oké, bebiztosítottuk a 10. helyet’. Ezt mind azért az utolsó egy pontért csináltuk” – magyarázta a leintés után Alonso. „Aztán Lance defektet kapott, ezért azt gondoltam, hogy most az én vállamat terheli a felelősség, hogy nagyon elhasznált gumikon hazahozzam azt a pontot.”

f1-alonso-aston-monaco-1

„50 körön át úgy vezettem, hogy azt hittem, tizedik vagyok. Aztán amikor áthaladtam a célvonalon, mondták, hogy tizenegyedik lettem, szóval ez a sok stressz mind a semmiért volt. Mindenesetre ez éberen tartott.”

„Nem tudom, mi történt. A piros zászló pillanatában Lance tizedik volt, én tizenkettedik. Aztán egyszer csak visszarakták Sainzt a harmadik helyre, így a 12. és 14. helyekre kerültünk, miközben 13. és 14. helyen kellett volna lennünk. De Lance Daniel elé került, ahova nem kellett volna. Szóval nem tudtam, melyik pozícióból rajtoltam, és nem tudtam, melyik pozícióban haladtam.”

Ami Alonsót összezavarhatta eleinte, hogy a Kevin Magnussen és Sergio Perez ütközése utáni piros zászlót követően nem az eredeti rajtsorrendben, hanem a második SC-vonalnál megállapított sorrend alapján álltak fel az újraindításhoz az autók.

Ez eredményezte Carlos Sainz megmenekülését is, ahogy azt is, hogy az eredeti rajtráccsal ellentétben Stroll Daniel Ricciardo elé került, hiszen az Aston Martin pilótája már az 1-es kanyar felé menet lerajtolta a Visa Cash App RB ausztrálját – ahogy azt Alonso is megcsinálta a második állórajtnál, szintén egy helyet javítva.

f1-alonso-aston-monaco-2

Alonso arról is beszélt, hogy mivel a piros zászlós megszakítás során szabadon kereket lehetett cserélni, ez elvette a verseny egyetlen értelmét – nem mellesleg az Aston Martin taktikai számításait is alaposan keresztülhúzta:

„Az egyetlen érdekes pontja a monacói versenynek a kerékcsere, de ha piros zászló alatt cserélhetsz, akkor semmi sem marad. Talán ez újranyitja arról a diskurzust, hogy piros zászló esetén ne lehessen cserélni vagy ugyanazzal a gumival kelljen folytatni, mert bizonyos esetekben ez kompromittálja a futamot.”

„A mi esetükben ez megint nagy balszerencsét jelentett. Úgy vélem, nem volt meg a tempónk, rossz hétvégét teljesítettünk. Nincs kétség efelől, nem rejthetjük el a teljesítményünket, de azt sem, hogy balszerencsések voltunk. A kemény gumin startoltunk, hogy elmehessünk a végéig és alternatív stratégiát fussunk. De jött a piros, így a közepes keveréket kellett feltennünk 78 körre, ami kamikaze taktika, de csak így szerezhettünk volna néhány pontot.”

formula.hu